30 Reacties
14 dagen geleden
Ik had in mijn aanvullende pakket nog budget voor hormooncoach.. om die wat meer in balans te krijgen kun je soms met aanpassingen in eten en vitamine ook wat bereiken. Ik ben sindsdien al 2 kilo kwijt 👌🏼
14 dagen geleden
Same here 🤦🏻♀️ sinds een week ben ik nu wat ‘beter’ bezig, maar het is nog steeds ellende. Echt een verslaving merk ik stiekem.
14 dagen geleden
De eerste weken vlogen de kilo’s eraf, toen stond ik stil en nu ben ik alweer een kilo aangekomen 🥲 Ik heb nog ongeveer 10 kilo wat is blijven plakken. Nu ben ik sinds vorige maand weer aan de pil en ik kan duidelijk in mijn gezicht zien dat ik vocht vasthoudt, dus misschien dat ik daarom weer wat aangekomen ben.
Het is ook niet echt de tijd van het jaar om af te vallen. We hebben de kast nog vol zitten met chocoladeletters en pepernoten.. 😅
Ik heb geen tips voor je, maar ik lees hier graag mee voor wat motivatie in het nieuwe jaar!
14 dagen geleden
Reactie op Pauline2000
Ik had in mijn aanvullende pakket nog budget voor hormooncoach.. om die wat ...
Oh dat klinkt interessant! Welke hormoon coach is dat? Heb daar nog nooit van gehoord
14 dagen geleden
Reactie op Preggy39
Hier ook vreselijk maar ik ga ook los met snoepen en eten. T lukt me niet ...
Hahahhaa ik lach je echt niet uit maar herken mijzelf zo erg hierin. Wel naaar hoor al die kilo’s dus ik lees ook graag even mee in topic. Sporten en gezond eten is altijd goed natuurlijk alleen is dat voor mij geen mogelijkheid nog omdat mijn babytje nog altijd met mij slaapt 🤷🏽♀️
14 dagen geleden
Ik viel na een week de bevalling ook geen gram meer af (los van de gebruikelijke kilo's die je kwijtraakt met een geboorte). Maar ik vrat potten pindakaas achter elkaar omdat ik zo'n honger had. Zo'n 6 weken geleden vold turkey daarmee gestopt en ook suiker flink verminderd. Nu vliegen de kilo's er wel af, ben al ruim weer 5 kilo kwijt. 😀
Maar daarnaast wandel en sport ik ook nog.
14 dagen geleden
Ik ben in m’n zwangerschap niet zoveel aangekomen waardoor het er na de bevalling eigenlijk allemaal alweer af was. Om dit zo te houden wandel ik veel, we hebben ook een hond waar ik minstens 1x per dag 45 mee wandel dus dat scheelt ook! Voor de rest let ik nu niet heel erg op m’n eten omdat dat niet echt de tijd van het jaar voor is 😂 maar vanaf januari ga ik dit wel weer doen. Ik denk dat naast letten op je eten voldoende bewegen ook heel belangrijk is! En dan hoef je echt niet perse naar de sportschool, maar lekker wandelen kan ook :)
14 dagen geleden
Reactie op vsmoonflower
Oh dat klinkt interessant! Welke hormoon coach is dat? Heb daar nog nooit v ...
Zijn aangesloten bij Care for women, dat wordt door mijn zorgverzekering (iza) vergoed. Heb iets van € 200,- en een consult kost € 89,50. Met 2 sessies zou je al een heel eind moeten komen! Zij zitten door hele land geloof ik.
14 dagen geleden
Ik ben begonnen met ‘Broodje Dunner’. Je kunt haar volgen op Instagram en het is super makkelijk doordat zij al werkschema’s klaar heeft gemaakt die je alleen maar hoeft te volgen. Die schema’s staan in de ebooks die je aan kunt schaffen.
Ik ben in de eerste twee weken al 2kg kwijt geraakt.
