23 Reacties

2 jaar geleden

Ik steek het direct in de machine met dit en tot nu toe altijd geluk

2 jaar geleden

Ik heb zelf van Beckman ossengalzeep met een soort borstel erop. Ik laat het eerst even un water weken, dan rag ik er flink overheen met die borstel 10min in laten trekken uitspoelen en het is eruit. Ik heb geen ervaring met vlekken die er al in zitten, maar “verse” vlekken zijn er hiermee zo uit.

2 jaar geleden

Ik gebruik ook ossengal, alleen dan een stick (net een pritt stift). Even goed nat maken en Poep eraf spoelen dan met de stick insmeren en zie je het al verdwijnen. Dan gooi ik het in een sopje tot ik een wasjes heb en hup de machine in. En gaat er echt uit!

2 jaar geleden

Vlekverwijderaar van sonett werkt bij mij heel goed. 24u weken, als je niet op 60 graden kan wassen. Zit geen rotzooi in. https://www.greenjump.nl/Product/Huis/Wassen/Vlekverwijderaar/Ecologisch-bleekmiddel-en-vlekverwijderaar-was-en-vaatwas

2 jaar geleden

Ik gebruik deze (bestaat ook voor witte was) van kruidvat. Verder heb ik op mijn Samsung wasmachine een optie "bubble soak" en dat zet ik aan. Verder doe ik niks speciaals. Veel poepexplosies hier en ik krijg ze er altijd uit.😂

2 jaar geleden

Ik doe het in een emmer met biotex. Lekker laten weken en de dag erna in de wasmachine. Soms nog met wat vanish. Tot nu toe altijd eruit gekregen. Hopelijk heb je er wat aan 🙂

2 jaar geleden

Ik spuit er wat dusty op en laat het dan even weken in heet water en dan de wasmachine in. Zijn altijd weer mooi schoon daarna

2 jaar geleden

Ossegalzeep!

2 jaar geleden

Reactie op L1801

Ossegalzeep!
Ja dit, werkt als een tierelier!

2 jaar geleden

Reactie op fie12

Ik steek het direct in de machine met dit en tot nu toe altijd geluk
Dit gebruiken wij ook! Werkt perfect!

2 jaar geleden

In de zon hangen helpt eigenlijk echt veruit het beste. Maarja, daar heb je momenteel zo weinig aan...

2 jaar geleden

Ossengalzeep heeft hier ook oude poepvlekken weggekregen.

2 jaar geleden

Heb nu net een oude body gevonden en ossengalzeep ingesmeerd. Benieuwd of het eruit gaat 🫣😂

2 jaar geleden

Ja hier ook vanish. Eerst zsm koud spoelen, dan een nacht of zo laten weken in warm water met vanish en vervolgens in de was. Als er geen was aangaat dan spoelen/ centrifugeren en laten drogen. Dan gaat het met de volgende was mee. Tot nu toe alles er uit gekregen

2 jaar geleden

Ik kreeg bij mn eerste zoontje de tip van de kraamzorg om onder de koude kraan uit te spoelen, en dan meteen in de wasmachine te stoppen. Dit werkt eigenlijk altijd, vorige keer was ik daarna vergeten de wasmachine meteen aan te doen en bleef er een beetje een vlek op zitten, dan is laten drogen in de volle zon echt de oplossing maar wel lastiger in de winter nu.

2 jaar geleden

“Verse” vlekken in een koud sopje met biotex. Tot nu toe alle vlekken eruit gekregen. Maar daar heb je nu niks aan voor de oude vlekken 😂😂

2 jaar geleden

Ossengalzeep werkt echt perfect hier

2 jaar geleden

In een emmer met biotex en dan paar uur later in de wasmachine. Werkt prima

2 jaar geleden

In de zon hangen ja! Wel wat lastiger nu in december maar misschien werkt gewoon daglicht ook? En als je in het algemeen minder poepvlekken wilt: wasbare luiers!! Wij gebruiken die van Totsbots (tweedelig systeem met binnenluier en overbroekje) en hebben nog nooit poep buiten de luier gehad.

2 jaar geleden

Top dames! Dankjewel. Genoeg tips om te proberen!