9 Reacties

2 maanden geleden

Mijn zoontje is ook van 27 augustus 😊 ik ben er voor nu nog spelenderwijs mee bezig. Hij vindt het bijvoorbeeld leuk om tijdens het broodje eten erop te zitten. Nou prima 😄 lekker aan de salontafel dan maar. Bij elke luierwissel gaat hij er ook op zitten. Zo heb ik gisteren 4x het potje kunnen legen on de wc. Eerder poepje Hij er ook nog wel eens in en zei hij van tevoren ook "tata" (kaka), maar nu zegt hij het of helemaal niet of wanneer zn luier al vol zit 😅 dus dat komt wel weer als hij er weer klaar voor is. Hij kan nog niet goed praten, maar begrijpt veel. Dus ik zeg altijd wel als hij een plasje of poep moet doen, dan "mag" dat op het potje en deze staat ook altijd in de woonkamer.

vorige maand

Reactie op Jool88

Mijn zoontje is ook van 27 augustus 😊 ik ben er voor nu nog spelenderwijs ...
Hoe gaat het bij jullie met zindelijkheid? Hier gaat het ineens echt heel goed, ze heeft nu overdag thuis helemaal geen luier meer aan en loopt zelf nu naar het potje of wc, ze zegt vantevoren dat ze moet plassen dus dan loop ik mee en wanneer ze zit moet ze ook gelijk plassen, echt super knap! We hebben een sticker syteem dus na elke volle kaart gaan we een ijsje eten en ik merk wel dat dat een goede movitatie is haha. Ze was zelf vannacht voor het eerst helemaal droog, ik was echt helemaal verbaasd, ben benieuwd of dat ze dit doortrekt. Ze heeft alleen nog geen poep gedaan maar goed dat komt wel, waar we 2 weken stonden en waar we nu staan is echt een wereld van verschil al! Zo trots 🥰

vorige maand

Reactie op SharElaine

Hoe gaat het bij jullie met zindelijkheid? Hier gaat het ineens echt heel g ...
Wat goed zeg! Hier nog hetzelfde. Maar zoals ik ook al zei ben ik er spelenderwijs mee bezig dus nog niet serieus 😊. Dat ga ik denk ik aankomende lente/zomer doen. Hoewel ik wel wil beginnen met stimuleren dat hij aangeeft als hij moet poepen zodat ik hem op het potje kan zetten en wil ook het stickersysteem proberen. Eerder deed hij dat nog wel eens, maar tegenwoordig niet meer. Mijn doel is dat hij volgend jaar in ieder geval heel goed weet wat precies de bedoeling is, zodat het proces dan hopelijk makkelijker verloopt 😄 hij kan ook nog niet echt praten en denk als hij dat eenmaal ook wat beter doet dat het dan ook wat makkelijker zal gaan.

vorige maand

Hier een dochtertje van 4-08 (dus twee en twee maanden. Zij is overdag helemaal zindelijk en ‘s nachts een luier, maar die is steeds vaker in de ochtend droog. Sinds vlak voor de zomervakantie had ze ineens interesse in de wc, dus we hebben dat maar gevolgd. Het was eerst poepjes doen op de wc en later ook pas het plassen- daar had ze meer training/motivatie voor nodig leek het. In het begin durfde ik alleen kleine eindjes met haar het huis uit zonder luier- maar intussen geeft ze het zo goed aan dat ze alleen nog maar onderbroekjes draagt. Als ze wel op een onhandig moment moet (midden op straat) dan leg ik een grote luier neer en bungel ik haar erboven 😂😂😂 dan doet ze haar behoefte erin en door! Wij hebben dus eigenlijk alleen haar interesse gevolgd en wel even echt doorgepakt toen we wisten dat ze het kon. Dus afgelopen zomer heeeel veel plasjes in haar broek gehad

vorige maand

Reactie op rosieboos

Hier een dochtertje van 4-08 (dus twee en twee maanden. Zij is overdag hele ...
Ohh wat knap van je meisje! Hier is ook echt het knopje om, ze plast echt al dagen niet meer in haar luier en we doen nu overdag ook geen luier meer aan, ze vind poepen nog wel eng dus we hebben nu zo iets ja dan poep maar in de broek en dan kijken we wel hoe snel ze overstapt, zo hebben we dat met de plasjes ook gedaan, heeft ook meerdere ongelukjes gehad en vorige week zat ze bij mij op schoot en plaste ze mij helemaal onder 😅.. tjaa vind dat allemaal niet zo erg, mama die wast wel 😅. Ze is gisteren ook vanuit haar zelf op een verjaardag daar naar de wc gelopen en mijn man zag dat en toen heeft ze daar een plas gedaan en op kdv plast ze ook sinds deze week alleen maar op de wc. Ze is nu ook al 3 dagen snachts droog en met haar middagslaap ook, vind het zo knap zijn pas 2 weken bezig! Hier doen we aan sticker beloning. Heb jij jou dochter bijv al een plas diploma gegeven? Ik heb zoiets ja na deze volle sticker kaart en als zo doorgaat geef ik je gewoon een plas diploma, of zal dat te snel zijn?

vorige maand

Reactie op SharElaine

Ohh wat knap van je meisje! Hier is ook echt het knopje om, ze plast echt a ...
Dat klinkt goed!! Ik zou eerlijk dan nu de focus gaan leggen op het poepen en daar stickers voor geven of iets anders. Of idd een plasdiploma en dan motiveren met het feit dat er ook een poepdiploma is ;) Maar jij kent je kind het beste, en weet vast wat hen het beste motiveert en op hun gemak stelt =)

vorige maand

Reactie op rosieboos

Dat klinkt goed!! Ik zou eerlijk dan nu de focus gaan leggen op het poepen ...
Ze poept sinds gister ook op de wc 😁 en ook al op kdv! Dus gaat echt de goede kant en ook al een paar nachten droog geweest, echt trots 🥰. Dus ga haar indd deze week haar plas diploma geven en als het zo doorgaat met poepen dan volgende week ofzo haar poep diploma

2 dagen geleden

Hoi onze dochter is van 08-08 en is helemaal zindelijk zowel overdag als snachts. Ze had echt rond 1,5 jaar interesse en ging toen vaste momenten uit zichzelf naar de wc van ik moet plassen. Potje wilde ze niet. Na de zomervakantie doorgepakt en zonder luier rond gelopen. 1 week hadden we ongelukjes en na die week niet meer en bleef ze de nachten ook droog. Na 2 weken ging poepen thuis ook goed alleen op het kdv had ze poep ongelukjes. Sinds een aantal weken gaat het poepen bij kdv ook goed.

17 uur geleden

Reactie op Nancy96

Hoi onze dochter is van 08-08 en is helemaal zindelijk zowel overdag als sn ...
Fijn eh! Hier ook overdag helemaal zindelijk, soms op kdv poep ongelukje maar dat is oke .. soms is in de nacht droog maar soms ook niet, maar dat komt vanzelf en heeft zeker geen haast. Onze dochter is van 27-08.