22 Reacties

2 dagen geleden

Hier heeft ze fases dat ze dit doet. Heel herkenbaar dat ik opzoek ga naar een oplossing (osteopaat, white noise, geen koffie meer voor mij, etc etc) maar na een aantal dagen gaat het ineens weer goed en ik kan daar geen verklaring voor geven. En dan na een aantal dagen is het weer drama. Zou Jula in een sprong kunnen zitten (sprong 3, begint met 11 tot 12 weken na uitgerekende datum)? Sprong 3 lijkt hier net voorbij en die was best heftig!

2 dagen geleden

Slaapt ze ook zo kort bij contact napping? Misschien heeft ze je geborgenheid nodig om wat langer te slapen 😊

2 dagen geleden

Ik had precies het zelfde. Ik ben gaan slaaptrainen met mijn dochter. Ritme creëren, streng wakker tijden aan houden en haar steeds wakker(der) weg leggen zodat ze het zelf ging leren. Incl. Begeleid jammeren. Totaal tegen mijn principes in; mijn eerste dochter heb ik tot het eind der tijd in slaap gewiegd omdat ik niet in laten huilen geloofde. Nu doe ik nog maar 10 min met mijn tweede dochter in slaap leggen. En ze is van hazenslaapjes van 20, 30 tot 45 min, gegaan naar 1,5 uur. (Zitten echt nog af en toe wel een hazenslaapje tussen, maar ze kan nu zelf haar slaap langer door trekken).

2 dagen geleden

Reactie op Lizz1

Hier heeft ze fases dat ze dit doet. Heel herkenbaar dat ik opzoek ga naar ...
Ja, ze zit nu in sprong 3, 2 weken vroeger geboren, maar het is al weken zo dat ze zo slecht slaapt.. Eerst nog wel in de draagdoek, maar nu ook maar hazenslaapjes daarin.. zou het na sprong 3 beter worden? 😅

2 dagen geleden

Reactie op mamavan.1

Slaapt ze ook zo kort bij contact napping? Misschien heeft ze je geborgenhe ...
Ja, helaas wel, draagdoek was eerst top, sliep uren en nu ook maar heel kort..

2 dagen geleden

Reactie op Gwendovk

Ik had precies het zelfde. Ik ben gaan slaaptrainen met mijn dochter. Ritme ...
Zou het dus kunnen liggen aan het in slaap wiegen dat ze niet langer kan slapen omdat ze dat nog niet heeft geleerd, denk je? Want ze maakt in principe niet eens een cyclus van 45 minuten vol.. ze raakt echt compleet over de flos/ hysterisch huilen als ik haar wakker danwel half wakker/slaperig in bed lig. Adviseer je dan toch om te laten huilen voor 10 minuten?

2 dagen geleden

Hier hetzelfde, ik had dit totaal niet bij mijn oudere dochter. Ik blijf in haar buurt als ze in slaap valt. Rond de 30-45 minuten ben ik er meteen bij als ze wakker wordt om haar weer een cyclus in slaap te krijgen. Dit lukt eigenlijk alleen bij het ochtendslaapje, de rest van de dag doet ze alleen hazenslaapjes. Ze is zo ontzettend onrustig, heb het idee dat het reflux is. Gelukkig huilt ze verder niet veel en is ze over het algemeen vrolijk…

2 dagen geleden

Hazenslaapjes zijn zoooooo normaal! Het wordt echt vanzelf beter. Bij onze eerste ging ze bij 7 maanden ineens slaapjes koppelen. Ik lees nu het boek zachte nachten en daarin wordt ook uitgelegd waarom het normaal is (en dat slaapjes koppelen biologisch gewoon heel lasdtig ligt en niet aan het in slaap wiegen ligt). Heel interessant boek trouwens.

2 dagen geleden

Reactie op flesjewater

Hier hetzelfde, ik had dit totaal niet bij mijn oudere dochter. Ik blijf in ...
Ja ik ook.. leg haar weg en sta na 10 minuten weer in de kamer om het moment te vangen dat ze beetje wakker wordt om dan mijn hand op haar buikje te leggen oid maar helpt ook niet 😅 Geeft ergens ook rust dat ik niet de enige ben die dit heeft.

2 dagen geleden

Ik heb sinds deze week het boek: baby in een droomritme. Heel informatief en met goede schema’s. Kun je ook op Vinted voor een paar euro vinden. Misschien kan dat je helpen?

