8 Reacties

7 dagen geleden

Onze dochter gaat rond 20 uur slapen en slaapt dan tot de volgende ochtend. Doordeweeks krijgt ze om 7.15 de eerste voeding. Die tijd is voor mezelf handig, gezien het werk. Soms is ze dan wakker, maar soms moet ik haar ook wakker maken. Na de voeding gaat ze dan direct weer terug naar bed. En dan slaapt ze nog door. De tijd dat ze dan wakker wordt kan verschillen, bijna altijd tussen 9 uur en 11 uur. Dus dat kan je ook wel uitslapen noemen denk ik😅. We hebben verder geen vaste tijden qua dutjes. Alleen 's middags proberen we wel een keer een dutje in bed te doen, maar dat is ene keer om 13 uur en andere keer om 16 uur. Tussendoor in de box of wandelwagen.

7 dagen geleden

Onze dochter gaat nu rond 20:00 a 21:00 naar bed en komt vaak de volgende dag tussen 6:00 en 8:00 voor een fles. Daarna leggen we der weer weg en slaapt ze tot 10:00 a 11:00 en krijgt ze der volgende fles. Daarna is ze vaak 1.5 a 2h wakker en doet ze een dutje. De dutjes zijn meer op haar ritme, net wanneer ze moe oogt. De flesjes zijn meestal rond 7:00, 11:00, 14:00, 17:00 en 20:30. Als ze met een flesje later is i.v.m. langer slapen dan haalt ze de andere flesjes vaak weer in gedurende de dag en is der 'ritme' weer normaal. Ze krijgt nu 5x 170ml en is 16 weken. We maken der eigenlijk nooit wakker, tenzij we de deur uit moeten.

7 dagen geleden

Onze dochter gaat ‘s avonds rond 9 uur naar bed we geven haar tussen 06.00/07.00 de eerste fles soms is ze dan wakker en soms slapend. We leggen haar dan direct terug in bed en maken haar om 09.00 wakker. We doen dan nog een kort dutje, lang dutje en kort dutje eigenlijk wel altijd op dezelfde tijden. (Ze zit nu in een slaapregressie dus de nachten is ze wat vaker wakker helaas haha)

6 dagen geleden

Wij zijn begonnen ons zoontje standaard tussen 7 en 7.30 uur wakker te maken omdat we graag iets meer een ritme wilden creëren. Elke dag dezelfde tijd opstaan maakt dat de dag voor iedereen voorspelbaar is, door het opstaan te combineren met wakkertijd is er uiteindelijk een ritme ontstaan waarbij voeding en dutjes dus elke dag op ongeveer dezelfde tijd zijn. Voor ons werkt dit heel prettig. Ik merkte dat ik zelf namelijk onrustig werd van het totaal niet hebben van een ritme, en die onrust voelde mijn zoontje ook. Nu we een ritme hebben is het voor ons allemaal meer ontspannen :)

6 dagen geleden

Reactie op Samanthhaaa

Wij zijn begonnen ons zoontje standaard tussen 7 en 7.30 uur wakker te make ...
Precies om deze reden doen wij het ook een beetje, alhoewel dat ritme qua dutjes nog niet is ontstaan helaas. Wel is haar bedtijd elke avond hetzelfde, wat fijn is. We maken haar uiterlijk 8u wakker, wat maar heel soms nodig is. Anders wordt ze meestal tussen 6.45-7.45 wakker, doet ze overdag in totaal zo’n 3,5u aan dutjes (we letten gewoon op haar vermoeidheidssignalen en de ene keer slaapt ze kort en dan weer lang, aantal dutjes en tijdstippen varieert dus), maken haar hooguit om 17.00 nog wakker als ze dan nog in een dutje zit en aan het einde van de dag is ze dan weer uitgeteld en gaan we om 18.00 naar boven om het bedtijd ritueel te beginnen. Ik ga haar dus zeker niet elke ochtend om 7u al wakker maken, want de dag is al zo ‘lang’ voor haar. Zou dus ook zeker een beetje kijken naar jouw kindje en diens (slaap) behoefte.

6 dagen geleden

Reactie op Fenke1994

Precies om deze reden doen wij het ook een beetje, alhoewel dat ritme qua d ...
Dutjes zijn ook nog niet elke dag precies hetzelfde hoor, zeker later op de dag niet! Als het eerste dutje korter is dan is de rest van de dag natuurlijk al anders. Maar het eerste dutje is wel altijd dezelfde tijd en daarbij valt hij nu ook echt direct als we hem in bed leggen in slaap, ik denk omdat hij die tijd gewend is. Dan hangt het er daarna een beetje vanaf hoe lang dat dutje is hoe de rest van de dag loopt. Maar meestal doet hij intussen wel dutjes van dezelfde duur, dus lopen de dagen aardig gelijk.

6 dagen geleden

Onze dochter slaapt ook tot 09:30 uit als het aan haar ligt. Ik geef haar tussen 06:00 en 07:00 de eerste fles zodat de voedingen goed uitkomen en we niet tot in de nacht bezig zijn met voeden (ze krijgt om de drie uur een fles en dan 6x per dag). Tijdens de fles in de ochtend slaapt ze en word ze pas rond 09:30 wakker. Wellicht kan je iets met het “schema” wat wij hebben. (: