29 Reacties

14 dagen geleden

Wij doen 3x 150 omdat melk nog echt wel de basis is nu .. onze eet ook goed.

14 dagen geleden

Als je kindje eraan toe is zou ik dat lekker doen! Wij gaan ook snel over naar 2 flessen want die van de ochtend en tussen de middag worden bij lange na niet leeggedronken dus erg zonde. Hopelijk met 2 flessen dat dat wel weer gebeurt.

14 dagen geleden

Hier ook hoor! Ik had gelezen dat 400-500ml goed is voor 8maanden. Weet niet of dit klopt hoor. Hier blijft er ook steeds meer staan. Wij gaan bij 8maanden de 12uur fles een beetje afbouwen. Nog niet helemaal weg denk ik. Vind de voedingsstoffen wel heel belangrijk

14 dagen geleden

Hier nog 3 flesjes. Soms zelf eens 4. Ik volg gewoon mn dochtertje hoor.. als ze nood heeft aan een flesje melk, waarom niet. 😇

14 dagen geleden

Ik ging bij de oudste (nu 3 jaar oud..) pas rond een jaar afbouwen met 3 flessen.. 's ochtends de dag starten vond ik prima met een fles in bed. En dan rond uurtje of 8 een boterham er in.. Ik merk dat ze zelf nog heel graag een fles wil dus ik bouw nu nog niets af.

14 dagen geleden

Onze zoon drinkt ook niet meer zoveel omdat hij zo goed eet, helaas drinkt hij vooral in de nacht en bijna niet overdag. Heeft iemand daar ervaring mee?

13 dagen geleden

Wij zijn net van 4 naar 3 gegaan. Ze dronk haar flessen matig leeg, het kwam zo uit met slaapjes Ze is nu 8 maanden

13 dagen geleden

Reactie op Nienkev

Onze zoon drinkt ook niet meer zoveel omdat hij zo goed eet, helaas drinkt ...
Hier hetzelfde: overdag eet hij goed maar lijkt hij minder interesse te hebben in de borst. Waardoor hij 's nachts wakker wordt met honger. Het is echt afzien nu met 3 á 4 keer eruit moeten. Ik ben geneigd om een flesje kunstvoeding 's avonds laat te gaan geven zodat ik in ieder geval iets meer slaap kan krijgen...

13 dagen geleden

Hier al enige tijd 2 flessen. Dochtertje is ondertussen net 8 maanden. Drinkt s ochtends en s avonds een fles en dan s middags en om vier uur groente-en fruitpap. En rond 18u nog boterhammetje. Heb dit bij de eerste ook zo gedaan van zodra ze volledige porties aten

13 dagen geleden

Reactie op Supermam83

Hier hetzelfde: overdag eet hij goed maar lijkt hij minder interesse te heb ...
Hier net zo: overdag eet ons dochtertje heel goed haar hapjes en alleen maar kleine beetjes uit de fles. Vervolgens wordt ze 's nachts weer wakker voor melk. Ik durf ook niet zo goed over te stappen naar minder flessen, omdat ze juist zulke kleine beetjes drinkt steeds... Als iemand de gouden tip heeft houd ik me aanbevolen 😁

13 dagen geleden

Reactie op JoriekeH

Hier net zo: overdag eet ons dochtertje heel goed haar hapjes en alleen maa ...
Ja inderdaad, ik wil ook niet geen fles meer geven in de nacht of water want ben bang dat hij niet genoeg binnen krijgt. Ik heb het aan het consultatieburo en de huisarts gevraagd en die zeggen zolang ze groeien is er niets aan de hand. Alleen vervelend dat het in de nacht is. Ze zouden niet wakker hoeven worden voor de melk want overdag kunnen ze ook zonder. Laten huilen is voor mij geen optie, dat gaf iemand die hetzelfde heeft meegemaakt als tip. Na een week was het daar voorbij omdat ze de baby een week in de nacht genegeerd hebben, maar dat is niet hoe wij onze kinderen willen opvoeden. Toch fijn om te lezen dat we niet de enige zijn.

