34 Reacties
9 dagen geleden
Hier ook! Ze kijkt wel eens mee als er voetbal aanstaat, 1x per week. En ze vind onze telefoons interessant en pakt deze soms af maar heeft altijd dan zwart beeld. Voorlopig echt nog niks qua schermtijd!
8 dagen geleden
Reactie op kuss_ies
Waarom dan wel met nagels knippen? Dat vind ik gek. Verder geen mening over ...
Er zit nogal een verschil tussen 2 minuten TV tijdens nageltjes knippen eens in de 2 weken en elke dag de hele dag de TV aan… Dat lijkt me niet gek. Waarom zou de TV aanstaan als het je zoontjes toch niks boeit? Dat vind ik dan weer een beetje gek. Maar wat je zegt hè, ieder z’n ding
8 dagen geleden
Hier wordt ook bewust geen tv gekeken en alleen met uitzondering van het knippen van de nageltjes. Ook zo min mogelijk op onze telefoons, alleen voor het noodzakelijke en die appjes komen wel als mijn zoon in bed ligt. Daar heeft mijn vriend overigens wel iets meer moeite mee. Ik vind het ook niet altijd makkelijk, zeker als ik zelf ook moe ben, dan lijkt me die afleiding ook wel even heerlijk. Ik denk dat als hij ouder is of bij een volgend kindje ik dat ook meer los zal laten. Muziek, dansen en zingen vind ik wel belangrijk dus ik zet wel regelmatig wat nummertjes op. Ook niet te lang maar dat is voornamelijk ook omdat ik zelf sneller overprikkeld ben dan voor de zwangerschap.
8 dagen geleden
Dan heb ik nog wel een vraag voor alle huishoudens waar de TV veel aanstaat, puur uit interesse hoe anders mensen kunnen denken en ook om zelf wat andere perspectieven op te doen. Ik pretendeer niet dat mijn denkwijze de enige juiste is. Het is bekend, ruimschoots bewezen en ook best wat ruchtbaarheid aan gegeven (aflevering Lubach, noodklokken die door artsen worden geluid) wat de schadelijke effecten zijn van TV, filmpjes e.d. Ja, er zit best wat nuance in het verhaal en het hangt af van de hoeveelheid, duur, nabijheid en hoeveel een kind per dag daarnaast buiten is. Maar dan alsnog, ik neem aan dat alle ouders het beste willen voor hun kindjes, ze goed willen laten ontwikkelen, ook emotioneel etc. Dus wat is de gedachtegang van de ouders waar TV wel aanstaat?
8 dagen geleden
Reactie op Mamababykecil
Er zit nogal een verschil tussen 2 minuten TV tijdens nageltjes knippen een ...
Wij zijn beide autistisch en houden van achtergrond geluid & af en toe kijken. Niets geks aan. Verder zeg ik niet dat er iets mis is met eens in de 2 weken tijdens nagels knippen. Vroeg me alleen af waarom op dat specifieke moment
8 dagen geleden
Reactie op Mamababykecil
Dan heb ik nog wel een vraag voor alle huishoudens waar de TV veel aanstaat ...
Ik denk dat dat gewoon een gewoonte is en geen bewuste keuze. Mijn schoonvader zet als hij thuis komt de tv aan, ook al loopt hij daarna door naar de keuken. Dat ding moet gewoon aan. Mijn vriend had die gewoonte ook. Ik ben juist snel overprikkeld en hou van stilte. Daar hebben we nu een middenweg in.
Ik denk niet dat er een gedachtegang achter zit. Overigens is mijn vriend emotioneel best prima ontwikkeld :)
8 dagen geleden
Onze tweeling kijkt ook geen tv, ik wil het zo lang mogelijk zo houden, wij kijken alleen tv al zijn slapen. Zelfde met tablet en telefoon. Al maken we heel soms wel een selfie met de kids op onze telefoon maar dat is het enige. Wil niet dat ze nu al wennen aan een tv. Wat ze niet kennen missen ze ook niet denk ik dan
10 uur geleden
Hier geen tv, dochter van 4 wil soms op mijn telefoon wel een filmpje kijken van toen ze zelf klein was. Zoontje van 1,5 sleept wel vaak met mijn telefoon maar meer als speelgoedding. Dus schermtijd = 0 voor allebei. Enige moment dat ze een filmpje kijken is als ik de haartjes knip, dan zitten ze heel stil achter de laptop… en dat gebeurt niet elke week 😉