6 Reacties

2 maanden geleden

Zo herkenbaar, wij twijfelen dus ook! Hier al zeker een jaar driftbui na zijn slaapje! Sinds de wintertijd wilt hij ook maar een uur slapen.. wij weten dat hij wel af en toe zonder slaapje kan maar ben bang elke dag niet! kdv vertelde mij om te proberen om de dag een middagdutje om te kijken hoe het gaat!

2 maanden geleden

Hm ik zou zelf niet om de dag doen denk ik want dan geef ik naar mijn idee mijn kindje geen kans om te wennen aan een nieuw ritme. Ik ga denk ik eerst proberen zijn middagdutje te vervroegen. Mocht ik na een week geen verschil zien dan probeer ik het dutje te schrappen en de avond lekker op tijd naar bed. En alleen een middagdutje doen waneer hij begin middag echt zichtbaar moe is en een korte power nap tussendoor even goed kan gebruiken 😊 soms is het gewoon een kwestie van proberen tot het puzzelstukje weer goed past
Hier precies hetzelfde. Iedere ochtend om 5 uur klaarwakker. Middagdut en ook savonds met protest naar bed. Hij heeft het dutje wel echt nodig hoor, want is heel erg moe. Echter als het echt niet lukt, dan is hij inderdaad ook goed gemutst de rest van de dag.. vorige week hadden we alleen 4 dagen achter elkaar zonder middagdut en toen werd hij wel echt oververmoeid en heel lastig. Loopt nu steeds vaker overdag weer met tutje, terwijl normaal alleen met slapen was. Om hem maar te kunnen kalmeren.. niks anders helpt. Denk zolang ze zo vroeg wakker worden dat het toch nog even nodig is. Lastige fase 😪

vorige maand

Reactie op VriendelijkeCyclaam757802

Hier precies hetzelfde. Iedere ochtend om 5 uur klaarwakker. Middagdut en o ...
Het vroege wakker worden zou voor mij ook niet voldoende reden zijn om het middagdutje over te slaan. Dat zou echt egoïstisch zijn van mezelf. Ik probeer te bedenken wat het beste is voor mijn zoontje. Een uurtje slapen om vervolgens een half uur op de vloer te liggen schreeuwen en te huilen waarbij ik niks anders kan doen dan bij hem zitten en het uit te zitten samen. En de rest van de dag is hij dan ook heel jengelig. Vooralsnog gaat het goed zonder dutje. Alleen gisteren was weer even heftig. Ik had bij de opvang aangegeven dat mijn zoontje geen middagdutje meer doet, maar dat ik mij kan voorstellen dat hij dat op de opvang nog wel nodig heeft als hij een hele dag in de drukte zit tussen de vele kindjes. Maar of ze hem dan maximaal 60 tot 75 minuten kunnen laten slapen. Toen we hem ophaalden bleek hij een uur en 3 kwartier te hebben geslapen en bij thuiskomst was het één groot drama 😮‍💨

vorige maand

Mijn beide peuters, 3 en 2 sliepen rond de 14 maanden al niet meer. De jongste wil wel nog wel eens in de auto slapen. Als hij zonder kan zou ik gewoon zonder dutje gaan; misschien trekt hij de nachten dan ook langer door. Nu moet ik wel bekennen dat ik fantastische slapers heb vanaf dag 1. De nacht is hier op vrije dagen van 20.00-12.00 de volgende dag maar als ze er op een werkdag wel om 7 uit moeten is dat ook geen probleem. 🥹

Reactie op Jool88

Het vroege wakker worden zou voor mij ook niet voldoende reden zijn om het ...
Ahh wat lastig dat ze op de opvang niet luisteren. Lijkt me erg frustrerend als je er thuis alles aan doet om het beter te krijgen en het daar dan mis gaat.. vervelend zeg! Hopelijk gaat het snel wat beter🍀