11 Reacties

7 dagen geleden

Ik volg graag mee. Ojs meisje is nu ook 4 maanden en lijkt soms na een uur/ 1,5 uur vermoeidheidssignalen te geven. Na na een half uur proberen in slaap te brengen is ze nog altijd klaar wakker. Ik ben bang dat als ze te lang wakker blijft ze oververmoeid raakt. Ze is verder wel heel vrolijk.

7 dagen geleden

Mijn zoontje van 4 maanden slaapt s avond goed (van 20:30u tot 8:00u Wel drinkt hij nog een fles om 23u en 5:30u) maar overdag slaapt hij max 3 uurtjes over de gehele dag.

7 dagen geleden

Mijn zoontje is ook 4 maanden en is inmiddels ook 2 uur wakker. Ik denk dat je vooral naar je kindje moet kijken en wat haar behoeften zijn, los van wat andere kindjes doen of kunnen. Dat kan alleen maar twijfels geven terwijl ieder kindje zo anders is! Wij werken niet met vaste schema’s of tijden. Wij kijken naar de signalen die hij geeft en spelen hierop in. Soms is hij eerder moe, soms niet. Soms slaapt hij langer, soms niet. Zolang ik een vrolijk ventje heb en overall goed slaapt, ben ik helemaal tevreden! Oh en slaapjes van 30/45 min is op deze leeftijd helemaal niet zo gek (en dus ook niet per se kort) 😊 lekker je kindje volgen zou ik zeggen!

7 dagen geleden

Ik gebruik dit schema, dat werkt hier heel goed! Misschien heb je er wat aan 😃

7 dagen geleden

Hier een jongetje van 4 maanden waarvan de wakkertijd ook 2 / 2.5 uur is. Dan 1.5 uur heeft naar bed brengen geen nut. (Op een enkele uitzondering na) Ook slaapt hij hier dutjes van een 30-45 minuten. Soms ineens wel anderhalf uur, maar niet vaak. Kunnen hem de ene keer wakker in bed leggen dat die zelf in slaap valt en de andere keer heeft die wat hulp nodig met in slaap wiegen. Maak me er soms ook een beetje 'druk' om. Maar hij is vrolijk en groeit goed du probeer het een beetje naast me neer te leggen.

7 dagen geleden

Hier meisje van 4,5 maand, in de ochtend wakkertijd van 1,5 uur 2x daarna makkelijk 2 5 uur of 3 uur leuk wakker, alleen dutjes van 45 minuten tussendoor overdag en savonds van 7 tot 7 slaapt ze (rond 4 uur meldt ze zichzelf voor de fles maar valt direct weer in slaap) zolang ze vrolijk is en leuk blijft doen vind ik alles prima

7 dagen geleden

Hier een zoon van bijna 4 maand. Nooit gelet op wakker- en slaaptijden, maar op signalen van hemzelf. Ik geef bv dus vaak valt hij dan even in slaap aan het eind van een voeding. Sommige dagen is hij wel 4-5u achtereen wakker en andere dagen slaapt hij zo ongeveer na elk uur wakker te ziin. Help hem wel met in slaap komen als ik zie dat hij moe is. T is een vrolijk ventje en groeit en ontwikkeld zich goed. Zou me niet te druk maken als je kindje verder goed te pas is en goed groeit. Al die schema's zijn ook maar gemiddelden, elk kindje is anders en bij sommige kindjes (zoals de mijne) is ook elke dag anders haha. Hij gaat wel langzaamaan richting een vaster ritme, dus ik vertrouw erop dat dat vanzelf komt .

7 dagen geleden

Hier is het echt zo verschillend. Ze is de ene keer 45 min de andere keer 1,5u. Echter gaat mijn dochter wel echt hard huilen als ze moe is, van 0 naar 100 zeg maar

7 dagen geleden

Reactie op Nathalie 0419

Hier is het echt zo verschillend. Ze is de ene keer 45 min de andere keer 1 ...
Ja dat doet ze hier ook, ineens. Daarom wil ik het ook zo graag voor zijn 🫣

7 dagen geleden

Hier 18 weken en wakkertijd van 2u en 2,5u is soms ook oke (als we buiten de deur zijn). Met 2,5u vertrekt hij wel binnen 5 minuten naar dromenland en met 2u moet ik hem wel echt 5-10min vasthouden voordat ik hem in zn bed leg.

7 dagen geleden

Reactie op OzzAk

Hier 18 weken en wakkertijd van 2u en 2,5u is soms ook oke (als we buiten d ...
Ow vergeten bij te zetten, 9 vd 10 keer dutjes van 40 minuten en totaal overdag 3u slaap (dus 4 dutjes) en dan tussen 20-21u slapen tot soms 6:30 soms 7:30 met 1 nachtvoeding rond 5u of helemaal niet.