29 Reacties

2 jaar geleden

Wat maakt dat je er zo bang voor bent? Ik heb na mijn vorige bevalling een catheter gehad voor 1 dag. Geplaatst dus zonder verdoving. Plaatsen is niet pijnlijk, maar ook niet perse aangenaam. De gel/glijmiddel zit verdoving in. Daardoor voel je wel wat naar binnen gaan, wat tegennatuurlijk voelt. Verder heb ik geen last van de catheter gehad, behalve dat je de hele dag zo'n zak bij je draagt. Verwijderen is easy, goed zuchten en hij is eruit. De eerste keren plassen daarna zijn beetje vreemd. Veel blijven drinken dan is dat zo weg. Sommige mensen krijgen krampen van een catheter, daar bestaat medicatie tegen. Niet bang zijn voor wat er nog niet is

2 jaar geleden

Zoveel topics over die katheter ineens 🤔 Die wordt gewoon gezet als je je ruggenprik al hebt dus je voelt er helemaal niks van. Het eruit halen is echt 1 seconde een beetje gek gevoel en that's it. Is wel het laatste waar ik me zorgen om kan maken rondom wat er allemaal met je lichaam gebeurt tijdens een bevalling 😇

2 jaar geleden

Niet bang zijn gister moest ik weer via een katheter mijn urine laten afnemen vanwege dat mijn bloeddruk te hoog is en ze dachten zwangerschapsvergifteging je voelt alleen een beetje druk goed ademhalen echt waar je kan dit ik heb geen pijn gevoelt en heb het al 4 x gehad de afgelopen weken 💪🤗

2 jaar geleden

Je hoeft er niet bang voor te zijn. Hij wordt geplaatst als de verdoving werkt. Ik was er heel blij mee en zou er zonder aarzelen weer een willen, zelfs zonder ruggenprik. Ik had een paar uur durende weeënstorm en had echt niet het bed af gekund om naar de wc te gaan. Ideaal dat dat dankzij de katheter ook helemaal niet hoefde!

2 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Je hoeft er niet bang voor te zijn. Hij wordt geplaatst als de verdoving we ...
En als je moet poepen😅 wat dan

2 jaar geleden

Reactie op sulek

Dan doe je dat waarschijnlijk als je gaat persen. En ligt er een celstof matje onder je bips dat weggehaald wordt door de verpleegkundige nog voordat je het goed en wel doorhebt.

2 jaar geleden

Nee, doet geen pijn. Bij het plaatsen werkt de verdoving al en het er uit halen duurt één seconde. Je hele onderkant is dan al vrij beurs eerlijk gezegd dus dat stelt echt niks voor, je voelt het amper. Als je binnen een paar uur na het verwijderen zelf kunt plassen, wat bijna altijd zo is, mag je naar huis (tenzij er andere medische redenen zijn natuurlijk) en is het eenmalig. Kun je wel vanuit gaan.

2 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Dan doe je dat waarschijnlijk als je gaat persen. En ligt er een celstof ma ...
Pff war hebben wij het toch zwaar he die mama’s…. 😅

2 jaar geleden

Reactie op sulek

Pff war hebben wij het toch zwaar he die mama’s…. 😅
Ik had het wel door. Maar de persweeën waren zo heftig dat je het verder ook niet tegenhoudt. Blijkbaar doet bijna iedereen dat en het wordt inderdaad heel snel weg gehaald en klaar. Het is wat het is :)
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Reactie op AmyAnoniem

Ik had het wel door. Maar de persweeën waren zo heftig dat je het verder oo ...
Jaja ben het met je eens… ik hoop echt het allerbeste voor ons allemaal! Mama worden/ zijn is niet makkelijk

2 jaar geleden

Reactie op sulek

Dan poep je.. 😒 Je lichaam is bezig een kind te baren... Soms drukken ze ook poep mee naar buiten.. Een verloskundige is daar gewoon oké mee. Plas poep, bloed, kots .. 't hoort er gewoon bij.. Ze ruimen het op voordat jij het zelf door hebt.. Of de poep vegen ze gewoon weg met een billendoekje, verschonen het celstof matje en gaan weer door... 😒😱 T hoort er gewoon allemaal bij

2 jaar geleden

Bevallen verdient vaak geen schoonheidsprijs. Ik geloof dat zo’n 70% van de vrouwen poept tijdens de bevalling. Hier niet gepoept. Ik had meer last van te kleine spuugbakjes. Snap niet waarom die altijd zo klein zijn in het ziekenhuis. Kon niet voorkomen dat het ook op de verloskundige kwam. Sorry, not sorry

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Dan poep je.. 😒 Je lichaam is bezig een kind te baren... Soms drukken ze o ...
Jaja ik weet het meid.. ( niet boos worden hoor) ik vind het ook allemaal spannend mijn eerste kindje… ik moet het ook nog meemaken aangezien ik om de 10 min moet plassen snapje

2 jaar geleden

Reactie op Momo96

Bevallen verdient vaak geen schoonheidsprijs. Ik geloof dat zo’n 70% van de ...
Echt hoor, had enkele goede kotssessies en had minstens 2 bakjes nodig per keer 😂 gelukkig was mn man er snel bij

2 jaar geleden

Heb ook de ruggenprik gehad en daarna kathether ingekregen, kan me niet herinneren dat ik er iets van heb gemerkt. En de ruggenprik voelde geweldig 😆 kon weer lachen en relaxen

2 jaar geleden

In ieder geval!: geef het aan dat je hem graag pas geplaatst wil hebben nadat je ruggenprik erin zit omdat je het zo spannend vind

2 jaar geleden

Hi mommy (to be), Houd je er ook rekening mee dat een ruggenprik mogelijk niet (meer) kan worden gezet? Even goed overleggen met je verloskundige wat de mogelijkheden precies zijn. Ook voor eventuele andere manieren van pijnbestrijding. Veel succes!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Ik ben momenteel in het ziekenhuis voor mijn bevalling en heb een walking epidural gekregen. Dan plaatsen ze geen blaaskatheter want je kan dan gewoon nog zelf naar het toilet. Verder echt ideaal want ik voel verder niks meer van de weeën.

2 jaar geleden

Reactie op AanoukB

Ik ben momenteel in het ziekenhuis voor mijn bevalling en heb een walking e ...
Hoe gaat dat op zich?? Is dat hetzelfde als een ruggenprik of is dat ook een vorm van ruggenprik