23 Reacties

12 dagen geleden

Ik lees en ik moet echt lachen Jij maakt mij nú zorgen over mijn baby meisje zij is bijna 20 week oud En zij rolt niet En de consultatiebureau Zeggen is niet erg komt van zelf geen zorgen maken Mijn twee jongens waren ook met zes maanden aan het rollen 🤭❤️❤️

12 dagen geleden

Onze baby is ook 13 weken en heeft zich vorige week voor het eerst omgerold en dit doet ze nu ook niet elke keer als ze haar op haar buik leggen, misschien dat het gewoon toeval was. Ik denk niet dat je je al zorgen hoeft te maken hoor

12 dagen geleden

Mijn zoontje is nu 17 weken en rolt ook nog niet, Tummy time vind hij echt niet leuk. Kinderfysiotherapeut zei ook al hij komt er ook wel ieder kind heeft zijn eigen groei lijn en ontwikkeling. Dus ik maak me ook geen zorgen, komt vanzelf wel

12 dagen geleden

Reactie op rafaa

Ik lees en ik moet echt lachen Jij maakt mij nú zorgen over mijn baby meis ...
Okee, gelukkig! Maak me ook niet druk over de ontwikkeling van m'n zoontje maar wel over mezelf haha. Want als de slaapregressie pas overgaat als hij gaat rollen kun je mij opvegen 😅

12 dagen geleden

Dat je kindje nog niet rolt is heel normaal hoor. Met 4 maanden omrollen is al vroeg. De meeste beginnen pas met 6 maanden echt bewust te rollen. Onze zoon kon met 4 maanden van buik naar rug rollen maar met 8 maanden pas echt goed en bewust van rug naar buik rollen en van buik naar rug. Betreft sprongen kijk ik daar nooit naar. Zowel onze zoon (2,5 jaar) als nu onze dochter (4 maanden) hebben gewoon fases van slechter slapen en/of meer aandacht nodig, beter/slechter eten etc. Noem het een sprong, slaapregressie of gewoon (op)groeien. Hoe meer je er naar kijkt en er op let hoe meer het er is denk ik dan 🤷🏻‍♀️

12 dagen geleden

Ons zoontje is nu 13+3 en doet soms zijn benen omhoog en ligt een beetje op zijn zij. Maar echt rollen doet hij ook niet. Consultatiebureau zien we donderdag weer en ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Ze zijn namelijk ook al kritisch op zijn voeding dus ben benieuwd weer 🙈 Maar als ik de verhalen hier onder lees hoef ik mij dus ook geen zorgen te maken ❤️ Onze kleine man heeft echt een gruwelijk hekel aan tummytime, dus dat is wel even een dingetje

12 dagen geleden

De meeste rollen met die leeftijd nog niet. Mijn oudste was heel snel er rolde bewust alle kanten op met 16 weken. Mijn dochter was 19 weken.. Het komt vanzelf als je kindje sterk genoeg is. 😊

12 dagen geleden

Joh 13 weken is super jong! Dan hoeven ze echt nog niet te rollen.

12 dagen geleden

Ik zou me zeker geen zorgen maken. Ik kwam met ons tweede kindje op het consultatiebureau met 5.5 maand. Ze vroegen of hij kon rollen. Ik gaf aan dat hij dat nog niet kon en ook geen moeite deed ervoor 🤭 prompt rolt hij daar ineens naar zn rug. Ze doen het vanzelf :)

12 dagen geleden

Onze oudste dochter rolde pas na 9 maanden en een paar dagen (had een week later een afspraak bij de fysio staan). Ze houdt nog steeds niet van rollen. Een paar dagen na haar eerste verjaardag liep ze en ze is erg vlot. Niets mis met haar ;) dus maak je geen zorgen! Over of de slaapregressie dan langer duurt weet ik niet. Onze dochter was sowieso een hopeloze slaper. Onze zoon van 15 weken rolt inmiddels wel een weekje maar die slaapregressie lijkt nog niet bepaald te eindigen 🤣

12 dagen geleden

Geniet nog maar van je rust. Hier rolt hij de hele dag door naar zn buikje, dan brullen, want houdt het niet vol. En als ik hem terugdraai, draait hij binnen 5sec weer naar zn buik. En ehhh hij slaapt nog steeds slecht 😉

