23 Reacties
4 maanden geleden
Zelfde hier. Zoontje bijna 1 en nog 3x borstvoeding per dag, dus ik volg!
4 maanden geleden
Mijn dochter is 1 jaar nu en ik zat tot een week of 2 geleden ook nog op 3x voeden overdag. Maar ik merkte dat ik de middagvoeding op een gegeven moment meer uit gewoonte gaf dan dat ze er echt om vroeg. Dus toen geprobeerd om niet meer te geven en dat ging prima. Ik geef nu tussendoor wel wat meer, zoals komkommer/tomaatjes/crackertje. Ze is daardoor ook grotere porties brood en avondeten gaan eten. Dat was eerst nog heel beperkt, maar eet ze nu meestal heel goed.
4 maanden geleden
Hier een meisje van 24/8 die nog gemiddels 5x voeding krijgt.
Vaak rond 6/6.30
11.30/12.00
18.30/19
Dan gaat ze slapen, en snachts vaak ook nog 2x
Om 23 uur vaak en rond 3 uur.
Ik moet zeggen dat ik vanaf dat ze 1 is op de opvang dagen 3x geen voeding meer ga geven. Ze drinkt sws niet uit de fles en merkte dat 2 vd 3 dagen (kan ik live voeden) het soms maar 2 a 3 minuten max is dat ze drinkt. Thuis drinkt ze sochtends en savonds rustig 4 a 5 minuten per borst. Ze drinkt niet echt water, maar ga hier in de komende 3 weken druk mee aan de gang 🤭
4 maanden geleden
Hier ook nog 3x borstvoeding per dag. Ik denk dat als mn zoontje straks 1 is, ik een beker melk bij de lunch ga geven en dan aankijken of hij überhaupt zelf nog voor een voeding komt smiddags. Tot nu toe merk ik wel dat hij meestal een uur na de lunch echt vraagt om een voeding. Ik denk vanuit hem ook meer gewoonte dan honger, maar ik volg hem gewoon hierin, en op mijn werkdagen kolf ik nog in mijn pauze. Ik zie het wel! Haha
4 maanden geleden
Hier zoontje van 17-08
Schema is nu al volgt:
06:00 / 07:00 wakker en bv
08:30 yoghurt met fruit
09:00 - 10:00/10:30 slapen
12:00/12:30 2 boterhammen met boter en avocado of hoemoes
13:30 - 14:30/15:00 slapen
15:00 bv
Soms nog tussendoortje
17:30 groentepotje van 12 maanden gaat helemaal op
19:00/19:30 bv
De middag bv gaat eigenlijk op mijn verzoek en denk dat ik deze zodra hij 1 jaar is, ga laten vallen en wellicht gewone melk ga aanbieden. Wil denk ik nog wel voorlopig de ochtend en avondvoeding blijven doen. Toch een fijn momentje samen.
Nog geen tips, maar zit dus in hetzelfde schuitje
4 maanden geleden
Mijn zoontje van 11 maanden ( 01 sept ):
07:00/08:00 180cc
10:00 150/200 gram yoghurt met wat peutermuslie
12:30 broodje
15:00 smoothie ( tropisch fruit, kokosmelk, avocado, banaan )
17:00 fles
19:30 avond eten
Mijn man is altijd pas later thuis, dus hebben de avond fles en maaltijd omgedraaid zodat we gezellig met z’n 3tjes kunnen eten!☺️
4 maanden geleden
Mijn dochter is over 2 weken 1 jaar en we zitten op 2x bv per dag. Ochtend bij het wakker worden en avond voor het slapen.
We merkte dat ze de fles gekolfde melk in de middag niet meer leeg dronk. Aan de borst dronk ze wel, maar liet sneller los en het drinken was meer uit gewoonte dan dat ze het echt nodig had. Toen besloten niet meer te geven, tenzij ze er echt om zou vragen. Maar dat was niet meer. Geven wel rond 16 uur een tussendoortje (stukje soepstengel meestal).
