19 Reacties

13 dagen geleden

Kdenk de 4 maandenregressie. Hier hetzelfde verhaal. Strijden voor ieder slaapje. Ik denk helaas niks aan te doen, behalve er voor je kindje zijn. De regressie gaat voorbij en vaak pakken ze het dan weer goed op.

13 dagen geleden

Heel herkenbaar. Alsof ik ons eigen verhaal lees. Precies hetzelfde hier. Het enige wat hier lukt in de kinderwagen. Ij probeer elk slaapje in bed. Eerst wiegen, maar het blijft heeel hard huilen. Naar beneden, in de kinderwagen, heel even wiegen en ze slaapt.... sa vonds lukt in slaap vallen met een flesje nog wel. Vrijdag wennen bij de opvang, hou m'n hart vast..

13 dagen geleden

Slaapregressie!! Het is echt hellllll en ik weet precies wat je bedoelt met constant huilen. Hier werkte het om haar in ons bed te leggen. Ik sliep toen ook niet goed maar alles beter dan uuuuren bezig zijn. Uiteindelijk was het in ons bed ook niet meer goed en was het een kwestie van voor dr zijn en hopen dat het snel overgaat. Ik sliep in het weekend in een aparte kamer om even bij te slapen zodat ik door de weeks weer genoeg energie had.. Nu de 3e nacht op rij dat ze doorslaapt en ook niet komt voor een nachtvoeding. Of het even toeval is dat weet ik niet, maar het is in ieder geval niet meer zo extreem. Het heeft ongeveer 4 weken geduurd hier 😳

13 dagen geleden

Reactie op AngelaSmiley

Kdenk de 4 maandenregressie. Hier hetzelfde verhaal. Strijden voor ieder sl ...
Hmm maar dit is echt al weken. Dat huilen voor t slapen overdag al sinds ie denk 2 maanden is & dat laatste slaapje erbij is nu ook al 3 weken ofzo 🥺

13 dagen geleden

Reactie op Yvonn

Heel herkenbaar. Alsof ik ons eigen verhaal lees. Precies hetzelfde hier. H ...
Oh wel fijn dat het in de kinderwagen wel lukt! Niet ideaal maar t is iets. Hier is de kinderwagen sowieso geen plezier 🥲

13 dagen geleden

Reactie op Reina-

Slaapregressie!! Het is echt hellllll en ik weet precies wat je bedoelt met ...
Maar dit is al zeker een maand. Toen was ie pas net 3 maanden? Dat is te vroeg voor een slaapregressie toch? 🥲

13 dagen geleden

Hier hetzelfde indd slaapregressie . Heel pittig!

13 dagen geleden

Reactie op mamavanma

Maar dit is al zeker een maand. Toen was ie pas net 3 maanden? Dat is te vr ...
Nope, is hier ook al begonnen met precies 3 maanden. Is tussen de 3 en 5 maanden. Mijn kindje werd geboren met 41+4, dat speelt ook mee denk ik

13 dagen geleden

Reactie op Hannekelalala

Nope, is hier ook al begonnen met precies 3 maanden. Is tussen de 3 en 5 ma ...
Oh nou stiekem hoop ik dan heel erg dat dat t wel is.. soms echt n idee dat mn kind "stuk" is. Ik lees overal ook dingen als wakker wegleggen, zelf in slaap vallen enzo. Dat heeft mijn baby nog nooooit gedaan. Die van mij is wel met 37+6 al geboren, dus technisch gezien nog jonger..

13 dagen geleden

Reactie op mamavanma

Maar dit is al zeker een maand. Toen was ie pas net 3 maanden? Dat is te vr ...
Is hier ook begonnen vanaf 3 maanden! Het kan tussen de 3 en 5 maanden starten namelijk..

13 dagen geleden

Reactie op mamavanma

Oh nou stiekem hoop ik dan heel erg dat dat t wel is.. soms echt n idee dat ...
Bij ons ook nooit zelf in slaap gevallen. Heb het gevoel dat we iets verkeerd hebben gedaan. Teveel gewend aan slapen jn de kinderwagen en auto.... maar niks anders werk nu nog....

