33 Reacties

16 dagen geleden

Onze zoontje kijkt over een hele dag 30 minuten tv denk ik.. en dan zijn het vooral liedjes van juf roos of het zandkasteel! Sommige dagen is het meer dan andere en soms helemaal niet! We hebben (nog) geen ipad maar zaten er wel aan te denken.. wij willen in juli met de auto op reis dan is het toch wat makkelijker om hem bezig te houden..

16 dagen geleden

Knap dat je baby geen tv kijkt, die van mij kijkt ook tv soms half uur soms 20 min soms 5 min,

16 dagen geleden

Hier ook nog steeds schermvrij, hij heeft nog nooit tv oid gekeken. Tv staat overdag ook nooit aan. Maar aan de andere kant zitten mijn man en ik zelf wel te vaak op onze telefoon😅

16 dagen geleden

Wat knap dat het jou lukt om zonder scherm je kind op te voeden! Ik wilde ook heel graag scherm vrij opvoeden, maar ik ben gefaald. Tv staat bijna nooit aan (wel bij oma als hij daar is) maar mijn man zit heel vaak op zijn telefoon en dan is mijn zoontje van 15 maanden heel erg geïnteresseerd en mijn man heeft er geen problemen mee. Dus hij kreeg wel af en toe wat te zien vooral met inderdaad nageltjes knippen en als ik moet koken en hij echt even uit de keuken moet blijven. De afgelopen week had hij een oorontsteking nou toen was er op de telefoon en tv alleen maar babymuziek/filmpjes te zien. Dus ik gebruik het als red middel. Ik probeer er niet iets dagelijks van te maken

16 dagen geleden

Hier staat alleen in de ochtend de tv aan. Ons zoontje vindt zappelin leuk om te kijken. Hij speelt dan met zijn speelgoed en kijkt hij tussendoor en bij de liedjes gaat hij dansen en zingen. Pats boem kledder vindt hij geweldig en is ook echt wel leerzaam. De rest van de dag gaat de tv niet meer aan. Nee onze zoon heeft geen ipad of tablet en dat gaat hij ook nog lang niet krijgen. Hij krijgt ook onze mobiel niet. Wij hebben ook ouderen kinderen en die keken ook tv maar groeide niet op met een tablet of mobiel. Die mobiel was er toen nog niet eens.

16 dagen geleden

Bij de oudste heb ik het vrij lang volgehouden zonder tv, maar toen de tweede kwam... liever geen televisie (kan me helemaal vinden in jouw overwegingen), maar vooral tijdens het borstvoeden van de jongste ging de tv toch nog wel geregeld aan. Tv aan, oudste kind even uit zo te zeggen. Ik weet dat het in de hersenen ook zo werkt, maar ik heb maar twee handen en dan was de tv toch af en toe een makkelijke oplossing. Nu, de kraamperiode is lang voorbij natuurlijk, staat de tv na het eten vaak een half uurtje aan, dan hebben wij de handen vrij om de keuken en woonkamer op te ruimen, dan nog een half uur met z'n vieren, en dan naar bed. Dan hebben m'n vriend en ik daarna ook vrij, zonder nog te hoeven opruimen. En verder staat de tv nog wel heel af en toe aan, maar dat zijn wel uitzonderingen gelukkig.

16 dagen geleden

Bij ons staat de tv sporadisch aan, ofwel in de avond, ofwel wanneer het overdag heel slecht weer is. Ik denk dat onze kinderen beiden hooguit 5x tv gekeken hebben thuis. En ze hebben idd geen tablet of telefoon. Maar het is niet zo dat er helemaal geen schermtijd is. Soms met tandenpoetsen een poetslied, soms na het eten een liedje luisteren en kijken. Bij elkaar max 5 minuten per dag, en lang niet elke dag. Niet bewust dingen mijden, maar we vinden het onnodig

16 dagen geleden

Ons 1e en enige kindje tot nog toe hier. Maar geen schermtijd. Tv staat alleen aan als hij slaapt. Wel zitten we op onze telefoon af en toe waar hij bij is maar hij mag hem niet bekijken. .

16 dagen geleden

Wij gaan hier ook bewust mee om. Als hij beneden is staat de TV niet aan. We proberen ook zelf zo min mogelijk op onze mobiel te zitten waar hij bij is. Maar dit is soms nog best moeilijk. Wat ik wel eens doe is foto's of filmpjes van hem zelf laten zien op mijn mobiel.

