7 Reacties
5 maanden geleden
Zelf een geplande keizersnede gehad, maar heb hier geen last van gelukkig. Nou is jouw bevalling ook heel wat meer belastend geweest dan dien van mij. Je lichaam heeft er eigenlijk al een bevalling opzitten en moet daarnaast nog herstellen van een keizersnede. Ik denk dat dat tijd kost. Ik ken wel iemand waarvan de bevalling ook na veel uur in een keizersnede uitliep en die heeft wel klachten. Ben voor mijn dochter bij de osteopathie geweest en die zei dat ze ook vaak mensen behandelde met klachten na een keizersnede zoals lage rugpijn wat vaak optreedt omdat het litteken dan te strak is. Zij raadde aan het litteken vaak te masseren.
5 maanden geleden
Ik heb na een volledige ontsluiting toch nog een spoedkeizersnede gehad en ik herken me niet in de pijn die ervaart. Mijn wond was snel hersteld en heb er ook geen last meer van. Zo nu en dan wel rugpijn, maar niet anders dan voor me zwangerschap dus ik denk niet dat dat ermee te maken heeft. Misschien eens bellen naar een bekkenfysio of zij iets voor je kunnen betekenen, iig voor je rugklachten. Qua mijn aan je litteken heb ik begrepen dat massage goed blijkt te zijn. Dit zou je kunnen doen bij de keizersnede club. Ben er zelf nooit geweest, maar hoor er hier en daar wel eens goede verhalen over. Ik zou er iig niet zomaar van uit gaan dat het erbij hoort en tijd nodig heeft. Ik denk dat je wel actie kunt ondernemen om het versnelt te laten verbeteren.
5 maanden geleden
Ik ben bij de keizersnede club geweest en kan het inderdaad aanraden. Zelf een geplande keizersnede gehad, maar bleef een trekkend en behoorlijk pijnlijk litteken houden (zo erg dat ik mijn zoontje niet lekker op schoot kon houden). Was niet goedkoop, maar heb er nu bijna geen last meer van!
5 maanden geleden
Dank jullie wel voor de reacties. Ook om te horen dat het niet per sé normaal is. Ik was al bij een osteopaat en een bekkenfysio geweest. Dat gaf eventjes verlichting maar niet op lange termijn. Ik ga dan tóch de Keizersnede-club proberen ❤️
5 maanden geleden
Ik herken het gedeelte van de rugpijn helaas ook. Heb twee keer een spoedkeizersnede gehad, en twee keer dezelfde klachten in deze periode. Toen ik weer zwanger werd was het snel over. Ik denk dus dat het hormonen zijn of bindweefselklachten. Het zouden verklevingen kunnen zijn. Ben inmiddels bij de fysio, osteopaat en de bekkenfysio geweest, maar niemand die het echt kan doen verbeteren helaas tot nu toe. Ik slaap op mijn buik en het lijkt er ook op alsof mijn core niet sterk genoeg is om mijn rug niet hol te trekken tijdens het slapen. Ik geef trouwens ook nog bv dus dat helpt ook niet mee qua hormoonhuishouding. Hopelijk kom je een stapje verder!
5 maanden geleden
Ik heb ook een pittige lange bevalling gehad en uiteindelijk sterrenkijker dus ook een keizersnede. Ik bleef ook veel buikpijn houden en ook wel wat last van de littekens. Ik heb toen Indibar active celtherapie gehad bij de bekkenfysio in Leeuwarden. Dit heeft mij erg goed geholpen.
Ook heb ik zelf met olie het litteken vaak gemasseerd, wat ook wel helpt.
Misschien zou je dat nog kunnen proberen.
5 maanden geleden
Hier ook een uiteindelijke keizersnede ivm gigantische baby (5260 gram en sterrenkijker). Ik heb een diastase aan de zwangerschap overgehouden en inderdaad rugklachten en last van het litteken. Ik ben sinds kort weer aan het sporten en hoop dat dat nog wat verbetering geeft. Overweeg een buikwandcorrectie met diastase hechting, maar dat beslis ik pas over een paar jaar.
Weet dat je niet de enige bent 🥲😅