Mijn zoontje (13 weken, geboren met 41+4) toont totaal geen interesse in rollen. Zowel van rug naar buik als andersom niet. Tummy time hebben we, in overleg met de kinderfysio, heel weinig geoefend omdat hij ontzettend veel overstrekte, onrustig is en een voorkeurshouding heeft. Dat is nu minder. Hij zit wel heel graag rechtop (natuurlijk nog niet kaarsrecht maar in z'n wipstoel/voedingskussen/maxicosi/tegen een kussen aan. We dragen hem ook veel rechtop met z'n rug tegen onze buik en met onze armen onder zijn benen. Deze houding werd ons aangeraden door de kinderfysio omdat hij zich dan geborgen voelt. Maargoed, hierdoor komen we eigenlijk niet aan tummy time en rollen oefenen toe, omdat hij dan meteen terugschiet in het overstrekken en onrust. Hij zit nu middenin sprong 4 en ik denk ook slaapregressie en ik vind het echt een hel. Nu las ik dat deze periode zo'n beetje voorbij is zodra het rollen lukt. Klopt dat? Hebben andere moeders die ervaring met oudere kinderen misschien? Want dan vrees ik dat het hier een lange en zware periode wordt 😅