22 Reacties
2 jaar geleden
Heb je de beide spenen van bibs geprobeerd of alleen de rechte? Die wordt bij ons er ook uit gespuugd en de kromme houdt ze wel vast
2 jaar geleden
Geen fan van bibs of frigg (is trouwens ook zelfde verder) omdat ze het gehemelte helemaal aantasten en ooit horror verhalen gehoord dat ze loslieten. Werk zelf in de kinderopvang en 9/10 kinderen heeft zo’n ding en zie eigenlijk heel vaak dat de tanden naar voren gaan staan en hun gehemelte helemaal hol zijn van deze spenen.
Ik gebruik zelf avent ultra soft. Heb hem bij mijn andere zoontje ook gebruikt. Of dat persee de beste zijn, wil ik ook niet zeggen. Maar vind het ringetje gewoon heel handig eraan (makkelijke vast te pakken).
2 jaar geleden
Reactie op Kimberley Boersma
Geen fan van bibs of frigg (is trouwens ook zelfde verder) omdat ze het geh ...
Niet alleen de bibs of frigg tast het gehemelte aan. Die verhalen over die spenen kloppen niet helemaal en het is allemaal iets genuanceerder.
Iedere speen die langer dan een jaar in een mond zit kan het hele mondgedrag aantasten.
Je kunt iedere speen gerust gebruiken mits je het maar weer afleert voordat ze 1 jaar worden!
En dat je een misvormd gebit krijgt ligt ook aan meerdere factoren dan alleen de soort speen.
2 jaar geleden
Reactie op Logootje
Niet alleen de bibs of frigg tast het gehemelte aan. Die verhalen over die ...
Dat is zeker waar. Spenen zijn inderdaad goed tot op zekere leeftijd en het beste om het weer af te leren wanneer ze 1 jaar worden. Dan is het een gewoonte en geen echte behoefte meer. Het viel mij gewoon erg op dat de meeste kinderen bij mij deze speen hebben en omdat ze rond zijn, ze de mond erg aantasten. Zullen ook wel meer spenen zo zijn, maar ik ben zelf persoonlijk niet fan van de bibs, puur omdat ik deze ervaringen heb. Al zien ze er overigs wel heel mooi uit, maar zo heeft iedereen voorkeuren denk ik.
2 jaar geleden
Het is denk ik ook een beetje afhankelijk van je kindje. Kraamzorg is hier begonnen met aanbieden van FRiGG, dit was een van de spenen die we thuis hadden. Qua vorm leek het veel op de tepel en na even wennen pakte onze zoon deze goed. Na een paar weken gestopt met borstvoeding en wilde ik ook graag van de FRIGG speen af, ivm alle verhalen. Toen difrax dental gehaald, deze zouden dan beter zijn (hoewel geen enkele speen goed is). Maar na meerdere dagen proberen en plagen wilde hij deze echt niet, bleef vasthouden aan FRIGG. Wij hebben ons er nu bij neergelegd. Bieden de speen alleen aan wanneer nodig en proberen inderdaad voor zijn 1e verjaardag af te bouwen..
2 jaar geleden
Medela soft siliconen doet het goed.
Kinderarts was verbaasd, dit was de eerste keer dat ze zag dat en speen bij zo'n kleintje zo goed in bleef (3 weken toen).
Inmiddels is hij dikke vrienden met zijn duim
2 jaar geleden
Reactie op Glimvis
De vroedvrouw raadde ons de Philips Avent extra soft / ultra soft aan. Hoe ...
Die pakte onze kraamhulp bij ons eerste zoontje ook uit de la (die zat toen in de prenatal box). Die werkte goed. Onze derde zoon heeft deze nu ook weer (nadat hij 2 andere merken niet pakte (soothie en Difrax).
2 jaar geleden
Ons kindje heeft ook de philips avent extra soft. De frigg, bibs en difrax spuugde ze allemaal uit. Die hebben allemaal een dikke bobbel op het eind en ons dochtertje heeft blijkbaar een wat hoger gehemelte dus dan is zo’n speen met een bobbel niet fijn.
2 jaar geleden
Wij hebben voor onze nu peuter altijd de Philips avent ultra soft gehad. Nu overigens nog steeds (2,5 jaar) want afbouwen is niet zo makkelijk als je kind in het ziekenhuis ligt rond de afbouwperiode en hem echt nodig had. Een beugel had hij toch al nodig met zijn genetische aanleg 😂😂.
Onze baby nu met problemen met tong- en mondmotoriek pakt eigenlijk alleen de spenen van Mam. Dus die heeft hij nu!
2 jaar geleden
Difrax siliconen fopspeen.
Wij kregen het advies (kinderarts en tandarts beaamt dit) najuist geen ronde (tepel) speen te gebruiken. Is meer een hype dan dat het beter is voor je kindje. Mijn tip kies voor een merk wat al lang op de markt is en waar al vele jaren ontwikkeling in zit 👍🏼