6 Reacties
vorige maand
Als je de keuze hebt om haar thuis te laten, laat haar dan alsjeblieft thuis. Mijn dochter gaat sinds ze 1,5 jaar is ook op de vrijdag naar peutergym. Ze is in augustus 2 jaar geworden en in september begonnen 1 ochtend op de opvang. Huilen en schreeuwen dat ze naar huis wilt. Ze straalt ook op geen een foto die ze naar mij doorsturen. Laat haar zo lang als het kan in haar vertrouwde omgeving. Ze moeten nog lang genoeg met naar school
vorige maand
Hi, ik snap de twijfel heel goed. Het is net alsof je mijn dochter omschrijft: rustig, gevoelig, niet samen willen spelen met andere kinderen.. Helaas werken wij allebei dus ze is evengoed vanaf jongs af aan naar de opvang gegaan. Door een verhuizing en andere opvang zag ik wel hoe lang ze moet wennen aan een nieuwe omgeving en nieuwe mensen. Na ca 2,5 maand begint de opvang als 'thuis' te voelen voor haar en nu noemt ze ook namen van andere kindjes als ze weer thuis komt. Maar als we naar een speeltuin gaan wil ze alsnog niet met andere kindjes spelen. Dus ik vind de opvang zelf wel prettig, omdat die ook vlakbij een basisschool is waar ze waarschijnlijk heen gaat. Zo kent ze al wat kindjes en zal de overstap straks wat makkelijker zijn. Ik herken de afwachtendheid van mezelf, dus denk dat dat wel zal blijven.