368 Reacties

12 dagen geleden

Ik hoop zo dat vanavond anders gaat zijn dan gisteravond.

12 dagen geleden

Reactie op Nathalie 0419

Ik hoop zo dat vanavond anders gaat zijn dan gisteravond.
Nou ehhh, zelfde strijd. Ik heb alleen besloten het zelf eerder op te geven want 1,5u gehuil en strijd is voor niemand goed. Ze ligt dus weer boven op mij te slapen in het grote bed en ik hoop wederom dat ze dan over 2u wel in haar eigen bed te krijgen is. Beter is dit niet het nieuwe normaal... Het lijkt me wel dat ik het elke dag moet blijven proberen, wat zouden jullie doen?

12 dagen geleden

Reactie op Nathalie 0419

Nou ehhh, zelfde strijd. Ik heb alleen besloten het zelf eerder op te geve ...
Blijven proberen, en accepteren dat dit een fase is. Komt daarna echt wel goed hoor! Op deze leeftijd is er geen sprake van gewenning. En je hebt ook kans dat het, over een tijdje als het net weer normaal was, weer verandert 😂

12 dagen geleden

Reactie op MelRoy

Met dit gekrijs de heletijd wenste ik echt dat hij op een andere kamer lag. ...
Bedenk maar dat het een fase is. Ze hebben het zelf ook moeilijk. Neem hem lekker bij je om te kroelen en maak het jezelf zo makkelijk mogelijk! Onze dochter heeft er ook last van en laat dr nu ff bij ons in bed slapen en we kunnen weer lekker doorslapen. Ze heeft even die geborgenheid nodig. Komt goed 🥰

12 dagen geleden

Reactie op xfennn

Bedenk maar dat het een fase is. Ze hebben het zelf ook moeilijk. Neem hem ...
Ik zou het ook chill vinden als mijn kind bij mij in bed lag of op mij lag en zo zou slapen. No problem. Maar hij wilt specifiek dat ik sta en wieg en dat ga ik niet uren doen 😬.

12 dagen geleden

Pff.. onze dochter (donderdag 20 weken gecorrigeerd 18) sliep al weken minder (op gegeven moment sliep ze minimaal 5 uur door en de laatste weken maximaal 4 uur. Zelfde geldt voor voedingen. Weer terug op 6 flesjes per dag), maar dat is niets vergeleken met nu. Ons meisje huilt.. nee krijst. Weigert te slapen, niets is eigenlijk goed en als ze dan in slaap valt is het max een uurtje. Dit is gewoon erger dan de newborn fase. 😅 Van de een op andere dag opeens *poef* is ze veranderd. En dan ga je toch alles af waar ze last van zou kunnen hebben. Maar geen koorts of iets en ze kan wel lachen als ze op ons ligt of net gegeten heeft. 🤣 Anyway.. het is maar tijdelijk. Tijdelijk is wat we onszelf maar proberen voor te houden.. ze leert nu en dat is positief.

12 dagen geleden

Ik heb het idee dat de slaapregressie ook is begonnen bij ons zoontje 17 + 5. Hij wordt de afgelopen twee nachten ongeveer drie x per nacht wakker. Gelukkig hoeven we voor nu alleen nog het speentje terug te geven en dan gaat die weer slapen. Zijn er meer dames die dit op deze manier meemaken? Of is dit het begin stadium en wordt het alleen maar erger 😂. Hoelang duurt een slaapregressie ook gemiddeld?

11 dagen geleden

Hier ook denk ik eerst kwam ze snachts tussen 3 en 5 voor een fles nu ok 12 uur en om 5 uur .. nog niet zo erg dus als bij andere alleen nu weet ik niet wat te doen met de flesjes rest van de dag ... normaal was het 7 uur 11 uur 15 uur en 19 uur (+1 nacht fles) wat doen jullie regelmaat van overdag meteen oppakken of een beetje tijden verrekenen dat de laatste fles weer om 19.00 valt?)

