5 Reacties

2 jaar geleden

De naam zou heel erg vergelijkbaar kunnen zijn met Nerin als schrijfwijze, met de uitspraak als Neerien.

2 jaar geleden

Mijn naam is Siobhán. Dit is een Ierse naam die eigenlijk niet zonder streepje geschreven kan worden. De uitspraak is sjevon. Ik vind het storend als het verkeerd wordt geschreven dus ja ook als het streepje (uit gemak soms) wordt vergeten. Maar ik kan me voorstellen dat de naam die je hebt gekozen ook kan zonder het streepje?

2 jaar geleden

Wij hebben een naam met accent aigu gekozen, de naam is tot nu toe nooit verkeerd geschreven, maar het is wel iets wat we er bij zeggen bijvoorbeeld bij het spellen van de naam. Dat ervaar ik niet als vervelend overigens. Mijn eigen naam kan op verschillende manier geschreven worden (zonder accenten trouwens) dus daar heb ik mijn hele leven al op moeten corrigeren, maar vind ik ook niet erg. Immers een “simpele” naam als Kees kan je ook op 2 manieren schrijven (Kees/Cees). Dus ik zou als je de naam mooier vindt met accent gewoon het streepje toevoegen :)

2 jaar geleden

Ik heb zelf een accent aigu in mijn naam en mijn dochtertje ook, vanwege de uitspraak. Bij mij wordt het wel eens vergeten, dat vind ik niet per se vervelend maar ik vind mijn naam wel veel mooier wanneer het wel goed geschreven en uitgesproken wordt.

2 jaar geleden

Ik heb in m'n getrouwde achternaam en in m'n eigen achternaam zowel de è als de é en de meeste mensen snappen er geen hol van en maken er maar wat van. Ik kies er meestal voor om het zonder streepje te schrijven. M'n man heeft het in z'n voornaam, mensen begrijpen het nog niet.