28 Reacties

één jaar geleden

Herkenbaar! Al heb ik niet echt kwaaltjes gelukkig maar zwanger zijn is niet aan mij besteed. Ik mis m’n wijn, filet american en ik haat al die mensen die me behandelen als een gehandicapte. Ik vind het vreselijk dat m’n lichaam eraan gaat en het waarschijnlijk nooit meer zo wordt als het was. Ook een zwangerschapsmasker wat nooit meer weggaat en zo kan ik nog wel even doorgaan….maar je krijgt er zoveel voor terug…. Ik ben trouwens wel liever 9 maanden zwanger dan dat ik een bevalling doe!

één jaar geleden

Ik herken mijzelf er niet in maar ik wil wel even zeggen dat ik het wel fijn vind dat je dit deelt. Niet iedereen zit op een roze wolk, en dat is oke. Ik denk dat veel meer vrouwen dit ervaren dan we denken. Maar ik hoop ergens wel dat het voor jou niet altijd een zwarte wolk is, maar misschien toch af en toe eens een roze of grijze wolk? 😅🙈🍀

één jaar geleden

Heel erg herkenbaar! Het is niet bij iedereen een vrolijke blije en stralende wolk!

één jaar geleden

Het eerste trimester vond ik helemaal niet leuk.. de onzekerheid, angst dat het niet goed zou gaan en je dan ook nog ellendig voelen.. Sinds mijn echo met 18+4 wel meer gaan genieten en ik bedenk me soms al dat ik wel snap dat mensen het zwanger zijn missen haha 🙈 Ben momenteel 21 weken. Ben benieuwd naar het verdere verloop van de zwangerschap 🙃

één jaar geleden

Hier ook. Ik vind zwanger zijn een moetje om ons kindje te ontmoeten. Al heb ik twee redelijk normale zwangerschappen. Er zijn kwaaltjes, maar ik mag verder niet klagen. Het enige wat ik gezellig vind zijn de schopjes. Nu nog want bij de eerste schopte hij uiteindelijk zo hard dat ik er kneuzingen van had. Nee ik wil graag mijn oude lijf terug en gewoon weer alles kunnen doen wat ik kon. En dan heb ik het nog niet eens over mijn pregnancy brain.

één jaar geleden

Oh en mensen die soms zeggen dat je het gaat missen. Ik dacht misschien ga ik schopjes missen. Ik miste helemaal niets. Ik was veel gelukkiger met een kindje op mijn borst dan in mijn buik.

één jaar geleden

Jahh dat herkennen ik wel! Mensen die zeggen je moet echt genieten voor je weet is het voor bij !! Is zo leuk en gezellig. Mijn schoon moeder zij ik had mijn helle leven wel zwanger kunnen zijn ik zag er goed uit mooi haar en heb me nog nooit zo goed gevoel.... waar op ik denk mooi uit zien ... mijn haar is futloos.. ik heb puistjes en wallen onder mijn ogen niet normaal... heb groeipijn en bekkeninstabiliteit.. moet hoesten niezen laggen ect plas ik beetje in me broek... heb rug pijn... maagzuur misselijk duizelig.. ben moe !! Slaap slecht om de 2/3 uur wakker... zit in de Ziektewet... kan mijn paard niet meer doen ... ik huil om alles..m stemmingswisselingen dus leuk nee... wat ik leuk vind en trots op ben is jij buik die groeit dat vind ik heel bijzonder en dat ik der voel dat vind ik. Gezellig en leuk maar veder nee niet echt... ben wel blij met de klein in mijn buik en ik wil niet klagen en wil beleven al mooie tijd maar is lastig met al die kwaaltje en ik heb het er echt voor over 🩷🤰🏻

één jaar geleden

Reactie op Momo96

Hier ook. Ik vind zwanger zijn een moetje om ons kindje te ontmoeten. Al he ...
Mijn zus heeft mijn mama ook een maagbreuk geschopt 🙈 Hopelijk wordt onze kleine man niet zó druk 😅

één jaar geleden

Reactie op Bosbesje 94

Mijn zus heeft mijn mama ook een maagbreuk geschopt 🙈 Hopelijk wordt onze ...
Vooral als ze niet meer kunnen draaien op het laatst, dan schoppen ze ook nog steeds op hetzelfde punt 🥲. De tweede is al even druk/misschien wel drukker. We gaan zien hoe hard ze gaat kunnen schoppen haha

één jaar geleden

Nee vind het niet leuk zit nu op 21+3…. Enorme last van banden pijn en lekkende borsten hiervoor de eerste 16 weken misselijk geweest. Heb het denk 3 weken “leuk” gevonden, enigste wat ik leuk vind is dat ie zoveel beweegt.

één jaar geleden

Ik slaap de laatste weken echt slecht plus ik heb nu corona ik vind het nu echt niet leuk…

één jaar geleden

Ik vind het ook niks aan tot nu toe. Ben erg misselijk en slik ik Metoclopramide. Ik heb een ruime maand niet kunnen werken hierdoor. Na 12 weken leek het beter te gaan en ben ik weer gestart met uren opbouwen. Helaas sinds vandaag me weer ziek gemeld en te horen gekregen dat ik geen contract verlenging krijg. Ook eet ik of juist teveel en krijg ik een opgeblazen gevoel wat ik als erg naar ervaar of te weinig en dan word ik nog misselijker. Speekselvloed en de hele dag snoepjes zuigen tegen de vieze smaak...Dus tot nu toe valt alles best tegen. Ik ben nu 16 weken en ik zit nog op die roze wolk te wachten haha.

