22 Reacties

3 dagen geleden

Wij hebben de Maxi Cosi Emerald 360S gekocht. Een autostoel die kan liggen in 4 standen en je uiteindelijk tot 12 jaar kunt gebruiken. Mijn ouders hebben de Joie Harmony, die kun je ook tot 12 jaar gebruiken en heeft 1 lig/zitstand.

3 dagen geleden

Maxicosi axisfix!! Heel blij mee. Kan achterstevoren (moet tot 15 maanden) en daarna vooruit. Ik denk wel dat je kindje goed zelfstandig moet kunnen zitten voordat je overgaat, 4 maanden lijkt me nog iets vroeg. Kan er geen laagje uit je maxicosi? Hier zit er zo’n newborn inleg in.

3 dagen geleden

Reactie op J34

Maxicosi axisfix!! Heel blij mee. Kan achterstevoren (moet tot 15 maanden) ...
Nee die hebben we er al uit gehaald, ze zit nu alweer helemaal opgepropt en met haar voeten over de rand heen. Het ziet er niet echt comfortabel uit haha

2 dagen geleden

Ik volg want ik heb hetzelfde probleem. Ze zit nu al opgepropt in de maxicosi

2 dagen geleden

Reactie op MAVDD

Nee die hebben we er al uit gehaald, ze zit nu alweer helemaal opgepropt en ...
Ah wat sneu! De maxicosi axisfix heeft wel een stand waarin ze wat meer liggen dan zitten, misschien is dat dan wel een optie. Ik zie dat bij de beschrijving vanaf 4 maanden staat dus zou veilig moeten zijn!

2 dagen geleden

Een maxicosi is pas te klein als hun hoofd boven de hoofdsteun uitkomt of boven het maximale gewicht van de autostoel (per stoel verschillend). Ik zou haar zo lang als mogelijk in de maxicosi vervoeren, dat is de meest veilige optie

2 dagen geleden

Wij hebben de Maxi Cosi Mica deze kan je wat liggend zetten en ook uiteindelijk wat rechterop. Dit is een 360 autostoel wat voor ons echt een must is. Daarnaast heeft deze stoel een steunpoot waardoor deze niet nog met een top tether bevestigd moet worden. Stoelen met top tether vind ik echt verschrikkelijk irritant, meestal kan je ze dan ook niet meer draaien. 😅

2 dagen geleden

Cybex cloud t size

2 dagen geleden

Nuna Prym

2 dagen geleden

Reactie op MAVDD

Nee die hebben we er al uit gehaald, ze zit nu alweer helemaal opgepropt en ...
Vraag me wel af wat voor maxi cosi je dan hebt? Ze kunnen hier echt wel een tijdje in namelijk

2 dagen geleden

Heb je een foto van hoe je kindje in de maxi cosi zit? Over het algemeen kunnen die dingen tot een kg of 13 of kindjes die ruim 80 cm zijn. Kan me niet voorstellen dat je dochter nu al zo groot is🙈

2 dagen geleden

Benen horen er op een gegeven moment uit te hangen. Alleen het hoofd mag er niet bovenuit komen. Daarnaast als het krap is dus geen voetenzak er in bijv en sowieso geen dikke jas. Onze zoon is 4 maanden, 8,5 kg en zit in maat 74 (+2,5 lijn van de curve) maar ook hij past nog in de maxi cosi. Ik zou iemand mee laten kijken want waarschijnlijk gaat er dan iets niet goed. Wij zijn bij onze dochter met 8 maanden over gegaan op de axissfix. Nadeel is wel dat al die autostoelen echt net iets meer rechtop zitten en ze dus echt stukken minder lekker kunnen slapen en op deze leeftijd vind ik dat zelf nog wel enorm handig.

2 dagen geleden

Wij hebben de pearl 360 pro. Daar kan ze vanaf 3 maanden in (of vanaf geboorte met verkleiner) tot 4 jaar/17kg

één dag geleden

Reactie op Anoniem_MM

Benen horen er op een gegeven moment uit te hangen. Alleen het hoofd mag er ...
Ja mee eens. Alleen ik heb zelf een hele kleine maxicosi, een oudje minstens 16 jaar oud. Toch vindt ik het ook zonde om hiervoor een nieuwe maxicosi te kopen. Vooral rondom schouders is hij gewoon te krap.

één dag geleden

Welke maxi cosi heb je nu? Het lijkt me namelijk heel sterk dat ze eruit aan het groeien is met 4 maanden. Zoals vaker al benoemd is, gaan de beentjes eruit hangen als ze groter worden. Het hoofd mag er alleen niet bovenuit komen. Maar als je voor een andere stoel gaat zijn er wel een aantal die al vanaf een paar maanden bruikbaar zijn tot 4, 7 of zelf 12 jaar. Een maxi cosi is wel de veiligste stoel onder het jaar. Let er ook op dat het eentje is die je achterwaarts kan draaien. Dat is verplicht tot 15m, maar tot 4 jaar het aller veiligste. Wij hebben een maxicosi emrald 360 gekocht voor onze 2 jarige. We hebben onze baby van 4 maanden erin gehad om te proberen, want deze kan vanaf newborn. Wij vonden hem voor onze baby niet fijn zitten bij de beentjes. Hij zat er echt heel raar in en het leek ons niet comfortabel. Je kant natuurlijk altijd in een winkel gaan kijken en je kind erin zetten om te zien hoe het zit.

één dag geleden

Reactie op Math 2000

Ja mee eens. Alleen ik heb zelf een hele kleine maxicosi, een oudje minsten ...
Als je maxi cosi al minstens 16 jaar oud is, dan zal deze toch niet aan de huidige verplichte richtlijnen voldoende??

één dag geleden

Reactie op Ivke_x

Als je maxi cosi al minstens 16 jaar oud is, dan zal deze toch niet aan de ...
Maxi cosi raad zelfs aan om maar max. 5 jaar met een stoeltje te doen. Daarna kan het kuntstof poreus worden en is deze dus niet meer veilig. 😅

11 uur geleden

Weet iemand welke auto stoel liggend meer kan plat voor op vakantie? Heb een maxicosi oude model van mij bijna 3 jarige maar die gaat weg. En wil een nieuwe voor mijn 4 maanden baby alvast halen voor de zomer. Welke is meer liggend voor als ze in auto slaapt

5 uur geleden

Reactie op Didiizzy

Maxi cosi raad zelfs aan om maar max. 5 jaar met een stoeltje te doen. Daar ...
Serieus? Dit wist ik niet. Wij hebben de assixfix air nog van onze oudste. Die heeft altijd in de doos gestaan sinds hij eruit gegroeid is. Maar die is wel al 6 jaar oud nu

5 uur geleden

Voor de topicschrijfster: wij hebben de assixfix air. Daar kunnen ze dacht ik zelfs al in vanaf de geboorte. (Wat wij niet doen want ik vind het handig dat ik de maxicosi nu nog op de kinderwagen kan klikken) Babypark heeft heeeeel veel autostoelen. Je zou je daar eens kunnen laten informeren :)