14 Reacties
7 maanden geleden
Wij hebben een aygo en qua buggy een cybex beezy buggy voor de dagen dat we echt veel mee moeten nemen. Denk aan weekend weg ofzo. Deze buggy neemt de helft van de achterbak in beslag dus prima te doen! Qua autostoel heb je ook autostoelen zonder voorpoot maar die verankeren ook aan een haak in je achterbank. Misschien daar naar kijken?
7 maanden geleden
Wij hebben een easywalker miley2. Tot nu toe erg tevreden mee. Je zou ook in de winkel kunnen vragen of je even mag passen in de auto. Of kopen en thuis passen en eventueel terug brengen🙊.
Wat betreft autostoel. Ik wilde eerst ook zonder poot. En die zijn er wel, maar wel veel minder. Tot dat een man in de winkel waar we advies aan vroegen aan gaf dat zo'n poot niet verder uit steekt dan de stoel zelf als die achterste voren staat. Tot 15 maanden moet je namelijk achterstevoren vervoeren.
En met een kleine auto heb je echt niet altijd minder ruimte voorin. Mijn twingo was voorin veel ruimer dan de clio die ik nu heb.
Maar algemeen advies. Ga naar een winkel en vraag advies. Vaak blijven er dan maar 2 of 3 stoelen over. Dan wordt het makkelijker om een keuze te maken😊
7 maanden geleden
Heb zelf een Aygo en wij hebben sinds dit weekend de Maxi Cosi Assisfix(?) stoel, 360 draaibaar, met isofix (zonder poot) maar idd met zo’n haak achterop (die veranker je dan voor extra safety)
Ja je zit niet heel comfortabel als bijrijder maar onze meid is nu bijna 10mnd dus nog even behappen. Overigens is de ruimte bij m’n vriend met een Volkswagen polo en dezelfde stoel als bijrijder niet super veel verschil.
7 maanden geleden
Hi!
Je hebt volgens mij autostoelen zonder poot! Wij hebben zelf voor uitjes de buggy van Deryan die is best goedkoop en compact!
7 maanden geleden
Ik heb de easywalker jackey 2 en ben zeer tevreden!
Als autostoel nu de prenatal senna gekocht (met poot). Denk dat dit niet heel veel verschil maakt dan zonder.
7 maanden geleden
Ik heb een fiat 500 en daar past echt niks in haha. Ik heb nu de Deryan buggy op vinted aangeschaft, die past wel in de kofferbak als ik een stuk achterbank plat leg.
7 maanden geleden
Ik heb gepast bij de winkel maar de easywalker miles 2 past er met teveel moeite in de cabrio. Nu ga ik sowieso de auto weg doen dus denk dat ik alsnog deze koop miley 2 want hij beviel goed en ingeklapt zag ik tussen modellen weinig verschil.
Inmiddels 2x in de winkel geweest en beide medewerkers komen weer met andere ideeën voor s auto stoel maar kunnen beide niet de verschillen in stoel aangeven zodat ik kan kiezen
Morgen nog eens met een vriend van me terug, die heeft daar misschien meer kijk op..
6 maanden geleden
Ik bedoelde de jacket 2 trouwens..brain fog..🥲
En die autostoelen. Ik weet het nu helemaal niet meer...we zijn nu nog een keer geweest. Deze keer heb ik kleine thuis gelaten. Zegt deze vrouw beste is de kleine meenemen want je moet kijken hoe het kind in de stoel zit.het ene kind zit beter in ene stoel en andere beter in andere stoel... dus schiet mij maar lek. Heb ik de vorige 2 niet over gehoord toen ik mn dochtertje wel mee.had.
Ik vraag me af of dat uitmaakt. Een kind groeit toch ook ...
Wel ben ik er nu achter dat er stoeltjes zijn die met poot die zijn al vanaf klein dus kan nu..en die vanaf 15 maanden zijn allemaal zonder poot...
Geen idee wat ik nu moet doen.
Zou het veel verschil maken geen poot, ik de ruimte als bijrijder?
Ik dacht eruit te zijn met de buggy. Maar deze dame zei ikzou wachten tot ze 15 maanden is en dan zo'n stoel nemen..
Dus tot die.tijd wandelwagen en maxicosi.
Nu is dat echt hoe zwaarder ze wordt wel lastiger. Maar tegelijk 5.maanden zijn voorbij voor je het weet
6 maanden geleden
Reactie op JellyBean2024
En die autostoelen. Ik wee ...