11 dagen geleden

Reactie op Sela90

Hier ook denk ik eerst kwam ze snachts tussen 3 en 5 voor een fles nu ok 12 ...
Ik zou wel je 'normale' tijden aanhouden voor overdag. 's nachts zou ik dan op verzoek doen (wat je kindje nu al goed aangeeft), zou dan wel kleinere flesjes geven. Misschien is het niet zozeer echt honger-honger, maar meer 'comfort'?. Zo ervaar ik het hier wel. Ze drinkt 's nachts (als ze fan vaker dan 1x komt) maar kleine beetjes en valt vaak halverwege alweer in slaap. Maar ik hou hier dan wel het schema van overdag aan (dat houdt bij ons in dat we de dag altijd rond hetzelfde tijdstip starten en eindigen, alles daar tussen is op verzoek)

11 dagen geleden

Ik houd mijn zoontje vast met de ochtend dut en de middag probeer ik hem weg te leggen. Ben alleen zo bang dat hij dan niet meer zonder ons gaat slapen straks..

11 dagen geleden

Pfft heel de dag nog niet toegekomen aan het stofzuigen van de bovenverdieping omdat ze constant moe is maar niet wil slapen😓

11 dagen geleden

Ons zoontje (18+5) maakt er ook een feestje van. Ik tref hem dus een paar keer per nacht jammerend, met zijn hoofd heen en weer schuddend, maar met zijn ogen dicht aan… Deken ook steeds van hem af; heel onrustig dus. Slaapt nog in Puckababy mini. Zou dit ook die slaapregressie kunnen zijn? Ik was het vannacht zat (want we draaien hem vaak op z’n zij, dan gaat het weer even goed) en de fles gegeven en bij het openmaken van zijn slaapzakje schrikt hij echt wakker. Dat jammeren en woelen is dus wel echt in zijn slaap😅

11 dagen geleden

Ik denk al een tijdje dat wij hier ook in zitten (bijna 15 weken oud), maar de ene dag/avond/nacht gaat beter dan de andere, waardoor ik soms weer twijfel. Meer die er niet altijd last van lijken te hebben? De ene dag kan hier namelijk zó verschillen van de andere dag 🙈

11 dagen geleden

Reactie op Cosiness

Ik denk al een tijdje dat wij hier ook in zitten (bijna 15 weken oud), maar ...
Hier hetzelfde! Paar dagen achter elkaar slecht slapen, 3 nachten geleden doorgeslapen en afgelopen 2 nachten waren terror🥲

11 dagen geleden

Reactie op Cosiness

Ik denk al een tijdje dat wij hier ook in zitten (bijna 15 weken oud), maar ...
Hier al zo'n 4 weken bezig. Met in totaal 2 nachten die wat minder horror waren.. Dus ik denk bij elke nacht die is beter gaat "gelukkig weer een nachtje iets kunnen slapen.. het zal wel eenmalig zijn geweest" En ja hoor. Daarna gewoon weer een nacht met amper slaap

11 dagen geleden

Ik ben ook zéér chagrijnig. 4 maanden lang een goed slapend kind gehad. Tot nu. Troosteloos huilen, veel wakker ‘‘s nachts. Zo onhandig dat die slaapregressie ook begint terwijl veel van ons ( ik ook nu 2 weken) weer aan het werk zijn 😤.

11 dagen geleden

Onze dochter 16w, 12w gecorrigeerd lijkt er ook last van te hebben. Sliep goed, de ene keer de nacht door en de andere keer nog 1 flesje. Laatste nachten is het drama… komt van 22u tot 6u zo’n 4/5 keer per nacht. Huilen en niet zelf in slaap vallen. Heel de tijd vragen om een flesje. Helaas zit er overdag ook nog steeds geen regelmaat in omdat ze veel last heeft gehad van krampen de eerste maanden. Ik begin een beetje radeloos te worden… nergens zit meer ritme of structuur in terwijl ik hier zo mijn best voor doe :(

11 dagen geleden

Ik ben echt kapot al 2 weken elke 1.5 a 2 uur wakker 's nachts en overdag max 30 min slapen

11 dagen geleden

Pff hier nu al een paar weekjes aan maar nu echt. Mn dochtertje van 17 weken is elk uur gewoon wakker. Fles aangeboden maar die wil ze niet ze s gw elk uur wakker alleen maar aan en mopperen en slaapt alleen maar een beetje in mijn bed.( ze slaapt al sinds geboorte in dr eigen bed.) ze zit de afgelopen dagen nog net niet aan me vastgeplakt

11 dagen geleden

Reactie op Baby090824

Ik ben echt kapot al 2 weken elke 1.5 a 2 uur wakker 's nachts en overdag m ...
Hier ook, kan wel janken 🥺