42 Reacties
2 maanden geleden
Heeft een van jullie ook ervaring met het plaatsen van een ballon en hiermee naar huis mogen? Vijf jaar geleden heb ik een ballon gekregen maar moest toen blijven. Nu staat er voor vrijdag een afspraak gepland voor het plaatsen van een ballon waarna ik naar huis mag en mij de volgende ochtend weer moet melden.
Hoor graag jullie ervaringen? Vind het toch een gek idee namelijk 🙈
2 maanden geleden
Reactie op trz8
Heeft een van jullie ook ervaring met het plaatsen van een ballon en hierme ...
Bij mij hebben ze vanochtend om 11u een ballon geplaatst en mochten naar huis rond 12u. Morgenvroeg komt de verloskundige langs om de vliezen te breken. Als dan binnen 4 uur de weeen beginnen mag de verloskundige de bevalling doen, zo niet wordt ik overgedragen aan het ziekenhuis.
opzich vind ik het wel fijn dat ik gewoon naar huis mag. Heb je toch meer rust denk ik.
2 maanden geleden
Reactie op trz8
Ook ik mag naar huis. Zojuist rond 2 uur naar het ziekenhuis gegaan, dan aan de CTG , rond 3 uur de ballon geplaatst en rond 4 uur naar huis gegaan. Morgen ochtend om 8 uur wordt ik weer in het ziekenhuis verwacht, als er in de tussentijd niets gebeurt (vliezen die vanzelf breken, regelmatige weeën, bloed verlies, de gebruikelijke dingen).
2 maanden geleden
Reactie op trz8
Ja hier ook. Was eerste zwangerschap, had nog maar kleine cm ontsluiting dus ze verwachtten niet dat er eerder iets ging gebeuren volgens mij en ik dacht er verder ook niet bij na eigenlijk. Dacht dat het normaal was 😅
2 maanden geleden
Net ballonnetje geplaatst helaas pas gelukt na 3 pogingen omdat mijn baarmoedermond nog heel ver naar achter ligt 😥 ze zeiden dat mijn lichaam nog helemaal niet klaar is. (Ik word ingeleid ivm insuline spuiten en groeivertraging )Iemand ook ervaring dat de ontsluiting niet lukt ? Wat gebeurt er dan ?
2 maanden geleden
Reactie op Gjvk
Net ballonnetje geplaatst helaas pas gelukt na 3 pogingen omdat mijn baarmo ...
Bij mij was balonnetje er snachts uitgevallen dus met goede hoop richting zkh volgende ochtend, bleek ik toch nog net iets te weinig ontsluiting te hebben om vliezen te breken. Kreeg toen pilletjes die de ontsluiting bevorderde. En toen 4 uren afwachten en toen zat ik dus net op 3cm. Vliezen breken deed helaas ook nog niks dus wel echr aan de weeënopwekkers gemoeten. Was toen 38 weken zwanger en was er blijkbaar ook echt nog niet klaar voor.
2 maanden geleden
Reactie op Nicole234
Ik heb bij eerste zwangerschap een balonnetje gekregen en mocht ook gewoon ...
Ja dat klopt, maar bij mij komt zometeen de verloskundige om de vliezen te breken. En die mag de bevalling dan ook doen als binnen 4 uur de weeen beginnen. En dat mag alleen bij een 2e of meerdere zwangerschap. Dus ik hoop dat ik gewoon lekker thuis in m’n eigen bubbeltje kan blijven☺️