12 dagen geleden

Maar hoe weet je dat je kind wakker wordt van de honger/ voor de fles? Dat vraag ik me oprecht af want bij de eerste dachten we dat ook en die zat na een jaar nog op een nachtfles. Daarna toch telkens minder gaan geven en met 2 weken afgebouwd. Maar nu denk ik toch soms “had hij wel honger of werd hij gewoon wakker en sliep hij zo weer het snelste?” Onze tweede krijgt al vanaf een maand of 5 geen nachtfles meer, daarvoor om 21 de laatste en nu om 18.30 de laatste. Elk kind is anders natuurlijk maar daardoor vraag ik me toch af of het wel honger is als een baby wakker wordt. Waarom we nu denken van niet (ondanks dat ze vaak wakker wordt ‘s nachts en we soms wel 1,5 uur zitten voor ze weer slaapt) de ochtendfles kan prima een half uur na wakker worden en drinkt ze niet eens altijd leeg.

12 dagen geleden

Gewoon proberen hoor! Mijn dochter heeft sinds 6 maanden ook 2 flesjes. Ze eet genoeg en heeft af en toe wel behoeft aan een 3e en dat geven we dan ook gewoon.

12 dagen geleden

De kinderarts gaf het advies om nu nog 500ml aan melk per dag te geven.. mijn zoon is een goede eter en 8 maanden oud maar dan alsnog 500ml melk, dat is blijkbaar noodzakelijk! Wij zitten nu op 2x 180+6 en 1x 120+4

12 dagen geleden

Reactie op NumberTwoOnTheWay

Maar hoe weet je dat je kind wakker wordt van de honger/ voor de fles? Dat ...
Ik "test" het nu.. Als ze echt honger heeft geef ik een fles.. Maar eerst geef speentje, blijft het onrustig? Geef ik een paar slokjes water.. Is het dan nog steeds niet oké, dan krijgt ze een flesje van 120.. Vaak hoor ik dan d'r buikje rommelen, zodra ze begint te drinken.. Alsof het ene bodemloze put is.. Tot op heden voelt het oké. 2x per maand ofzo wil ze nog een fles.. Nou prima joh.

12 dagen geleden

Als ik internet moet geloven. Gaan kinderen rond de 10 maand over naar 2 flessen

11 dagen geleden

Reactie op Fenna300

Wij zijn net van 4 naar 3 gegaan. Ze dronk haar flessen matig leeg, het kwa ...
Welke tijden hou je aan voor de flessen? 😊 ik wil vanaf vandaag ook 3 flessen gaan proberen.

11 dagen geleden

Reactie op Littl-one

Als ik internet moet geloven. Gaan kinderen rond de 10 maand over naar 2 f ...
Hmm onze dochter is bijna 9 maanden en we zitten sinds 2 weken weer op 5 flessen. Ze drinkt nu in de nacht ineens weer in één ruk een fles van 150 leeg. Ook haar 4 flessen overdag gaat praktisch allemaal leeg. Ze eet ook goed: fruit, vaak wel een hele banaan, een hele boterham en een crackot, warm eten, tomaatjes, komkommer, etc. Ik denk dat ze volop groeit en ontwikkelt en het dus nodig heeft. Ze drinkt nog geen water of thee, dat wil ze niet. Dus ik volg haar gewoon. Ze is klein van stuk en net 7 kilo, dus alles wat erin gaat is top!

11 dagen geleden

Reactie op Shaatje88

Hmm onze dochter is bijna 9 maanden en we zitten sinds 2 weken weer op 5 fl ...
Als ik mijn dochter 5 flessen aanbied, gaan ze ook allemaal op. Ik ben gewoon gestopt met de fles van 15 uur.. Tegenwoordig slaapt ze rond die tijd dus die ging er het makkelijkste af.. We doen nu fles om 7.30 - 13.30 - 19.30

11 dagen geleden

Hey ! Mijn baby gaat 5 dagen op een week naar de opvang en drinkt enkel nog in de ochtend en avond omdat hij overdag heel goed eet en moet zeggen dat hij echt soms liever eet dan drinkt.. in het weekend bied ik mijn borst meer aan en dan drinkt hij ook maar gaat ook goed zonder overdag. 💕