17 Reacties

vorig jaar

De foto wordt niet helemaal scherp geupload.. hierbij nog een

vorig jaar

Lastig te zien maar dit lijkt niet of waterpokken. Zijn het blaasjes? Onze dochter had vergelijkbare plekjes op haar achterbenen en billen. Uiteindelijk bleek dit hand voet mond ziekte te zijn. En trok het na 2 dagen door naar haar voeten handen en mond. Bleef toen ook continu huilen... Paracetamol hielp toen niet. Zijn overgestapt op Nurofen en dat hielp voor de nacht. Maar het is op een foto lastig te zeggen of dat dit ook is. Waterpokken begint vaak op de romp of gezicht.

vorig jaar

Dit zijn zeker hand voet en mond ziekte! Dit heeft mijn zoontje ook gehad, zo zielig! Kan goed nog uitbreiden naar voeten en handen en mond. Succes! Zet pilletje kan helpen en evt een havermoutbad heb ik toen ook gedaan.

vorig jaar

Reactie op Nouks1986

Dit zijn zeker hand voet en mond ziekte! Dit heeft mijn zoontje ook gehad, ...
Op beschrijving bij nurofen staat dat je het juist niet mag gebruiken bij waterpokken

vorig jaar

Reactie op Nouks1986

Op beschrijving bij nurofen staat dat je het juist niet mag gebruiken bij w ...
Het was op advies van de huisarts (die had zelf hand voet mond ziekte vastgesteld dus wist ervan) omdat ze niet stopte met huilen. Paracetamol hielp niet. Op advies van de huisarts hebben we haar ook continu ingesmeerd met zinkzalf. Dit hielp ook goed.

vorig jaar

Reactie op Nouks1986

Dit zijn zeker hand voet en mond ziekte! Dit heeft mijn zoontje ook gehad, ...
Bedankt voor je reactie! Hoe lang heeft het bij jouw kindje geduurd voordat het weg trok?

vorig jaar

Reactie op Mégan

Lastig te zien maar dit lijkt niet of waterpokken. Zijn het blaasjes? Onze ...
Het zit niet op zijn romp en gezicht inderdaad. Zijn wel beetje blaasjes. Eerst waren het soort mini pukkeltjes, toen dacht ik uitslag van de warmte. Maar inmiddels is het echt wel groter en meer en ook beetje blaasjes

vorig jaar

Het zit niet op zijn romp en gezicht inderdaad. Zijn wel beetje blaasjes. E ...
Ja dan is het toch echt hand voet mond ziekte. Hopelijk heeft je kleintje er niet heel erg last van. 😔 Hier duurde het een week voordat ze er geen last meer van had. Duurde ongeveer 2 weken voordat alle plekjes echt weg waren. Maar ze had het ontzettend op haar billetjes dus op advies van de HA gestopt met billendoekjes. Hier ging ze namelijk nog meer van huilen en bij iedere luier verschoning afgespoeld onder de douche en drooggedept en dik ingesmeerd met zinkzalf. Dat verlichte ook. Kan je ook op benen etc gebruiken mocht je merken dat hij er veel pijn aan heeft.

vorig jaar

Bedankt voor je reactie! Hoe lang heeft het bij jouw kindje geduurd voordat ...
Helaas reageerde ons zoontje er toen niet goed op en kreeg er ontstekingen van (heeft toen zelfs prednison gekregen). Maar hij had toen ook wel wat last van eczeem op zijn handen. Hij zag eruit 😱. Maar evengoed bleef hij wel heel vrolijk! Het heeft bij hem toen ook echt wel dikke 2 weken geduurd voordat het minder werd, maar goed ook door de ontstekingen natuurlijk!

vorig jaar

Reactie op Mégan

Ja dan is het toch echt hand voet mond ziekte. Hopelijk heeft je kleintje e ...
Zo zielig voor die kleintjes.. hoop dat het mee gaat vallen. Vandaag was al een pittig dagje helaas. Bedankt!

vorig jaar

Reactie op Nouks1986

Helaas reageerde ons zoontje er toen niet goed op en kreeg er ontstekingen ...
Oohh jeetje ook dat nog er bij! Wat sneu! Gelukkig bleef hij wel vrolijk. 2 weken is ook echt wel pittig ja.. We gaan het zien, hoop dat het ergste snel achter de rug is

vorig jaar

Zo zielig voor die kleintjes.. hoop dat het mee gaat vallen. Vandaag was al ...
Ja echt zo sneu! Wij vonden het ook een pittige week.... Ohja en een tip, alles goed schoonhouden. Het is behoorlijk besmettelijk dus hij kan zichzelf ook weer besmetten als hij er vanaf is door bijvoorbeeld speelgoed. Wij hebben haar 5 speeltjes gegeven waar ze die week mee kon spelen en die deed ik iedere avond even schoonmaken. Zijn hier na 1.5 week mee gestopt. Heb zelf ook 2 blaasjes op mijn handen gekregen dus je kan het ook zelf krijgen. Voor volwassenen is het vaak alleen niet zo vervelend als voor die kleintjes. Hoop dat hij er snel vanaf is🤞🏼

vorig jaar

Dit is trouwens echt een gouden tip om te gebruiken als ze er echt last van hebben! Toen mijn zoontje op 4 jarige leeftijd de waterpokken kreeg, en dat was de hel, hielp deze lotion echt meteen!!! Veel mensen daarmee getipt en iedereen beaamde het! Dit mag ook voor handvoetmond gebruikt worden!

vorig jaar

Reactie op Nouks1986

Dit is trouwens echt een gouden tip om te gebruiken als ze er echt last van ...
Ja goeie tip! Wij hebben ook de billenzalf gebruikt van Drs Leenarts bij hand voet mond. Hielp ook erg goed.

vorig jaar

Dankjulliewel! Heb de creme meteen besteld. Gelukkig is hij maar 1x wakker geworden vannacht en sliep snel weer door😁

vorig jaar

Contact gehad met de huisarts. Het zijn toch waterpokken :). Kunnen we maar achter de rug hebben

vorig jaar

Mijn dochterjte heeft 3 plekken op haar gezicht. En 1 op haar been… maar het wordt kleiner dus ik twijfel ook of het geen allergie of waterpokken zijn