21 Reacties

5 maanden geleden

Is ze een buikslaper? Probeer het op haar buik?

5 maanden geleden

Reactie op Tugba 🥰

Is ze een buikslaper? Probeer het op haar buik?
Helaas gaat ze dan alleen Timmy time doen tot ze er klaar mee is en dan ook krijsen. Heb ook een zijligkussen gekocht, maar ook dit wil ze niet

5 maanden geleden

Ohhh wat lastig. Misschien helpt het als je tussen haar wenkbrauwtje streelt? Onze dochter word hier altijd heel rustig van

5 maanden geleden

Ik volg even, hier precies hetzelfde. Behalve dat die 's nachts het grootste gedeelte dan wel prima ligt in zijn bedje.

5 maanden geleden

Hier bijna exact hetzelfde probleem met mijn zoontje van 9 weken. Elk dutje overdag/slapen snachts is op ons. Ik begin het stilzitten en niets doen ook echt beu te worden... hij is nog nooit zelfstandig in slaap gevallen of heeft nog nooit kunnen doorslapen als ik hem wegleg... op een uitzondering of 3 na. Zucht...

5 maanden geleden

Ik lees mee

5 maanden geleden

Hoi dames, Weet niet of het de tip is maar dit hadden wij weken geleden ook, en brak ons echt op! Onze kleine man(nu 10 weken oud) slaapt nu sinds 4 weken heel goed. (Uiteraard weet ik dat dit geen garantie is voor maanden/jaren haha). Wij hebben hem steeds ingebakerd (puck a baby slaapzak)weg gelegt en een ruis boxje erbij gelegd in zijn co sleeper. Hierop doet hij het echt super goed. Zo slaapt hij overdag met de gordijnen open in zijn co sleeper en savonds vanaf 8a half 9 ook tot de volgende ochtend. Snachts meestal 1 x bv rond 2-3uur. Hij slaapt nooit in de box of beneden bij ons. Als hij bij mij in slaap valt op me armen is hij heel onrustig vooral met zijn armen. Tussendoor na zijn voedings momenten is hij heel alert vrolijk en echt al aan het brabbelen op schoot of in de box. 🥰 Veel succes meiden. Hoop dat jullie er iets aan hebben.

5 maanden geleden

Kost je veel tijd en energie, erg vervelend! Maar 6 weken is nog erg jong en kindjes zoeken dan geborgenheid. Blijf het proberen met wegleggen. Tip die ik kreeg was om dan niet meer te praten tegen de baby

5 maanden geleden

Hier precies hetzelfde. Nu toevallig net slapend weggelegd in zijn bedje. Fingers crossed🤞🤞

5 maanden geleden

Ik lees ook mee, herkenbaar.. een kindje dat altijd zeurderig en ontevreden wakker wordt en ook heeeeeeel moeilijk gaat slapen. Ik zet alle munitie in: draagdoek, wiegen, sussen, speen en white noise in de hoop dat hij gaat slapen. Doorslapen lukt vaak niet als ik hem na 1 uur slapen neerleg.

5 maanden geleden

Inbakeren al geprobeerd? Daar moeten ze wel ook even aan wennen, maar die van ons vindt dat nu zó fijn en valt daardoor nu ook zelf in slaap! Hij associeert het met slapen en voelt zich geborgen erdoor. Toen we het introduceerden huilde hij ook veel wanneer hij werd weggelegd en bij het inbakeren was het eerst wel ook huilen, maar ons is geleerd dat even huilen niet erg is in dit geval (kan ook bij sommige baby’s bij het in slaap vallen horen). Pas als hij echt ging krijsen deden we hem uitbakeren, troosten en weer opnieuw inbakeren. Als het huilen langer dan 5min duurde, gingen we er even bij zitten (niet per se in het zicht, ze voelen je nabijheid dan toch) en gaven we zijn speentje. Mocht dat bij het huilen niet helpen, ook uitbakeren en tot rust brengen. Dan weer opnieuw inbakeren. Én steevast voor elk slaapje het inbakeren aanhouden, gelijk bij de eerste signalen van vermoeidheid. Ookal lijkt het niet meteen te werken. Het vergt wat discipline, maar uiteindelijk fijn voor baby en ouders in onze ervaring!

