3 Reacties

3 dagen geleden

Klinkt alsof je baby de slaapcycli niet kan koppelen omdat hij niet zelf in slaap kan vallen en ook niet gewend is in bed in slaap te vallen, waardoor dus proberen te troosten om hem verder te laten slapen dan ook niet voldoende is. Wij zijn echt heel erg te spreken over deze methode voor het aanleren van zelf (in bed!) in slaap vallen en dus ook slaapcycli koppelen: https://vm.tiktok.com/ZNeTcd3gN/ Bij ons begon het met dat onze dochter dan gaat huilen, opgepakt wordt en dan getroost wordt door ons en als ze weer rustig was in bed gelegd werd en meteen weer (boven ‘t bed hangend of zodra ze het matras raakte) ging huilen en zo een kwartier/20min lang. Nu hoeven we haar steeds vaker nog maar een paar keer op te pakken (en soms is het 20min afzien) en valt ze vaak inderdaad al tegen onze schouder meteen weer in slaap. Ze is dan dus heel dicht bij in slaap vallen maar heeft dan toch iets meer hulp nodig en geeft dat aan door te gaan piepen/huilen, en die bieden we dan. Dit geeft haar ook vertrouwen dat we er zijn. Maar door haar elke keer wel neer te leggen geven we haar de kans om te oefenen ‘zelf’ in slaap te vallen. Als jij aangeeft dat hij zodra je hem oppakt heel snel rustig wordt en zelfs weer in slaap valt denk ik dat deze methode voor jullie ook heel goed zal werken. Het is zeker even pittig om steeds weer neer te leggen en weer op te pakken, maar bij mij valt ze vaak ineens in slaap als ik denk dat het niet gaat werken en er geen voortgang in lijkt te zitten. Je bent dus echt niet ‘terug bij af’ als hij weer gaat huilen of helemaal wakker lijkt te worden.

3 dagen geleden

Eh eh eh klinkt meer als een boertje die dwars zit? Ik kan mijn zoontje niet wegleggen als hij nog een boertje moet laten. Hij vindt dat heel vervelend en kan dan echt niet op zijn rug liggen. Sterkte ermee, hopelijk vind je snel de beste oplossing!

19 uur geleden

Hier precies hetzelfde, hij kan geen slaapcyclussen koppelen