16 dagen geleden

Onze dochter krijgt misschien 5min schermtijd in een week. Namelijk als ik haar nagels ga knippen 🤣

16 dagen geleden

Hier hebben we eigenlijk geen regels over tv kijken, mn vriend en ik kijken meestal sochtends en savonds tv. Mn zoontje boeit het niet zo en kijkt ook niet, is vaak druk bezig met bouwen en ander speelgoed, ook wanneer ik probeer kinder tv op te zetten boeit het hem niet zo :)

16 dagen geleden

Mijn peuter van drie mag na het avondeten een half uurtje televisie kijken. Dan kijkt ze Sinterklaasjournaal, Dikkie Dik verhaaltjes, Nijntje, Tik Tak enz. Haar broertje van 15 maanden kijkt dan ‘mee’. Hij kijkt vooral de laatste vijf minuten als Tij Tak aangaat (daar sluiten we consequent mee af zodat het duidelijk is wanneer de tv weer uitgaat). Ik zou ze ook wel wat minder schermtijd willen geven maar mijn man liever meer, dus dit is de compromis.

16 dagen geleden

Hier staat de tv sowieso weinig aan. Maar meneer is 3e in rij. Dus geen schermen had ik bij voorbaat al opgegeven. Overdag probeer ik hem vooral te vermaken zonder scherm. Maar als 's avonds het hele gezin druk is met taken, dan gaat hier wel vaak Nijntje aan, wat hij dan vanuit de box op tv kan kijken. Andere programma's vind ik allemaal veel te druk. En met mijn man zoekt hij vaak dieren geluiden op. Dat vindt hij echt reuze interessant! Maar dat zie ik dan meer als educatief.

16 dagen geleden

Helemaal geen tijd, aanraking met schermen vind ik serieus zo knap! Wij hebben geen tv in huis meer dus die schermtijd is er niet maar ik vind het serieus een uitdaging om zo min mogelijk op mijn eigen telefoon te zitten. Wel belangrijk want hij vindt telefoons mega interessant dis als ik even een berichtje beantwoord stopt hij acuut met spelen. Aandachtspuntje hier dus! Af en toe kijkt hij even een filmpje van kikker, nijntje of tiktak met nagels knippen of als hij ziek, heel erg klaar is met de dag en er nog gekookt moet worden bijv. Eigen foto s en filmpjes kijken is hier ook een hit! Heeft hele gesprekken met zichzelf dan🥰

16 dagen geleden

Hier kijkt ons (enige) kindje ook geen tv. Eigenlijk nooit aan begonnen en hij kan wel aardig vermaakt worden met speelgoed. Alleen 2 min tijdens het nagels knippen, dan zit hij 2 minuten stil. Telefoon gebruiken we ook niet veel waar hij bij is. Als hij onze telefoon vindt, komt hij hem brengen, zonder dat hij er zelf iets mee wilt.

15 dagen geleden

Netjes! Heel knap!

15 dagen geleden

Erg knap, 😁 hier staat de tv altijd aan ook achtergrond muziek ze kijkt niet altijd, en een tablet hebben we wel maar weinig in gebruik

15 dagen geleden

Onze dochter heeft er niet zo veel interesse in. Ze kijkt alleen wel is half met ons mee als wij tv liggen te kijken. Dit gebeurt wel is tussen half 7 en 7 's avonds, als we een beetje uitgeteld zijn van de dag. Vaak komt ze de hele tijd met speelgoed aangelopen en wilt ze telkens de bank op om te knuffelen met ons, en soms kijkt ze even mee.

15 dagen geleden

Onze dochter kijkt ook geen tv oid. Heel soms zetten we een filmpje aan op de tablet, maar na 3 minuten is ze het al zat en gaat ze andere dingen doen. We kijken zelf ook bewust geen tv of tablet/telefoon als ze bij ons is. We vinden het niet nodig en het boeit haar dus ook niet. Zolang we het zo kunnen houden, heel fijn en anders zien we dan wel weer. Het was ook in eerste instantie helemaal niet persé de bedoeling, maar het liep zo en nu vinden we het wel fijn!

14 dagen geleden

Hee hoe grappig ik doe ook alleen nijntje die 1 x per 3 weken dat haar nagels geknipt worden. Verder ook geen telefoon of andere schermen!