één jaar geleden

De eerste zwangerschap vond ik heerlijk. Ik had energie, op de laatste maand na dan, voelde mezelf mooi, was bezig met zwanger zijn en had wel wat kwaaltjes maar het was ok. Deze zwangerschap... 0 energie, maagzuur, al vanaf het begin chagrijnig en emotioneel... Ben zo oprecht blij dat we een tweede mogen gaan verwelkomen, maar ik kan niet wachten tot ze er is. Dus herken het wel. Maar het kan ook iedere zwangerschap anders zijn blijkbaar.

één jaar geleden

Ik vind het geweldig om weer een kindje te krijgen maar zwangerschap vind ik écht niet leuk, zelfs mega zwaar en een levenslange aanslag op je lichaam. Heb vreselijk bekkenklachten gehad bij de eerste en ben heel bang dat dat nu nog eerder zal beginnen. Ook moet ik dagelijks tot 6 weken na de bevalling een injectie in mijn buik zetten preventief tegen trombose. Dan komt de bevalling nog waar je ook heftig van moet herstellen, maar dan is ons kindje er tenminste en hoef ik daarna lekker nooit meer zwanger te zijn 🥳 Het is het waard maar nee zwangerschap vind ik niet leuk!!

één jaar geleden

Nee ik vind het niet leuk, heb zoveel bijkomende klachten dat het gewoon niet een leuke ervaring is. Dit is mijn 2e kindje en had stiekem de hoop dat deze keer beter zou zijn. En echt, het is het allemaal dubbel en dwars waard, maar dit is mijn laatste keer. ♥️

één jaar geleden

Ik vind het vooruitzicht zo fijn, een eigen gezinnetje❤️ Maar het zwanger worden en zijn vind ik tot nu toe niet echt geweldig. Zwanger worden duurde lang, gelukt via iui met hormooninjecties. Veel onzekerheid en kwalen door hormonen. Nu ben ik zwanger en zo moe, lage vitamine d3, lage bloeddruk, vind het spannend om weer aan te komen, meer last van m'n oorsuizen, 2x per nacht er uit om te plassen. Oh en ik voel me ook niet mezelf door de hormonen😅 geen libido, emotioneler. Heerlijk om even te mogen klagen😊

één jaar geleden

Oh wat fijn dat ik niet de enige ben die zwanger zijn niks vind. Begrijp me niet verkeerd, ben ontzettend blij dat ik zwanger bén maar sat zwanger zijn is een ander verhaal.. Sneller vermoeid en een korter lontje, al het lekkere op deze wereld moet je laten staan (wijntjes, een cocktail, kaasjes, hammetjes en ga zo maar door) en je lijft verandert ook nog eens permanent en je kan je normale kleding niet meer aan... eerst maar eens kijken hoe deze eerste jongeman ons afgaat voordat ik uberhaupt aan een tweede kan denken.

één jaar geleden

Ik had, net als velen, en enorm geromantiseerd beeld van zwanger zijn en later een kindje hebben. De zwangerschap van onze oudste verliep soepel (voor een zwangerschap), en ik genoot er ook echt wel van, maar de kwaaltjes waren echt niet altijd fijn. De newbornfase vond ik eigenlijk erg tegenvallen. We hadden als gezin een pittige start, mede door niet zwangerschap- gerelateerde factoren. Ik denk dat ik het ook echt pas na een half jaar ofzo leuk begon te vinden. Natuurlijk was de kleine direct al ontzettend aandoenlijk en had ik alles voor hem over. Dat is nog steeds. Maar wat was onze opstart pittig! Inmiddels zwanger van ons tweede kindje. Ik kijk uit naar een tweede kindje. De zwangerschap verloopt opnieuw relatief soepel, al is dit echt wel zwaarder dan de vorige keer. En eerlijk? Ik zie helemaal niet echt uit naar de eerste maanden met weer een baby. Rationeel weet ik dat de kans op een soepelere start enorm groot is. Maar toch denk ik: we gaan genieten vanaf volgend jaar maart ofzo. Het is zo dubbel. Het is intens alles. ... intens mooi ... intens zwaar ... intens alles waard ... intens vermoeiend ... intens alles En toch vind ik het het waard. Wat hebben die kleintjes een mazzel bij zoveel hormonen die in mama rondgieren

één jaar geleden

Ik vind het leuk dat ik zwanger ben, ik vind het ook leuk om alles voor te bereiden en in te kopen🤍 Maar lichamelijk vind ik het echt niet leuk! Ik heb zoveel meer last van hartoverslagen, hartkloppingen, te snelle schildklier gekregen, en daarnaast heb ik door men hypermobiliteitssyndroom erge bekkeninstabiliteit, zo erg dat ik al huilend in de stad heb gelopen😳 Daarnaast vind ik werken ook heel erg zwaar geworden, ik werk nog maar 12 uurtjes en ervaar het alsnog als zwaar. Verder heel erg vermoeiend, maar een roze wolk ervaar ik niet. Het voelt alsof ik heel erg zeur, want ik mag niet klagen we zijn zo blij dat het is gelukt na ruim een jaar💖 ondanks dat ik PCOS heb en Endometriose.

één jaar geleden

Heeel herkenbaar haha! Ik ben hartstikke blij om straks mama te mogen worden van onze kleine meid maar al die kwaaltjes die je krijgt tijdens de zwangerschap had voor mij niet gehoeven.. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het nu ik haal elke keer super goed voel het wel ietsje leuker geworden is maar de eerste weken vond ik maar niks !