één dag geleden

Het schijnt inderdaad heel normaal te zijn, maar ik snap je frustratie. Hier hetzelfde verhaal ondanks contact napping. Ik vond het zelf wel verhelderend dat de melantonine die baby uit de baarmoeder mee krijgt op een gegeven moment op is en ze dan zelf melatonine moeten gaan (leren) aanmaken. Het boek zachte nachten is idd fijn!

één dag geleden

Sommige kindjes kunnen beter slapen dan andere. Ze moeten vooral zelf leren in slaap te vallen. Ik snap dat je wiegen doet en slapen wegleggen maar dat zou ik alleen in nood doen. Probeer dat ze zelf gaat leren in slaap vallen. Verder klinkt het alsof je alles al heel goed doet (wakkertijden etc). Wellicht is het echt iets wat bij haar niet te veranderen is. Ik hoor het ook van vrienden om me heen.

één dag geleden

Reactie op Yara🫶🏻

Sommige kindjes kunnen beter slapen dan andere. Ze moeten vooral zelf leren ...
Maar het zelf leren slapen, hoe doe je dat..? Als wij onze zoon bijna slapend wegleggen, wordt hij meteen wakker en echt overstuur. Wat is dan de stap vraag ik mij af..? Misschien heb jij die tip 🙃

één dag geleden

Wij hebben sinds vandaag de moonboon (gehuurd) en meneer ligt al 2,5u te slapen. Normaal doen we slaapjes van 45 minuten. Ben echt onder de indruk.

één dag geleden

Reactie op Gerina Hitzert

Zou het dus kunnen liggen aan het in slaap wiegen dat ze niet langer kan sl ...
Zou kunnen! Voor ons in iedergeval wel (het zelf in slaap vallen gedeelte) ik moet er wel bij zeggen dat ik een geautomatiseerde wieg heb gekocht. Mijn dochter deed in het begin ook hysterisch huilen, al was het maar voor 5 min, en ze werd niet echt rustig van mij toen ik haar daarna wilde troosten. Nu geef ik haar (als ze blijft huilen) na 5 min een restje melk in haar flesje. (Ik laat haar wel gewoon in de wieg liggen terwijl ze het restje krijgt). En wanneer haar oogjes zwaar beginnen te worden en ze niet echt meer sabbelt aan de fles, haal ik de fles weg en valt ze zelf in slaap. Hoe vaker je dat doet /oefent, hoe sneller je de fles kan weghalen tot je het niet meer nodig hebt (of zelden).

één dag geleden

Ons zoontje (ook een dysmatuur) sliep overdag ook bijna niet sws niet lang dan 20 tot 30 min nu begonnen om hem boven in zijn eigen bedje te leggen en hij slaap nu al 1.5uur en zelf in slaap gevallen

één dag geleden

Reactie op -Cha-

Maar het zelf leren slapen, hoe doe je dat..? Als wij onze zoon bijna slape ...
Ja dat zou ik ook graag willen doen maar ze is echt hysterisch dan, krijsen, ademstops tijdens het huilen en dan na proberen op haar zij, tikken tegen haar billen en heel hard shhhh zeggen, maar blijft zo hard huilen dat ik haar toch maar oppak op den duur. Het gekke is, ‘‘s avonds voed ik haar in het donker met klein rood lampje aan en dan kan ik haar wakker wegleggen en valt ze zelf in slaap..

één dag geleden

Reactie op OzzAk

Wij hebben sinds vandaag de moonboon (gehuurd) en meneer ligt al 2,5u te sl ...
Ja die heb ik ook maar heeft ze 2 keer 2,5 uur in geslapen en nu dus ook niet meer 😅

één dag geleden

Reactie op Gerina Hitzert

Ja dat zou ik ook graag willen doen maar ze is echt hysterisch dan, krijsen ...
Ik herken dit echt en heb ook geen idee hoe ik dit probleem op moet lossen

4 uur geleden

Writing in English as I make a lot of mistakes in Dutch. I have the same baby. He sleeps 20-30 min naps during the day. But I read that this is normal and some babies are just like that. I do try contact napping from time to time, which prolongs the sleep sometimes but not always. My baby does not know how to fall asleep by himself. Doesn’t do it even at night and I contact nap with him even at night. At some point of time, we had to switch to safe bedsharing because he would cry every time the whole night when we put him in his bed.