8 Reacties

vorig jaar

Gelijk terug bellen naar de huisarts en anders naar de hap als die nog maar 120 ml gedronken heeft. Dat is toch veelste weinig.

vorig jaar

Belangrijkste is of er genoeg plasluiers zijn. Maar zoals je zelf aangeeft is dat moeilijk te onderscheiden. Zou idd laagdrempelig opnieuw contact opnemen met je huisarts als je twijfelt!

vorig jaar

Sowieso terugbellen! 120 ml is veel te weinig, vooral nu je aangeeft dat hij veel diarree heeft. Hij verliest veel meer dan dat hij binnenkrijgt, al helemaal met de koorts er nog bij. Uitdroging herken je aan: - Lusteloosheid - Droge mond en lippen - Snelle ademhaling en hartslag - Niet of weinig plassen - Diepliggende ogen - Koude armen en benen - Geen elastische huid (kun je controleren door een huidplooi op te tillen, deze blijft dan staan) - Huilen zonder tranen - Grauwe huidskleur Misschien verstandig om ORS in huis te halen.

vorig jaar

Reactie op Mamaleeuw2024

Sowieso terugbellen! 120 ml is veel te weinig, vooral nu je aangeeft dat h ...
Huisarts maakt zich geen zorgen over de aantal ML.. ik bel straks de HAP, ORS is mijn vriend nu aan het halen Dankje!

vorig jaar

Reactie op angelabels

Huisarts maakt zich geen zorgen over de aantal ML.. ik bel straks de HAP, O ...
Sterkte! Zo'n kleintje kan binnen 24 uur snel uitdrogen... Bijzondere reactie van de huisarts. Dacht zelf dat het minimum de helft was van wat ze normaal gesproken drinken. 😅 Hopelijk knapt hij snel op! Beterschap voor de kleine man.

vorig jaar

Reactie op Mamaleeuw2024

Sterkte! Zo'n kleintje kan binnen 24 uur snel uitdrogen... Bijzondere reac ...
Dankjewel!! Thomas is opgenomen, hij was nog niet uitgedroogd maar krijgt wel voeding via een sonde nu en medicijnen tegen de misselijkheid hopelijk helpt dat snel.. hij heeft helaas het Rota virus! Gelukkig wel de milde versie maar ze willen het zekere voor het onzekere

vorig jaar

Reactie op angelabels

Dankjewel!! Thomas is opgenomen, hij was nog niet uitgedroogd maar krijgt w ...
Goed dat je hebt doorgepakt! Fijn dat het zekere voor het onzekere genomen wordt en er goed op hem gepast wordt. Zo zie je maar weer dat je moedergevoel klopt. Jij kent je zoontje het beste! Sterkte, hopelijk slaat de medicatie aan en knapt hij snel op!