Hallo,
Ik ben even benieuwd. Onze dochter van 15 maanden kijkt nooit TV en zit nooit op de telefoon of tablet. Dit doen we heel bewust. We zijn ons bewust van hoe schadelijk het is/kan zijn voor een kindbrein en dat hun hersenen de informatie niet kunnen verwerken. Nog los van de gevolgen voor de ogen. Zodra ze in de ruimte is, is de tv uit en zijn de telefoons zo goed als weg. Wij kijken alleen TV als zij slaapt. Alleen als ik haar nageltjes knip, staat eventjes Nijntje aan.
Mijn vriendinnen met kleine kinderen doen het precies zo, dus ik vond het heel normaal. Toch zie ik op dit forum regelmatig foto’s van kindjes in de woonkamer voorbij komen waarbij ik een mega grote TV vol aan zie staan. Nou heb ik daar helemaal geen oordeel over, want ik weet niet hoevaak of hoelang zo’n tv aan staat en wellicht zijn er grotere broers of zussen aanwezig.
Toch ben ik benieuwd. Bij wie staat de TV vaak aan, of hebben de kindjes een iPad of tablet? En zijn er nog meer ouders bij wie er thuis geen schermtijd is voor de kleintjes?