13 dagen geleden

Bah wat rot! (Ik weet niet of dit mag, zo niet mag mijn reactie verwijderd worden) Ik ben op advies van een vriendin sleepwellcoach gaan volgen op insta, hier ging het slapen ook erg moeizaam en met haar tips en begeleiding gaat het hier de goede kant op 🤞🏻

13 dagen geleden

Het is hier hetzelfde, altijd al strijd geweest, maar nu nog erger. Ik hoop ook dat dat door de regressie komt… Ben soms 40min bezig voor een slaapje van 30min. Alleen huilen vind ik niet fijn, dus blijf er altijd bij, maarja dan huilt hij vaak alsnog hoor… Nu ‘‘s nachts ook steeds wakker, pfff. Merk dat die slaapjes me ook de hele dag bezig houden. Als hij wakker wordt, zit ik met mn gedachte alweer bij t volgende slaapje. Mijn zoontje slaapt wel goed in mijn armen in ons bed, dus dat doe ik 1x per dag en andere slaapjes oefenen in bed. Wat voor mij helpt is te bedenken dat het heel moeilijk voor hem is dat het niet lukt en dat ik er ben om hem te helpen. En de gedachte dat hij het ooit wel zelf gaat leren, zal vast niet meer zo zitten als hij 18 is. Ik maak me inderdaad ook wel druk om de kinderopvang, maarja wie dan leeft wie dan zorgt. Misschien gaat het dan al veel beter en anders komt het ook wel goed. Er zijn er vast meer!

13 dagen geleden

Reactie op MD24

Het is hier hetzelfde, altijd al strijd geweest, maar nu nog erger. Ik hoop ...
Sterkte trouwens ❤️ Je bent niet de enige en hebt niets fout gedaan. En je baby is niet stuk, maar gewoon een baby iets lastig vindt! Ons kindje ontwikkeld zich trouwens heel snel, kon paar weken geleden al rollen enz (toen 13wkn). Ik denk daarom weleens dat het te snel gaat voor wat hij mentaal al aan kan. Hij is super alert. Misschien herkenbaar?

13 dagen geleden

Reactie op mamavanma

Oh nou stiekem hoop ik dan heel erg dat dat t wel is.. soms echt n idee dat ...
Herkenbaar heeft die van mij , morgen 4 maand, ook nog nooit gedaan haha dus je bent niet de enige 😘

12 dagen geleden

Stofzuigergeluiden aanzetten

12 dagen geleden

Reactie op MD24

Sterkte trouwens ❤️ Je bent niet de enige en hebt niets fout gedaan. En je ...
Hier ook een snelle ja! Kon al heel snel lang zijn hoofd omhoog houden, drukte zich op, super alert, rolt al n paar weken ban buik naar rug en bijna van rug naar buik. Dus indd wel herkenbaar!

12 dagen geleden

Reactie op babymamma69

Stofzuigergeluiden aanzetten
Hebben al white noise aan

12 dagen geleden

Misschien helpt het als je het huilen op een andere manier gaat zien. Sommige kindjes huilen als ontlading. Ze hebben het nodig om even alles eruit te gooien. Jou rol als ouder is dan nabijheid en troost bieden. Het doel is dan niet je kind kosten wat het kost in slaap krijgen, maar er voor hem/haar te zijn. Het vraagt wel veel van jezelf als ouder om dit ook zo te kunnen voelen en uit te dragen. Huilen van je baby gaat vaak door merg en been. Probeer het los te laten en het verdriet als het ware te omarmen. Het gevoel mag er zijn. Soms hoef je er helemaal niks mee, dan er alleen maar te zijn en het te erkennen. Voor mij geeft dit rust en ik merk dat mijn kids er ook heel goed op reageren. Dit artikel vond ik erg mooi om te lezen.. https://www.eetpaleo.nl/tips-trucs/baby-slapen-holistisch/