23 Reacties
2 jaar geleden
Ikzelf durf het wel gewoon aan in zwemwater wat is goedgekeurd.
In zwembaden loop je evenveel kans…
Zolang je vliezen niet gebroken zijn en je geen vaginaal bloedverlies hebt kan het ook.
Maar ik zwem sowieso standaard al iedere week en met 35 weken gaan we nog een weekje met vakantie bij een meer. En tot nu toe is dat zwemwater gewoon goedgekeurd dus dan ga ik daar ook gewoon zwemmen.
2 jaar geleden
Reactie op Logootje
Ikzelf durf het wel gewoon aan in zwemwater wat is goedgekeurd.
In zwembade ...
Gedeeld zwemwater mag vanaf week 32 niet meer. Ivm bacteriën, doe jezelf een plezier en doe het echt even niet. ALS je toch ontsluiting blijkt te hebben en bacteriën dringen je baarmoeder binnen vergeef je het jezelf niet meer. Zwemwater is soms goedgekeurd maar nooit voor dames vanaf 32 weken ;)
2 jaar geleden
Reactie op Aardbei2
Gedeeld zwemwater mag vanaf week 32 niet meer. Ivm bacteriën, doe jezelf ee ...
Die informatie klopt toch niet helemaal. Dat je ontsluiting kan hebben klopt inderdaad, hoewel dat niet perse met 32 weken samenhangt. Maar het is pas gevaarlijk als je vliezen gebroken zijn, dan loop je infectiegevaar. Niet als je ontsluiting hebt. https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschapscursussen/zwangerschapszwemmen/
2 jaar geleden
Ikzelf doe aan wedstrijdzwemmen en vorige zwangerschap heb ik ook tot mijn bevalling gewoon getraind in het zwembad en zolang het gaat was ik dat dit keer weer van plan.
Toen de vorige keer mijn vliezen braken had ik dat echt wel door.
En zowel de verloskundige als het zwembad zelf vinden het prima als ik doortrain.
Als je twijfelt kun je zelf ook heel goed testen of je vliezen gebroken zijn maar dat heb ik zelf nog nooit hoeven doen.
2 jaar geleden
Mijn verloskundige zei dat ik gewoon kan blijven zwemmen in zwembadwater of natuurwater. Zelf doe ik het momenteel niet in natuurwater omdat er parasieten in kunnen zitten en ik geen zin heb in wat voor infectie dan ook naast de zwangerschap, t is al zwaar genoeg in deze hitte :)
2 jaar geleden
Ja uiteindelijk moet iedereen natuurlijk doen wat goed voelt🥰 ik merk dat ik persoonlijk in mijn zwangerschap echt helemaal nul risico probeer te nemen maar dat is natuurlijk voor iedereen anders and thats totally fine🌺 succes allemaal met de warmte. Thank god vandaag een stuk koeler dan gister, dat onze huizen maar een stuk mogen afkoelen💪😰😂
2 jaar geleden
Reactie op Aardbei2
Ja uiteindelijk moet iedereen natuurlijk doen wat goed voelt🥰 ik merk dat ...
Inderdaad, iedereen moet doen wat goed voelt. Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik ook wel echt ontzettend voorzichtig met alles…vooral met eten en drinken maar ik merk in deze zwangerschap (2e) dat ik een heel stuk minder ‘panisch’ ben. 😂
2 jaar geleden
Reactie op Danae94
Is dit bij zeewater dan anders?
Lijkt me niet. Je wilt niet nadenken over wat er allemaal in zeewater zit.....