6 Reacties
vorig jaar
Ik heb een ziutlamp als nachtlampje, vooral omdat ik het mooi vindt en het fijn warm licht geeft. Ik heb weleens opgezocht en gevonden dat de effecten die ze omschrijven theoretisch wel bestaan, maar dat het niet echt werkt omdat je er dan heel dichtbij moet zijn of de kamer te groot is of zoiets dergelijks
vorig jaar
Zoutlamp van de action hier mooie prijs en mooi licht! Kwa voordelen verder niks ondervonden maar daarom heb ik hem niet aangeschaft
vorig jaar
Het geeft een fijn zacht licht, daar ben ik blij mee. Bij onze oudste staat er een op de kamer omdat hij in het donker soms onrustig was en we zo'n lamp hadden gekregen.
Om de lamp te laten "werken", behalve dan licht geven, moet ie sowieso warm worden. Gloeilampen zijn denk ik niet zo veilig op een kinderkamer en ook niet echt energie zuinig (zou ook niet weten waar je nu nog een gloeilamp kunt vinden). Daarnaast is er nooit een effect bewezen van zo'n lamp, heb me daar toen ook in verdiept, maar het geeft vooral placebo effect. En rustgevend licht en een prettig ingerichte ruimte geven natuurlijk altijd positief een positief gevoel. Maar behalve dat ie licht geeft "werkt" zo'n lamp in principe niet nee :)
vorig jaar
Wij hebben een dimbare. Zacht warm licht roodtinten werken beter met de natuurlijke melatonine dan blauw licht (zoals ook beeldschermen) die de melatonine juist vrijwel cancelen. Dat is 'werking' genoeg wat mij betreft, vandaar de zoutlamp en fijn dat hij dimbaar is. Wel oppassen idd met warmte en hij is ook erg zwaar die van ons