14 dagen geleden
Ik heb nu niet echt moeite met de zwangerschapskilo’tjes, maar wat mij ‘normaal’ heel erg helpt om niet te snaaien en ook af te vallen is: zorgen dat je genoeg eet.
Klinkt tegenstrijdig, maar zorg dat je een beetje een ritme hebt met goed ontbijten, lunch en halverwege de ochtend en middag nog een snack zoals fruit of wat nootjes. Honger zitten lijden wordt niemand vrolijk van en uiteindelijk ga je dan toch wel snaaien als je eenmaal op een punt bent dat je het niet meer trekt. Dat kun je beter voor zijn door gewoon vast lekker iets voedzaams te eten. En als je dan gewoon zin hebt in een stukje chocola oid dan ook gewoon nemen en van genieten, maar dan ‘voor de lekker’ en niet voor de ‘snaai honger’.
Voor mij werkt daarbij eten op behoefte ook goed. Heb ik 2u voor etenstijd enorm trek? Dan eet ik nog twee crackers, ipv dat ik niks meer wil eten ‘omdat het bijna etenstijd is’ en uiteindelijk een uur voor etenstijd nog chocola ga zitten eten.
13 dagen geleden
Reactie op Mama2024!
Zijn er mensen die toevallig in contact willen komen bijvoorbeeld?
Jaa!
13 dagen geleden
Ikzelf schrok hoeveel je aan kunt komen van zo n bevalling phoe he. Dacht het er nooit meer af te krijgen. Maar inmiddels al 14 kg lichter!💪 nog 2kg zit ik op m'n oude gewicht mr wil nog meer in vorm komen (vooral die blubberbuik)🫠
Wat ik hiervoor doe is elke dag een workout van 15- max 45 minuten. En een wandeling van ongeveer 35 minuten met de kleine (althans dat wandelen probeer ik elke dag, hangt ook af van het weer).
Verder eet ik vooral voedzaam en voldoende. Klinkt misschien gek, maar je kunt beter je voedingspatroon aanpassen dan minder eten (want dan komt je echt in zo n jojo modus). Daarbij verbied ik mezelf niks, maar geniet met maten. Dus bijvoorbeeld savonds na het sporten een lekker bakje kwark met banaan, nootjes ed. Mr nu ook een lekker handje pepernoten erin. Zo kan ik wel genieten mr sla hier ook niet in door (en voorkom m'n suikerspiegel op hol slaat). 80/20 regel noemen ze het ook wel (80%voedzaam, en 20% eigen keuzes).
Ik geef ook nog borstvoeding dat kost natuurlijk ook nog wel wat kcal en helpt om het er af te krijgen.😅
En val rustig af! Heb geduld. Tuurlijk wil je op die weegschaal zo snel mogelijk andere cijfers zien (wilde ik ook). Mr als je teveel afvalt per week verlies je niet alleen vet, maar ook goede dingen zoals spiermassa e.d. Ik val ongeveer 0,5- heel max 1 kg per week af.
Voorheen was ik altijd een snaaierd, echt de grootste snoepkont die er is ( vraag maar aan mn man hahah) en kon nooit iets lekkers laten liggen in de kast. Nu lukt het me, dat geeft zo n fijn gevoel. Mijn mindset en voedingspatroon zijn enorm veranderd. Dus het kan echt, als je het wilt. Ik ben nu 2 maanden bezig.
13 dagen geleden
Hier ook een ramp. Het ging heel goed, totdat ik stopte met de borstvoeding. Toen gingen de cijfertjes weer omhoog. 🥲
Ik heb momenteel ook geen positief zelfbeeld wanneer ik in de spiegel kijk. 🐷
13 dagen geleden
Reactie op mirjamdRooi
Ikzelf schrok hoeveel je aan kunt komen van zo n bevalling phoe he. Dacht h ...
Jeetje. Dit is knap. Hoe doe je dit? Ik merk de energie niet te hebben voor die workout of grijp echt makkelijk naar snel en makkelijk eten. Ook slaapt de baby nog niet zo geweldig.. dus hoe dan? Haha