23 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg ik vroeg mij dit vandaag ook af en kon niet echt vinden online

2 jaar geleden

Vanaf 32 weken wordt dit afgeraden omdat je dan eventueel al ontsluiting kan hebben (ook zonder te merken) en bacteriën dan je baarmoeder binnen kunnen komen😊

2 jaar geleden

Reactie op Aardbei2

Vanaf 32 weken wordt dit afgeraden omdat je dan eventueel al ontsluiting ka ...
Aahh spijtig dus dan mag het bij mijn niet meer 34+ week zwanger maar goed om te weten

2 jaar geleden

Ik zit ook met een natuurlijke zwemvijver in de tuin. Maar zwem er tijdens een zwangerschap eigenlijk nooit in omdat je met natuurwater eigenlijk altijd een risico loopt op een vaginale infectie... En tijdens de zwangerschap vermijd ik dat toch liefst 😅.

2 jaar geleden

Ikzelf durf het wel gewoon aan in zwemwater wat is goedgekeurd. In zwembaden loop je evenveel kans… Zolang je vliezen niet gebroken zijn en je geen vaginaal bloedverlies hebt kan het ook. Maar ik zwem sowieso standaard al iedere week en met 35 weken gaan we nog een weekje met vakantie bij een meer. En tot nu toe is dat zwemwater gewoon goedgekeurd dus dan ga ik daar ook gewoon zwemmen.

2 jaar geleden

Reactie op Logootje

Ikzelf durf het wel gewoon aan in zwemwater wat is goedgekeurd. In zwembade ...
Gedeeld zwemwater mag vanaf week 32 niet meer. Ivm bacteriën, doe jezelf een plezier en doe het echt even niet. ALS je toch ontsluiting blijkt te hebben en bacteriën dringen je baarmoeder binnen vergeef je het jezelf niet meer. Zwemwater is soms goedgekeurd maar nooit voor dames vanaf 32 weken ;)

2 jaar geleden

Reactie op Aardbei2

Gedeeld zwemwater mag vanaf week 32 niet meer. Ivm bacteriën, doe jezelf ee ...
Met gedeeld zwemwater wordt alles bedoeld waar ook anderen ingaan, dus ook een zwembad

2 jaar geleden

Die richtlijn van 32weken heb ik wel nog nooit tegengekomen eerlijk gezegd. Ik lees overal dat zolang de vliezen niet gebroken zijn een gewoon gecontroleerd zwembad nog perfect mag hoor.

2 jaar geleden

Ja ik zeg het ook niet helemaal goed lees ik nu. Het heeft te maken met dat je vliezen dan kunnen breken, en je dit in het water misschien niet merkt. En dan kunnen de bacteriën dus bij je kindje komen

2 jaar geleden

Reactie op Aardbei2

Gedeeld zwemwater mag vanaf week 32 niet meer. Ivm bacteriën, doe jezelf ee ...
Die informatie klopt toch niet helemaal. Dat je ontsluiting kan hebben klopt inderdaad, hoewel dat niet perse met 32 weken samenhangt. Maar het is pas gevaarlijk als je vliezen gebroken zijn, dan loop je infectiegevaar. Niet als je ontsluiting hebt. https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschapscursussen/zwangerschapszwemmen/
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Ikzelf doe aan wedstrijdzwemmen en vorige zwangerschap heb ik ook tot mijn bevalling gewoon getraind in het zwembad en zolang het gaat was ik dat dit keer weer van plan. Toen de vorige keer mijn vliezen braken had ik dat echt wel door. En zowel de verloskundige als het zwembad zelf vinden het prima als ik doortrain. Als je twijfelt kun je zelf ook heel goed testen of je vliezen gebroken zijn maar dat heb ik zelf nog nooit hoeven doen.

2 jaar geleden

Reactie op happy96

Die informatie klopt toch niet helemaal. Dat je ontsluiting kan hebben klop ...
Lees mijn laatste reactie voor die van jou😀

2 jaar geleden

Mijn verloskundige zei dat ik gewoon kan blijven zwemmen in zwembadwater of natuurwater. Zelf doe ik het momenteel niet in natuurwater omdat er parasieten in kunnen zitten en ik geen zin heb in wat voor infectie dan ook naast de zwangerschap, t is al zwaar genoeg in deze hitte :)

2 jaar geleden

Heb paar weken geleden mn verloskundige gevraagd en die zei dat t wel gewoon kan. Woon vlakbij een grote voormalige zandafgraving(nu open gesteld voor zwemmen) met super helder water waar ik nu dan ook regelmatig in plons.

2 jaar geleden

Ja uiteindelijk moet iedereen natuurlijk doen wat goed voelt🥰 ik merk dat ik persoonlijk in mijn zwangerschap echt helemaal nul risico probeer te nemen maar dat is natuurlijk voor iedereen anders and thats totally fine🌺 succes allemaal met de warmte. Thank god vandaag een stuk koeler dan gister, dat onze huizen maar een stuk mogen afkoelen💪😰😂

2 jaar geleden

Reactie op Aardbei2

Ja uiteindelijk moet iedereen natuurlijk doen wat goed voelt🥰 ik merk dat ...
Inderdaad, iedereen moet doen wat goed voelt. Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik ook wel echt ontzettend voorzichtig met alles…vooral met eten en drinken maar ik merk in deze zwangerschap (2e) dat ik een heel stuk minder ‘panisch’ ben. 😂

2 jaar geleden

Reactie op Logootje

Inderdaad, iedereen moet doen wat goed voelt. Tijdens mijn eerste zwangersc ...
Jaa precies. Deze zwangerschap is mij zo extreem kostbaar omdat we in de veronderstelling waren niet zwanger te kunnen raken. Dus dat speelt heel erg mee

2 jaar geleden

Reactie op Aardbei2

Jaa precies. Deze zwangerschap is mij zo extreem kostbaar omdat we in de ve ...
Dan snap ik het helemaal! Wat fijn zeg!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Is dit bij zeewater dan anders?

2 jaar geleden

Reactie op Danae94

Is dit bij zeewater dan anders?
Lijkt me niet. Je wilt niet nadenken over wat er allemaal in zeewater zit.....