5 maanden geleden

Mijn zoontje is 9 weken en doet ook de dutjes alleen op/bij ons of in de draagzak. Ik kan hem ook niet slapend wegleggen. Hij gaat dan niet huilen maar wordt gewoon binnen 5 minuten wakker. Meestal krijg ik hem hierna ook niet meer goed in slaap. Ik heb hem wel eens wakker geprobeerd weg te leggen, ik moet er dan echt 40-60 minuten naast zitten om zijn speen in te houden (deze kan hij zelf nog niet altijd goed inhouden) zodat ie vervolgejs 25 minuten kan slapen. Dit nu een aantal keer geprobeerd en hij is altijd na 25 minuten wakker, hij slaapt dan ook niet meer verder. Het duurt lang voordat hij dan in slaap valt en hij is snel weer wakker, ik heb dit de laatste 2 weken dus ook weer losgelaten en het niet meer geprobeerd. Ik heb van de week uit wanhoop maar de moonboon hangmat besteld in de hoop dat hij hier wel zijn dutjes in kan doen. Ik heb hier namelijk verl goeie verhalen over gelezen. Het komt deze week binnen dus ik zal het laten weten als hetwerkt!

5 maanden geleden

Gaat dit alleen over het slapen of ook op andere momenten? Bv even ‘spelen’ in de box? Als ze echt helemaal niet weggelegd kan worden dan zou ik misschien even de huisarts/consultatiebureau inschakelen om te kijken of er iets aan de hand is.

5 maanden geleden

Veel tips al genoemd maar bij mij werkte dit echt zooo goed voor dutjes overdag: mijn pyjama shirt bij haar in de box/bed/wagen leggen. Ze ruikt dan mama en dan lukt het haar om alleen in slaap te vallen!

5 maanden geleden

Reactie op C-24Baby

Veel tips al genoemd maar bij mij werkte dit echt zooo goed voor dutjes ove ...
Ik wil dit ook gaan doen, maar hoe leg je deze er bij? Ligt ze er op of doe je dit als deken? En na hoeveel tijd leg je er een nieuw shirt bij? Kan me voorstellen dat de geur er op een gegeven moment uit gaat 🤔

5 maanden geleden

Reactie op Jeanine93

Gaat dit alleen over het slapen of ook op andere momenten? Bv even ‘spelen’ ...
Dit gaat idd over alle momenten dat ik haar weg wil leggen. We zijn al 2x bij de osteopaat geweest en lopen al bij de kinderarts voor haar reflux. Hier krijgt ze medicatie voor. Inbakeren zag ik ook een paar keer voorbij komen. Dat vind ze niks, maar misschien moet ik dat wat langer de kans geven

5 maanden geleden

Als ze inbakeren niks vind kan je misschien wel de swaddle up slaapzak proberen. Maeve bakerde ik eerst altijd in maar op een gegeven moment wilde ze dat niet meer, ik heb nu een swaddle up slaapzak want ze ligt graag met haar armpjes omhoog en dit vind ze wel heel fijn

5 maanden geleden

Reactie op xMara

Ik wil dit ook gaan doen, maar hoe leg je deze er bij? Ligt ze er op of doe ...
Ik leg m gewoon naast haar hoofdje, ze draait dan echt haar hoofdje er naar toe en kalmeert! Maar kan ook plat onder haar hoofd, dat werkt hier iets minder maar hoor van anderen dat het werkt. Ik heb het shirt al een week in gebruik en werkt nog steeds. ☺️

5 maanden geleden

Reactie op C-24Baby

Ik leg m gewoon naast haar hoofdje, ze draait dan echt haar hoofdje er naar ...
Dankjewel voor je reactie! Ga het uitproberen 🤗

5 maanden geleden

Zelfde hier, ik lees mee