18 Reacties

9 dagen geleden

Ik ben voor MamaRoosKookt gegaan. In 2 uur tijd verse baby hapjes gemaakt voor 2 maand lang (ligt in de vriezer). Ik vind het belangrijk dat hij hapjes krijgt zonder toevoegingen en de eigenlijke smaak kan ervaren van verschillende groenten en fruit. Voelt voor mij het beste. Heb je er echt geen tijd voor, dan heb je ook nog hapjes van mama deli. Die zijn gezonder dan de hapjes uit een potje. Wie weet is dat wat!

9 dagen geleden

Wij zijn afgelopen week hier mee begonnen. Ik gebruik de babymoov nutribaby xl om het eten te stomen en te pureren. Ik heb op de site van het voedingscentrum gekeken voor ideeën. https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger

9 dagen geleden

Ik ga beide doen , het lijkt me hartstikke leuk om hapjes zelf te maken alleen merk ik dat ik er beetje onzeker mee ben , en het lijkt mij sws wel handig om soms ook gewoon een potje in huis te hebben

9 dagen geleden

Reactie op Sann23

Wij zijn afgelopen week hier mee begonnen. Ik gebruik de babymoov nutribaby ...
Heb je dit dan ingevroren in een ijsblokjeshouder of zo?

9 dagen geleden

Hier ook een topic met allerlei vragen en antwoorden hierover! https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-augustus-2024/grote-voedingstopic-OdZnkoo?utm_source=24Baby&utm_medium=app

9 dagen geleden

Hier vorige week begonnen! Een middagje in de keuken gestaan om wat groentes te koken, pureren en in ijsblokjeshouders te doen (pompoen, wortel en broccoli). Daarnaast banaan, peer en mango ook fijngemaakt en ingevroren. Dit is ons tweede kindje! Wij doen zoveel mogelijk vers, maar een potje als het niet anders kan/beter uitkomt of als we (onder)weg zijn. Bij ons eerste kindje ook goedgekomen, die lust echt alles 😆

9 dagen geleden

Welke ijsblokjesvorm gebruiken jullie? Eentje die handig is qua formaat voor oefenhapjes en met een dekseltje lijkt me ook handig? Ik ga uiteindelijk denk ik wel potjes doen, maar als het steeds maar 2 hapjes is om te proeven is het zo zonde om elke keer zo’n heel potje weg te moeten gooien.

9 dagen geleden

Reactie op Fenke1994

Welke ijsblokjesvorm gebruiken jullie? Eentje die handig is qua formaat voo ...
Ik heb deze, ideaal! Bekijk Nafura® IJsblokjesvorm Met Deksel - 56 ijsblokjes - Silicone Drukkers - BPA vrij op: https://www.bol.com/nl/p/nafura-ijsblokjesvorm-met-deksel-56-ijsblokjes-silicone-drukkers-bpa-vrij/9300000015192492?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

9 dagen geleden

Bekijk Dr. Brown's Soft-tip lepeltjes - 4 stuks op: https://www.bol.com/nl/p/dr-brown-s-soft-tip-lepeltjes-4-stuks/9200000126191357?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Lepeltjes

9 dagen geleden

Glazen potjes, om au bain Marie te verwarmen Bekijk Kilner - Set van 6 voorraadpotten voor babyvoeding - Glas - Silicone deksels - 6 x 110 ml op: https://www.bol.com/nl/p/kilner-set-van-6-voorraadpotten-voor-babyvoeding-glas-silicone-deksels-6-x-110-ml/9200000131974477?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

9 dagen geleden

Wij gaan starten met zelf maken en invriezen. Heb 3 sets ijsblokjes makers gehaald zodat ik meteen wat meer kan maken. Mocht je een keer een potje gebruiken kun je hier ook wat uithalen en in een bakje doen en de rest meteen in ijsblokjes invriezen. Wij gaan wel zoveel mogelijk van de bio winkel halen. Vooral de dirty dozen groenten(meest bespoten groenten en fruit soorten). Wij starten met alleen groenten en gaan na een aantal weken starten met fruit. Dit omdat fruit vaak makkelijker is en anders is de overstap naar groeten groter. En geen pap hier tot we dichter bij de 6 maanden zitten. Eten is nu nog bonus en als we hem te vol maken met pap ben ik bang dat de interesse in groenten eten minder word. Kwa voeding haalt hij alles nog uit de melkvoeding.

9 dagen geleden

Reactie op loisceleste

Heb je dit dan ingevroren in een ijsblokjeshouder of zo?
Ja, ik heb ze hier in gedaan.

9 dagen geleden

Ik maak het heel simpel zelf. Groente koken, beetje kookvocht bewaren om tijdens het pureren erbij te doen en een klein scheutje olijfolie. Heb deze ijsblok Bakjes van amazon met deksel en op deze manier kan ik easy voor weken maken. Fruit kan je ook pureren en ijsblokjes van maken. Doe de ijsblokjes in een ziplock diepvrieszakje (gewoon van de supermarkt) en je kunt het 3 maanden bewaren. Potjes zijn wel handig voor als je weg bent van huis.

7 dagen geleden

Ik heb ijsblok vormen van bij de zeeman gekocht, €1,79 uit me hoofd.. ze zijn met deksel. En op instagram volg ik mamarooskookt, daar kan je ook wat gratis recepten vinden.

7 dagen geleden

Hier zal ze volledig zelf gemaakte hapjes krijgen.. die potjes vind ik maar niks met al die toegevoegde shit.. als we weg gaan, dan een paar ijsblokjes in een bakje meenemen.

7 dagen geleden

Babyvoeding zelf maken! Het is simpel en snel gedaan. Mijn oudste vond potjes vies (en ik ook want je proeft best een verschil tussen potjes eten en vergemaakte / zelfgemaakte voeding). Dus ik ga de jongste ook verse voeding aanbieden. Ik wil wel eens een potje proberen als we ergens gaan maar het kan zijn dat hij dit weigert en ik toch mijn eigen voeding zal meenemen

7 dagen geleden

Reactie op MelRoy

Babyvoeding zelf maken! Het is simpel en snel gedaan. Mijn oudste vond potj ...
En ik ben ook private chef van het huis dus vanzelfsprekend dat ik lekker ga kokkerellen 🤭🤗