6 Reacties

één maand geleden

Wat een schattige foto. Onze dochter eet ook niet heel veel warm eten en zeker niet zoveel groente Ze eet wel haar vlees . weet niet of jouw zoontje ook vlees krijgt. Maar mij is verteld dat kindjes wat selectief gaan eten wat ze echt nodig hebben om te groeien en de rest laten liggen of ze hebben hem in de aandacht voor. Onze dochter eten Ene keer wel aardig de andere keer weinig maar waar dat precies aan ligt geen idee. groeit hij goed? Als hij dat doet zou ik maar niet zo heel veel zorgen maken

één maand geleden

Wat een dotje! Hier idemdito. Overdag een heerlijke eten, savonds heel kieskeurig. Een soepje gaat er dan wel weer in, waardoor het geregeld een soepje vol groenten is voor hem. Aardappelen en groenten gaan er hier ook niet in. Dus ik prak het vaak, wat kruiden erbij, eitje en klein beetje geraspte kaas, bolletjes vormen en in de airfryer. Deze vind hij dan wel weer lekker 😅

één maand geleden

Hier 1 van 2,5 die opeens alles van warm eten weigert wat die normaal altijd heel lekker vind/vond wil die nu ook niet. Overdags en smorgens eet die perfect maar avond eten is 1 groot drama pf

één maand geleden

Hier wordt trouwens ook minder gegeten als het tandjes komen misschien is dat ook aan de hand

één maand geleden

Hier ook een hele wisselende eter qua avondeten. Hij lust wel heel veel. Ik verwerk de groente van de avond ervoor soms in iets voor de lunch. Bijv omelet of fijngemalen broccoli/bloemkool mengen met hummus. En soep is hier ook favoriet (zat vanavond te smullen van bloemkoolsoep terwijl ik weet als ik hem stukken bloemkool had gegeven had hij het uitgespuugd). Soep gemaakt van groente gebruik ik soms ook als broodbeleg. Blijf alle varianten wel gewoon aanbieden.

één maand geleden

Accepteren, geen strijd van maken. Blijven aanbieden, misschien in andere vormen dan voorheen. Kan ook zijn dat hij gewoon geen honger meer heeft in de avond; ze groeien minder hard op deze leeftijd en dan loopt de eetlust ook terug. Wij hebben ook een eigenzinnige eter die ineens vrij selectief is geworden. We gaan geen strijd aan en nemen het zoals het komt. Ik bak met groenten muffins en cakes zodat hij gedurende de dag het eea al binnen krijgt en dat gaat er met veel smaak in. En vaak s'avonds eet hij toch spontaan nog een paar happen gezellig mee. Soms zelfs een mega portie. En andere dagen niets of een minihapje. Dat is allemaal oké. Over de week heen gezien krijgt hij voldoende binnen. Zowel het Voedingscentrum als Solid Starts hebben hier fijne artikelen over, over hoe je het beste er mee om kunt gaan 😊 houd eetmomenten gezellig en positief, dat eten komt vanzelf wel weer.