40 Reacties
19 dagen geleden
Zwitsal zeepvrije wasgel en Kruidvat eigen merk shampoo. Ook doen we er elke keer moedermelk doorheen waardoor ze heerlijk zacht aanvoelt🥰🥰
19 dagen geleden
Reactie op Sasdea
Moedermelk, havermout (fijngemalen tot poeder en dan in een washandje), of ...
Hey, dat is leuk die babymassage, ergens geleerd (zelf heb ik wel massage opleiding gedaan, maar niet hoor baby’s specifiek) , of waar heb je dit opgedaan ? Filmpjes van een insta-account ofzo ?
19 dagen geleden
Reactie op Belle1988
Hey, dat is leuk die babymassage, ergens geleerd (zelf heb ik wel massage o ...
De kraamverzorgster deed dit! En iedereen hier in de omgeving kent haar vanwege haar goeie baby massages. Ik heb dus van haar geleerd, maar je vindt vast YouTube filmpjes!
Ik kijk vooral goed wat hij fijn vindt, het is een fijne manier voor hem om lekker uitgebreid ingesmeerd te worden en is daarna altijd helemaal zennnn 🥰
19 dagen geleden
Hee, ik zag ook je reactie op het andere topic over eczeem. Ik kom er net achter dat de badolie van Naif geen amandelolie oid bevat 🤗 alleen de huidolie en zalfjes
19 dagen geleden
Reactie op Sarahhhh
Zat nog begin twijfelen weleda of naif. Iemand ervaringen naif
Naïf is niet 100% natuurlijk. Ik heb afgelopen week een afspraak gehad met een allergoloog ivm pinda allergie en eczeem van mijn zoontje. Alles wat lekker ruikt moet je absoluut niet gebruiken bij eczeem. Volgens mij is weleda zo’n beetje het enige wat je wel kunt gebruiken
19 dagen geleden
Weleda, rituals, naif en al dat soort producten worden afgeraden met een drogere eczeem huid. Onze dochter van 3 heeft eczeem en de eczeem verpleegkundige en de dermatoloog geven beide aan dat dat niet goed is.
Wij hebben dit lijstje meegekregen . Hopelijk heb je er wat aan. Die van Eucerin staat op dat het voor 3 jaar en ouder is dus dat is niet zo handig maar die Fagron is wel heel fijn.
18 dagen geleden
Ik gebruik meestal bijna niks in badje. De huid heeft een zelfregulerende werking die we met zeep vaak alleen maar verstoren. En babys worden nog niet echt vies / zweten niet zoals volwassenen. Dus hier doe ik een flinke lepel kokosolie in bad en that's it! Of een beetje moedermelk als dat er toevallig staat. Sowieso gaat hij maar 2x per week echt in bad, de andere dagen doen we een kattewasje (gezichtje, handjes en billetjes met warm water)
Mijn man en ik hebben beide gevoelige huid, en mijn man ook eczeem, dus grote kans dat we die gevoelige huid door hebben gegeven aan ons zoontje. Op deze manier hopen we zijn huidje de kans te geven zelf weerbaarheid op te bouwen! Tot nu toe lijkt het te werken, want nog nauwelijks last van droge huid etc. Alleen een beetje berg, maar daar helpt kokosolie ook bij;)
18 dagen geleden
Ik zweer bij de producten van La Roche Posay. Als creme de Lipikar+. Zelf erg gevoelig voor eczeem, meisjes tot nu toe gelukkig niet. De oudste heeft soms heel droge plekjes en die zijn zo verdwenen na smeren. Voor in bad gebruik ik moedermelk (fles gaat nog niet zo lekker, dus heb elke keer veel wat ik kan gebruiken 😅)
18 dagen geleden
Naif vreselijk spul bah. Hier zwitsal gevoelige huid en tiny rituals heerlijke producten waar ons meisje geen last van krijgt!
18 dagen geleden
Iemand hier ervaring met de badolie van Dr. Leenarts? Onze oudste had vroeger heel veel eczeem. Voor hem gebruiken we altijd de zonnebrandcreme van Dr. Leenarts en dat werkt echt super. Benieuwd naar ervaringen met de badolie met kindjes met eczeem?
18 dagen geleden
Reactie op Sasdea
Hier een baby zonder eczeem (gelukkig!) maar wel droge beentjes. Ik gebruik ...
Hier ook vooral droge huid idd, maar haar broer heeft wel veel eczeem gehad dus we willen het goed vet houden. Dan ga ik deze halen 🤗