Wij hebben de autostoel maxicosi pearl 360, ontzettend blij mee!
Ik heb nu een skoda citigo met 2 autostoelen die zo’n poot hebben, hiervoor een vw up en daarvoor een C1, ik had bij alle auto’s deze autostoel en ik vond het persoonlijk meevallen met de ruimte, maar ik ben zelf dan ook niet heel lang, en rij ik meestal toch alleen met deze auto.
En als buggy hebben we de bugaboo butterfly, echt een hele fijne buggy!
6 maanden geleden
Autostoel van prénatal de nieuwe Senna is heel fijn!!! Kan van 0-12 jaar ben je meteen klaar. In het begin is het nog met poot maar vind persoonlijk dat hij weinig ruimte in beslag neemt, dit vond ik bij de maxi cosi pebble 360 met isofix wel een stuk meer ruimte in beslag nemen. Ik koos er ook voor een autostoel te nemen omdat de maxi cosi me te zwaar werd en het echt alleen nog gebruikte voor in de auto. En deze was maar tot 15 maanden. Nu ben ik meteen helemaal klaar.
Buggy heb ik de easywalker jackey 2, echt top ding
6 maanden geleden
Reactie op JellyBean2024
En die autostoelen. Ik wee ...
Wij hebben voor de 2e auto een stoel gekocht bij Babydump. De Puck JUNE. Daar werd uit gelegd dat de poot onder de stoel weg geklapt kan worden zodra die niet meer nodig is. Misschien is dat nog een optie voor je? Dan heb je altijd de optie om hem weg te doen zodra het kan. Die stoel is voor kindjes tot 12 jaar.
Bedoelde de verkoopster maxi cosi tot 15 maanden? Mijn dochter past er niet meer in hoor😅. Dus dan moet je kindje er wel tot die tijd inpassen.
6 maanden geleden
Reactie op DdGL90
Wij hebben voor de 2e auto een stoel gekocht bij Babydump. De Puck JUNE. Da ...
Ja ze bedoelde maxicosi tot die tijd...kan misschien nog net..maar moet hem precies zo manoeuvreren om in de auto te krijgen en hoe zwaarder ze wordt hoe lastiger. De eerste medewerker raadde ook die puck june aan maar ik dacht als ze spugen ofzo dan is dat volgens mij niet goed schoon te krijgen en die gaatjes is wel ademend maar zie ik ook snel haken en kapot gaan..of valt dat mee
6 maanden geleden
Reactie op Momof2cats
Autostoel van prénatal de nieuwe Senna is heel fijn!!! Kan van 0-12 jaar be ...
Ja buggy was ik eigenlijk ook wel uit moet de jackey 2 worden. Allemaal passen ze toch niet in mn huidige auto en er komt straks een andere auto. Dus daar hoef ik niet naar te kijken...
Ik zal de senna auto stoel eens bekijken. Dankje.
Is het bij al die stoelen eerst poot en dat je het erna kan weghalen? Ik vraag me af hoe dat kan. Staat het dan nog stabiel?
En raadde medewerker bij jullie ook aan het kindje mee te nemen en kijken hoe die erin zit?
Die medewerker heeft mij nu in de war. Ik dacht ik kies een die me mooiste lijkt qua stof en kijk naar de verschillen maar die worden me gewoon niet duidelijk.
Je zou denken dat elke autostoel voor elk kind geschikt is.
Ook snap ik niet helemaal wat verschil met die grotere autostoelen vanaf 15 maand is. Behalve dat die dus achterkant vastgemaakt worden in plaats van poot van isofix. Zou dat alleen verschil zijn dat er geen inleg in zit om hem te verkleinen?
6 maanden geleden
Reactie op JellyBean2024
Ja buggy was ik eigenlijk ook wel uit moet de jackey 2 worden. Allemaal pas ...
Nee ik heb het gewoon via internet besteld. Moet op ieder kindje aan te passen zijn een autostoel.
De Senna is een autostoel waar ook inleg nog inzet tot 87 cm. Daarna kun je die eruit halen, en vanaf 15 maanden mag de poot weg (die kun je bij deze heel fijn onder in klappen) en mogen ze voorruit zitten. Weet soms ook niet helemaal het verschil maar vanaf 15 maanden (rond 87cm) mag de inzet inderdaad eruit. Die is nu voor mijn kleine echt nog nodig de inzet.