11 Reacties
2 jaar geleden
Ohh wat vreselijk nieuws zeg, vooral al die onzekerheid na de goede echo’s. Lees inderdaad ook op internet dat het soms verkeerd wordt gezien op de echo dus hoop dat jullie toch nog goed nieuws krijgen. Lees ook dat 70% geen klachten heeft maarja die 30% geeft natuurlijk mega onzekerheid.. Geen ervaring maar duim voor jullie dat het allemaal meevalt 🍀 Sterkte 💕
2 jaar geleden
Hey! Ik heb dit zelf niet meegemaakt maar mijn beste vriendin wel. Bij haar kwamen ze er ook zo laat achter terwijl het op de 20 weken wel al te zien was, maar is gemist. Dit hebben ze ook terug gezien op de echo foto’s. Haar zoontje heeft oprecht nergens last van. Hij gaat net zo mee in ontwikkeling als mijn eigen zoontje. Ze schelen 6 maanden en je ziet alleen qua “school” ontwikkeling verschil maar verder niks. Zij zijn wel altijd in het ziekenhuis onder controle geweest. Hij heeft bijv wel vaker een MRI gehad als hij bijv vaker over hoofdpijn sprak, maar niet specifiek over de hersenbalk. Ik weet dat mijn vriendin veel stress heeft gehad en dat ze in het ziekenhuis ook veel “slechte” scenario’s hebben geschetst. Er zijn altijd kansen dat het niet gaat zoals dit verhaal, maar ik hoop dat het je ook een beetje moed geeft. Het loopt sterk uiteen. Veel sterkte 😘
2 jaar geleden
Jeetje wat schrikken zeg om dat nu op deze termijn nog te horen 😞 Ik snap dat jullie wereld dan wel even op z’n kop staat! Ik heb er zelf geen ervaring mee maar las toevallig pas terug dit artikel:
https://www.kidsenkurken.nl/2023/07/20/baby-senn-mist-de-hersenbalk-in-zijn-hoofdje/?fbclid=PAAaYUO7rdYII_ssbfxG7GQ0KbdK901q65PzssNYLbHNu_C5XocnjwBPxFNXg
Misschien heb je er wat aan!
2 jaar geleden
Ik leef met je mee. Wij hebben precies hetzelfde. 3 weken geleden een groei echo en kregen wij ook te horen dat ze het balkje niet konden zien en dat de ventrikels te groot zijn. Onze wereld stortte in. Inmiddels een vruchtwaterpunctie en een mri gehad. Volgende week dinsdag weer een afspraak met de verloskundige voor een nieuwe echo en om de resultaten te bespreken. Ik begrijp ook nog niet helemaal wat de implicaties zijn en wij zijn alweer 3 weken verder. Iedereen zegt blijf positief, het kan ook “niks” zijn…
Ik wens jullie heel veel sterkte! ❤️
2 jaar geleden
Ik weet wat je doormaakt bij de 20 weken echo van de tweeling hebben ze gezien dat het jongetje ook geen hersenbalk heeft. Het is zoveel onzekerheid het kan heel goed lopen straks maar ook de andere zijde zo lastig het is zo'n groot grijs gebied.😔 Je mag ten alle tijden contact met mij opnemen ben nu 28 weken maar zit met hetzelfde.
2 jaar geleden
Reactie op wendrii
Ik weet wat je doormaakt bij de 20 weken echo van de tweeling hebben ze gez ...
Wat hebben ze bij jou verder gedaan qua onderzoek nadat ze dat ontdekte? Heb je ook een uitgebreide echo gehad in het kinderziekenhuis? En weet je daardoor of er ook andere afwijkingen zijn gevonden? Ja echt he, de onzekerheid die het geeft omdat het zoveel verschillende dingen kan betekenen is niet te doen. Je gaat jezelf helemaal gek lopen denken 😞 Voor jou in elk geval ook heel veel sterkte ❤️
2 jaar geleden
Hoi, even een update. We mochten een dag eerder komen en de hersenbalk zit er toch!! Ze hebben het dus verkeerd gezien op de echo. De gynaecoloog legde uit dat je hem steeds minder goed kunt zien later in de zwangerschap en ze vond dat de echoscopiste dat wel had mogen zeggen. We hebben echt een helse week achter de rug, naar oooohh wat zijn we nu blij en opgelucht! ❤️❤️❤️🥰