12 dagen geleden

Reactie op MD24

Geniet nog maar van je rust. Hier rolt hij de hele dag door naar zn buikje, ...
Hahah echt dit precies. Zo frustrerend. Ik leg m dus nu soms in zn babynestje in de box omdat ik gewoon echt even niet wil dat hij draait 🤣🤣

12 dagen geleden

Reactie op Anoniem_MM

Hahah echt dit precies. Zo frustrerend. Ik leg m dus nu soms in zn babynest ...
Hahaha ja, ik heb hem gister in zn Stokke stoeltje gelegd, zodat ik heeeel even groenten kon snijden en de vaatwasser kon opruimen zonder de HELE tijd naar hem toe te hoeven haha

11 dagen geleden

Mijn dochter nu 17w3d rolt sinds 2 dagen. Wel bewust en erg vaak, van rug naar buik. Maar terug lukt nog niet. In bed leg ik haar 'klem' tussen 2 opgerolde doeken zodat dát geen probleem is. Ze slaapt goed en (niet te vroeg juichen😅) nog geen last van slaapregressie. *klopt af* Ze slaapt ruim 10u door per nacht. Hopelijk blijft dit zo want beter kan ik het niet wensen! Wat ik bedoel te zeggen; ieder kind ontwikkeld zich op zijn/haar eigen tempo/manier.

11 dagen geleden

Ons zoontje van ruim 16 weken toont ooj nog geen interesse in rollen hoor. Hoeft ook nog helemaal niet, ergens tussen de 4 en 6 maanden is normaal. Hier ook een traject met kinderfysio + osteopaat ivm voorkeurshouding en weinig gebruik van 1 arm. Kinderfysio maakt zich overigens ook helemaal niet druk. Komt vanzelf! Maak je geen zorgen mama

11 dagen geleden

Mijn dochter is 21w morgen gecorrigeerd 17, en toont hier ook nog geen enkele interesse in.

9 dagen geleden

Ik lees dit met verbazing eerlijk gezegd. Onze dochter deed vanaf dag 1 al ontzettend overstrekken, voorkeurshouding en was daardoor mega onrustig. Wij kregen vanaf dag vier dezelfde tips die jij schrijf voor de geborgenheid en vooral om der ook die manier rustig te krijgen zonder dat ze kon overstrekken maar kregen ook al vanaf twee weken te horen tummy time tummy time. Dit zorgt ervoor dat haar buikspieren sterker worden en die heeft ze nodig voor draaien rollen en zitten. Dus ik vraag me af waarom we dan allebei zon ander advies hebben gekregen. Ik ben zelf vrij terughoudend met tummy time vanwege der reflux. Ze is nu 16 weken en sinds een week of twee probeert ze echt om te draaien maar dit is heel lastig voor der omdat der nekje vanwege de voorkeurshouding niet mee kom. Dus weer tips/ oefeningen gekregen om het rollen gelijk goed aan te leren bij der. Zou het gewoon de tijd geven. Ene kind draait met tien weken en ander met 30

9 dagen geleden

Reactie op Liesss1991

Ik lees dit met verbazing eerlijk gezegd. Onze dochter deed vanaf dag 1 al ...
Mm ja dat is wel apart. Nu zijn natuurlijk geen twee kinderen hetzelfde... helpen de oefeningen verder wel goed bij jou?

9 dagen geleden

Reactie op Hannekelalala

Mm ja dat is wel apart. Nu zijn natuurlijk geen twee kinderen hetzelfde... ...
Eeeum moet zeggen dat ik ze nogal een vergeet. En door de reflux komt er weinig van tummy time . Maar goed, de fysio was vorige week zeer tevreden en we merken echt ontzettend veel verschil met paar weken terug. Nu zijn we net begonnen met het oefenen met het draaien maar ik ga het niet over stimuleren. Ze doet het toch wanneer ze der zelf aan toe is

9 dagen geleden

Reactie op Liesss1991

Eeeum moet zeggen dat ik ze nogal een vergeet. En door de reflux komt er we ...
Precies! En als de fysio tevreden is en jullie verschil merken is het goed toch?