17 Reacties
3 jaar geleden
Ik kwam op het onderwerp oa door Google en deze posts, maar wellicht is een duowagen niet voor iedereen nodig!
https://vettt.nl/duowagen-ervaring-baby-peuter/
https://www.danielle-moss.com/the-best-double-stroller/
3 jaar geleden
Wij hebben een zoontje van anderhalf en heb er stiekem echt spijt van dat we geen duowagen gekocht hebben bij hem 🫣 maar hadden niet verwacht dat we zo snel alweer een tweede zouden krijgen (voor eerste zwangerschap miskraam gehad en duurde steeds bijna een jaar..)
3 jaar geleden
Wij hebben ons zoontje, dat ongeveer 19 maanden gaat zijn als de tweede wordt geboren, veel meer in de draagzak gehad dan de wagen en hebben 'm nog steeds geregeld in de draagzak. Dat is echt zo veel fijner dan stoep op, stoep af, smalle bocht om hier en dan weer een onverhard pad op met de wagen (verschrikkelijk vind ik het eigenlijk, en met goede draagzak voel je amper dat je de kleine draagt).
Daarom voor nu besloten geen duo wagen te kopen, maar de jongste te gaan dragen. Mocht het echt niet te doen zijn dan heb je alsnog zo een duo gekocht. Of als de jongste rechtop kan zitten meteen een duo met twee zitjes, scheelt zo veel geld ook.
Denk dat je dus ook bij jezelf moet nagaan hoe, waar en hoe vaak je de wagen wilt gaan gebruiken? Zo'n meerijplankje heeft een vriendin en ik vind het echt niet fijn omdat je er steeds tegenaan schopt en als je een stoep op of af moet, of slechte ondergrond hebt, dat ding echt in de weg zit.
Als je echt veel denkt de wagen te gaan gebruiken, kun je qua investering wel beter meteen een goede die je later kunt uitbreiden kopen. Twijfel je koop dan iets via marktplaats of huur bijvoorbeeld via Tiny Library om te kijken hoe het bevalt en beslis daarna.
3 jaar geleden
Wij hebben een mee rij plankje en een paraplu buggy erbij in t geval we een keer wel de hele dag op pad gaan… deze paraplu buggy hebben wij aangeschaft ivm vakantie (vliegtuig) dus dat is onze back up..
Veel wil onze dochter (bijna 2) niet meer in de buggy en we hebben eventueel zelfs een draagzak voor de baby.. dus ook zonder duo wagen; opties genoeg..
Wij hebben de joolz dag+ en vond deze nou eenmaal het fijnste rijden en ingeklapt kan hij rechtop staat wat fijn is omdat wij een kleine hal hebben..
3 jaar geleden
Als je een duowagen op 1 heb staan is het zeker het overwegen waard.
Ons zoontje is bijna 2 als de baby geboren wordt. Maar goed die wil ook niet meer in de kinderwagen of buggy. Dus wij bouwen de kinderwagen weer om van zitje naar wieg. Verder hebben we een extra buggy, dus anders kan de baby altijd nog in de draagzak. Ons zoontje heeft ook gewoond in de draagzak tot een maand of 6.
3 jaar geleden
Wij hebben op marktplaats een 2e hands uppababy vista gekocht. Mijn zoontje kan wel stukjes wandelen maar wij zijn graag daagjes weg waardoor hij het absoluut niet red om te lopen de gehele tijd. Heb ook een meerijdplankje met zitje die ik hiervoor gebruikte als we oppassen op mij neefje, maar dit is echt niet ideaal.
3 jaar geleden
Precies om die reden hebben wij een duowagen aangeschaft.
De uppababy vista.
Als de tweede geboren is, is de eerste 1 jaar en 3 maanden.
3 jaar geleden
Wij hebben een duowagen aangeschaft bij de eerste. Nu zwanger vd tweede en gaan nu dus het 2e stoeltje erbij kopen. Denk heel waardevol nog als ze beiden nog jong zijn. Wij hebben de 'online versie' van de UppaBaby Vista. Merk is Mockingbird maar wordt denk ik niet in NL verkocht. Precies zelfde als de UppaBaby (die een vriendin heeft, dus hebben vergeleken), komt uit dezelfde fabriek, maar meer dan de helft goedkoper omdat ze alleen online en geen winkelverkoop hebben 👌 Ben heel benieuwd naar de duowagen.
Wat ik ook tof vind trouwens is zo'n meerijdplankje/skateboardje aan de wagen voor een ouder kindje
3 jaar geleden
Heb je al een ander kindje?
Hoe oud?
Hoeveel gebruik maakt deze nog van de wagen?
Is dit je eerste? Wil je een tweede, en hoeveel tijd hoop je dat er tussen de kinderen zit straks?
Wij hebben de Fox3 gekocht vorig jaar, echt een topding! Maar idd niet uit te breiden helaas.... dus we gaan nu voor baby 2, er zit straks 16 maanden tussen de kinderen, inderdaad deze verkopen en een Donkey terug kopen.
Er zijn wel zitjes die evt aan de fox3 kunnen, maar die lijken ons niet comfortabel voor langere afstanden (uptown rider bijv)
Met dagje uit oid kun je natuurlijk prima de wagen en een buggy meenemen. Maar wanneer je in je eentje met de kinderen een goede wandeling wilt maken ben je best beperkt
3 jaar geleden
Reactie op Hannelore13
Heb je al een ander kindje?
Hoe oud?
Hoeveel gebruik maakt deze nog van de ...
Oh en bij duowagen vinden wij het belangrijk dat je nog een boodschappenmandje beschikbaar hebt, dus alle wagens waar de baby in het boodschappenmandje moet vallen voor ons af.
Thule sleek duo vinden we ook een fijne wagen, zowel mono als ook duo
3 jaar geleden
Reactie op flaming
Joolz wel mooi maar toch minder goed op alle ondergronden… je wil ook een m ...
Oh ik heb een joolz en die werkt perfect op alle ondergronde. Ik heb er zelfs mee op het strand gelopen
3 jaar geleden
Wij hebben behoorlijke spijt dat we geen kinderwagen hebben genomen welke om te bouwen is naar duo. Nu komt ons meisje er als cadeautje nogal vlot achter aan. Maar dat betekent wel dubbele kosten in 1 jaar tijd🫣 Wij gaan nu voor de joolz geo met uitbreidingsset; hadden we dat maar eerder gedaan 🥲