7 Reacties
6 maanden geleden
Lieve mama, ik heb niet direct herkenning, maar wil je wel even zeggen dat ik je heel knap en sterk vind. Om dit te plaatsen en om hulp te vragen. Ik denk dat je het een stuk beter aankunt dan je denkt! Je vraagt om hulp bij je moeder, je vraagt hier om hulp. Dat zijn al vet mooie stappen. Is er verder mogelijkheid om wat rust te cre毛ren voor jezelf? En plekken om naartoe te gaan met andere moeders zodat je wat meer netwerk ervaart? Ik stuur je voor nu liefde!
6 maanden geleden
Hallo mama,
Wat een stressvolle situatie; 2 kleintjes, een overspannen partner en dan jezelf nog die alle lasten draagt van het gezin. Helemaal kapot, en je doet het toch maar even..
Helemaal niet gek dat het als te veel aanvoelt, want dat is het ook. Besef even dat er dagelijks ontzettend veel op jou geleund wordt door meerdere personen. Als er niks/niemand is die jou een steuntje in de rug kan geven, buig je op een gegeven moment verder dan je kan en val je om. Heel goed dat je om hulp vraagt! Het zou misschien helpen als er wat meer rustmomenten zijn voor jou om even tot jezelf te kunnen komen of iets voor jezelf te kunnen doen. Weet niet of je werkt, maar als dat zo is, zou je wellicht ergens wat uurtjes ouderschapsverlof o.i.d. kunnen opnemen?
Hier heb je misschien helemaal niks aan, maar weet dat dit tijdelijk is. Je baby heeft nu een moeilijke periode, dat gaat gelukkig na een poos over. Het kost alleen ontzettend veel geduld en organisatie skills als je nog wat plek voor jezelf wil maken.
6 maanden geleden
Hoi lieve mama, begrijp een beetje je situatie ook al heb ik 1 kindje. zijn er momenten die je voor jezelf ook even kan inplannen? Dat je beetje kan otspannen/opladen? Heeft je man hulp gezocht? Die van mij heeft ook hulp gevraagd, je kan altijd met me praten als je een luisterend oor wilt. Je komt hier ook doorheen!
6 maanden geleden
Ik zit in een soortgelijke situatie met man. Kindje slaapt gelukkig goed dus dat scheelt al heel veel. Maar dan nog is het soms zwaar, zeker omdat de sfeer in huis ook niet altijd gezellig is helaas.... lastig! Goed dat je hulp vraagt. Misschien ook een idee om zelf, samen met kids een paar nachten bij je moeder te blijven? Doe ik ook, is fijn dat er dan even voor je gezorgd wordt en dat jij ook bij kan komen van situatie thuis