3 Reacties
8 dagen geleden
Astma is een diagnose die je pas op latere leeftijd kan stellen. Het kan wel zijn dat hij gevoelig is voor verkoudheden en daardoor gaat piepen. Als hij verder een blije baby is past dit bij een 'happy wheezer' en hoef je je hier geen zorgen om te maken. Mocht hij wel kortademig zijn dan naar de huisarts voor evt pufje, dit kan je zien als hij intrekkingen heeft bij zijn halsje en borstje bijvoorbeeld of gaat neusvleugelen (staan wel filmpjes op youtube). Hopelijk kan je hier wat mee!
7 dagen geleden
Ja herkenbaar! Ik ben net vorige week naar de huisarts en naar de kinderarts geweest. Ik heb zelf ook astma en het klink voor mij precies hetzelfde als 'weezing' idd.
Hier de diagnose happy weezer. De kinderarts zei dat ze dat vooral zien bij kindjes met een beetje spek op de botten zeg maar. Dat geeft blijkbaar wat meer druk op de luchtwegen en als die dan verkouden zijn dan piepen ze dus eerder. Maar wij moesten het wel in de gaten houden, want hij loopt toch wel eens blauw aan bij hoesten e.d. en heeft intrekkingen bij zijn borst. Hij krijgt nu neusspray.
Ik zou even langs de huisarts gaan :)