13 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zus laat haar airco overdag aan in haar slaapkamer en ‘s nachts uit

2 jaar geleden

Wij hadden vorig jaar ook zo ontzettend warm huis … en ook een airco. De eerste weken hebben we heb uitgelaten en had ik de kleine alleen een pamper aan gedaan en soms een korte romper. En wij ook weinig kleding 🤣 toen het weer veel te heet werd in huis , rond de 30 graden hebben we hem toch maar op de laagste stand gezet en de airco richting de muur. Wij hadden dan wel een mobiele airco !

2 jaar geleden

Wij hebben hier advies over gevraagd aan de kraamzorg. Zij gaven aan dat je de kamer wel mag koelen met een airco, maar niet als de baby in de ruimte is. Ventilator mag ook gewoon, als die maar niet op de baby gericht is. Vooralsnog hoop ik vooral dat het niet zó heet is ten tijde van de geboorte 😅🤞🏻

2 jaar geleden

Ik ben hier ook al over aan het nadenken geweest, hebben ook zo'n warme slaapkamer en slapen dan normaal met 2 ramen wagenwijd open tegenover elkaar maar dat mag natuurlijk ook niet voor een baby. Daarom gisteren mobiele airco besteld (wil ook goed voorbereid zijn🤣). Wat ik hoop/denk, gezien een newborn toch nog op de 2 tot 3 uur gevoed moet worden; dan beneden gaan voeden (waar het bij ons iig wat koeler is) en ondertussen met de airco de slaapkamer weer afkoelen. Na de voeding airco weer uit en paar uurtjes verder slapen..? Hoor 't ook graag als iemand nog andere tips heeft..

2 jaar geleden

Wij zetten de airco aan voordat we de kamer binnengaan, doen we nu bijvoorbeeld bij onze dochter zetten we hem ruim aan voordat ze naar bed gaat en dan weer uit, als het echt 30 graden is dan zetten we hem vanaf 19:00 als ze slaapt op nachtmodus totdat we zelf gaan slapen dan zetten we hem uit met de afstandsbediening, tegen die tijd is de zon ook weg dus dan loopt het minder snel op. Dat doen we daarlijk met de baby dan ook, heel de nacht aan laten durf ik niet, dat doen we op onze eigen slaapkamer ook niet.

2 jaar geleden

Weet iemand waarom dit niet "mag"? Heb zelf (helaas) nog geen airco in huis. Maar ben zelf geboren en deels opgegroeid op Curaçao en daar heeft iedereen altijd airco aan, juist met babies.😅 dus wist niet dat het afgeraden wordt

2 jaar geleden

Reactie op ANNE1308

Ik ben hier ook al over aan het nadenken geweest, hebben ook zo'n warme sla ...
Ja dit is hier nu ook het plan voor als het zo warm is, even op een andere plek voeden en dan de airco aan. Ben benieuwd naar de uitvoering 🤣 waarschijnlijk al kapot van de nachten/dagen

2 jaar geleden

Reactie op Totoro

Weet iemand waarom dit niet "mag"? Heb zelf (helaas) nog geen airco in hui ...
Het heeft met tocht te maken bij de baby waardoor het verkouden kan worden als ik het goed zeg 😅

2 jaar geleden

Gewoon doen zoals je het nu doet. Op het moment dat je de baby gaat voeden S nachts zet je de airco gewoon weer aan en als alles klaar is om weer te slapen. Weer uit. Duurt toch wel een uur voordat je met alles klaar bent ‘S nachts. Is je kamer mooi weer koel.

2 jaar geleden

Reactie op crissie

Het heeft met tocht te maken bij de baby waardoor het verkouden kan worden ...
Thanks! Had het al opgezocht. In Nederlandse bronnen wordt het afgeraden onder het mom van tocht en dat dat niet goed is voor kleintjes. In Caribische en Amerikaanse bronnen wordt het juist aangeraden. (Onder het mom van een gereguleerde temperatuur in een ruimte door airco is veel minder gevaarlijk dan een oververhitte baby. Wel wordt er benoemd een baby nooit direct in de blazende lucht te leggen).. Grappig dat verschil, maar denk omdat de temperaturen daar gemiddeld veel hoger zijn er misschien meer kans is op oververhitting bij babies?

2 jaar geleden

Normaal draag ik steunkousen ivm met spataderen. Met de hitte vertikt ik dat. Maar met die Heete dagen is me ene enkel flink opgezwollen.

2 jaar geleden

Reactie op Totoro

Thanks! Had het al opgezocht. In Nederlandse bronnen wordt het afgeraden on ...
Ja grappig idd! Maar denk als je het niet direct in de luchtstroom legt dat het niet per se kwaad kan. Heb zelf een half jaartje op curacao gezeten, nou ik had die airco wel nodig 😂 Heb ook ooit gehoord dat als het warm is en een babytje/kindje veel huilt, je het het beste in 1x kunt onderdompelen in verkoelend water..

2 jaar geleden

Wij slapen nu met de airco de hele nacht aan op nachtstand. De airco hangt helemaal aan de andere kant van de kamer en staat 90 graden op waar wij liggen. Toch merk ik wel dat ik met een droge mond wakker word dus ik denk dat als de baby er is dat we de kamer van te voren afkoelen en dan snachts toch maar uit, misschien met voedingen weer even aan om het wat koeler te maken