15 Reacties

vorig jaar

Ik ben hier ook benieuwd naar. Hier ook een buikslaper en een kindje wat heel veel beweegt. Misschien alleen een goede dikke slaapzak?

vorig jaar

Reactie op Lottielot2

Ik ben hier ook benieuwd naar. Hier ook een buikslaper en een kindje wat he ...
Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar vind het ook fijn dat wol in de zomer ook goed de temperatuur reguleerd. En het gaat een aantal jaar mee ipv steeds een nieuwe maat slaapzak 馃槉

vorig jaar

Reactie op Mominaugust

Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar vind het ook fijn dat wol in de z ...
Ja dat kan ik me voorstellen! Ik denk alleen dat een dekentje vooral werkt als ze wat groter en wat mobieler zijn. Ik zou nu zelf nog geen dekentje over mijn dochter doen. Maar misschien dat iemand anders nog de gouden tip heeft.

vorig jaar

Hier ook, denk dat ik wollen rompers/pyjama pak en een dikke slaapzak

vorig jaar

Onze dochter is ook een buikslaper 茅n beweeglijk. Wij beperken ons tot (tweedehands) slaapzakken. Straks een dikke met mouwen voor de winter

vorig jaar

Als je het een beetje eng vindt, zou ik het simpelweg niet doen. Ja wollen kleren zijn temperatuur regulerend, maar een wollen hoeslaken is volgens mij vooral een lekker warme ondergrond. Het slapen op de buik zorgt sowieso al voor extra warmte, en dan kan het naar onderen minder goed ventileren zou ik zeggen. Lekker katoenen beddengoed doen, en dan is naar mijn weten de ideale combi om wollen onderkleding/pyjama te doen met weer een dikke katoenen slaapzak.

vorig jaar

Ik heb ook een wollen hoeslaken gebruikt voor de oudste en ga m deze winter ook weer gebruiken voor ons zoontje van nu net 1. Superfijn, zacht en warm! Ik heb me eerlijk gezegd nog geen seconde druk gemaakt om veiligheid. Volgens mij is dat op deze leeftijd niet echt een issue meer zolang je geen dekens gebruikt of andere attributen in bed legt. Dus alleen een hoeslaken en dan een warme slaapzak aan. Maar als je je er zelf niet goed bij voelt zou ik het vooral niet doen :)

vorig jaar

Ik heb zelf een wollen deken over het matrasje en daar gewoon een katoenen hoeslaken overheen. Zo is de ondergrond wel lekker glad en tegelijkertijd lekker warm van de wol.

vorig jaar

Waar kopen jullie wollen onderlegger of deken

vorig jaar

Ik heb een wollen matrastopper van kico label en hier dan gewoon een katoenen hoeslaken overheen, mijn zoontje is ook echt een buikslaper en slaapt hier echt heerlijk op, moet zeggen dat zijn bedje zo zacht voelt dat ik ook wel een beetje jaloers ben

vorig jaar

Hier ook een wollen matrastopper, reiff wollen slaapzak en pure baby wollen dekentje. Eronder draagt ze een wollen pyjama van Joha of Dilling. Bij ons komt het soms wel tot onder de 15 graden maar ons kindje slaapt heerlijk en in altijd lekker warm. Ze blijft overigens niet perfect onder de deken liggen hoor maar ze vind het wel heel fijn om er tegenaan te kruipen. Ik heb me nooit druk gemaakt om wel/niet te kunnen ademen. Ze draait veel en ik heb nog nooit gezien dat de haat hoofd "in" het matras duwt!

vorig jaar

Reactie op SanneCharlotte

Hier ook een wollen matrastopper, reiff wollen slaapzak en pure baby wollen ...
Oh wat klinkt dat lekker!! Ik heb gelijk een de kico label wollen matrastopper en een wollen dekentje besteld. Ze heeft al wollen pyjamaatjes en een de dikste wollen slaapzak van Reiff. Laat die winter maar komen 馃槄

vorig jaar

Ik gebruik dat al efjes.. & is ook een buikslaper ! hij slaapt ook veel beter sinds dien omdat hij echt lekker warm ligt. Hij is ook niet gemakkelijk meer in een slaapzak omdat hij zodanig veel beweegt en draait dat hij er zelf boos van word met de slaapzak. Ben ik dan een wollen hoeslaken gaan kopen en een deken met katoenen overtrek en slaapt echt als een roosje !

vorig jaar

Oh wat klinkt dat lekker!! Ik heb gelijk een de kico label wollen matrastop ...
Heeeeerlijk 馃槏馃槏