4 maanden geleden
Hier om 7u, 12u, 16u en 19u. En dan snachts ook nog enkele keren.
Afbouwen lukt nog niet echt. Hij blijft naar mn t shirt grijpen haha
4 maanden geleden
Reactie op JuffrouwPoets
Hier om 7u, 12u, 16u en 19u. En dan snachts ook nog enkele keren.
Afbouwen ...
Hier hetzelfde! Ben ook nog niet van plan om af te bouwen. Merk dat de middagvoedingen vaak wel kort zijn, dus proberen nu op de opvang of hij het redt met één fles overdag. Zou mij ook een keer kolven schelen.
4 maanden geleden
Vorige week de middagvoeding per ongeluk vergeten en ben sindsdien gestopt met de middagvoeding. Ons kindje is in drie weken tijd van 5x bv naar 2x bv gegaan (zonder afbouw van 5x naar 3x) en dat gaat heel goed. Heerlijk dat ik nu niet meer hoef te kolven op werk :)
4 maanden geleden
Hier is hij ook 11 maanden, krijgt nog ochtend en avondvoeding. Ik bouw eigenlijk doormiddel wat mijn zoontje aangeeft. Paar weken geleden had ik nog middagvoeding mr hij nam telkens mr 3 slokjes en wilde dan niet meer, was voor mij dan een teken om die voeding te laten vallen. Zo heb ik het eigenlijk vanaf 6 maanden gedaan en werd het vanzelf minder. Sommige kindjes willen langer meer dan anderen. Mijne wilt bijv echt steeds meer vast voedsel (heeft ook al 8 tandjes).Die behoeftes verschillen echt per kind. Volg je kindje daarin zou ik zeggen🍀❤️
4 maanden geleden
Ons zoontje drinkt echt nog wel veel als ik sommige reacties hier lees.
4 of 5 keer per dag en dan nog snachts minimaal 2 keer.
Hij eet zijn vaste voeding ook heel wisselend. Er zijn dagen dat ik denk we gaan eindelijk de goede kant op dat hij meer eet, en dan wil die ineens weer bijna niks. Weet ook niet wat ik hieraan moet doen, ik ga er nog maar vanuit dat het vanzelf goed komt haha.
Haha ik zie de reactie mirjam maar onze zoon heeft ook al 8 tandjes en door het kwijlen laatste paar dagen krijg ik het iddee dat er zelfs nog meer aankomt. Maar zegt dus niks over de hoeveelheid vast voedsel willen.
4 maanden geleden
Mijn dochter drinkt nog 's ochtends en 's avonds voor het slapen aan de borst. Overdag 2 kleine flesjes kunstvoeding. Ze eet goed vast voedsel en zou daar denk ik voldoende aan hebben, maar ik merk dat ik terughoudend ben met melk afbouwen zolang ze nog niet veel water drinkt. Alhoewel ik me ook kan voorstellen dat ze nog niet veel water drinkt, omdat ze simpelweg niet veel dorst heeft door de hoeveelheid melk die ze krijgt. Beetje kip-ei verhaal dus. Ik ga binnenkort eens vragen bij het consultatiebureau.
4 maanden geleden
Reactie op Suzzzy
Hier ook! Om 7.00, 14.00 en 19.30 ongeveer.
Zijn jullie al ongesteld gewor ...
Nee :O bij de eerste na een maand of 10 weer, nu nog steeds niet (zondag 1 jaar).
Hier ook zeker wel wat afgebouwd en al wat meer ober naar vast voedsel en water.
Het gaat een beetje vanzelf. Sommige dagen nog wat vaker borstvoeding dan andere dagen. Ik probeer het nu naar 3 a 4x per dag te doen. En dan in de vroege ochtend nog wel, hij wordt vaak rond 4/5 wakker en wil dan ook drinken en verder slapen.
4 maanden geleden
Reactie op Suzzzy
Nee (gelukkig) nog niet! Over 2 weken wordt hij 1
4 maanden geleden
Reactie op Suzzzy
Ja, sinds hij 9 maanden is.