30 Reacties

één maand geleden

Onze zoon (6 weken) slaapt ook bij ons in bed. Tussen ons in zo hoog mogelijk in bed. Soms ook wel in mijn armen. Hij heeft en 0,5 tog slaapzak aan. Ik slaap gewoon onder een dekbed (schaapswol) 🙈 Hij heeft het soms over zijn beentjes. Met onze dochter eerste weken ook zo geslapen, daarna geleidelijk in de co-sleeper. Hoop dat dit binnenkort ook het geval is.

één maand geleden

Hier ook bedsharing want zoontje wordt in cosleeper direct weer wakker, zelfs in het ziekenhuis wilde hij vlak na zn geboorte al niet alleen liggen. Normaal voedde ik liggend dan bleven we samen liggen, maar afgelopen nacht sliep hij op mn borst omdat hij zoveel last had van krampjes en opspugen na voeding. Door samen te slapen krijgen we allemaal toch zoveel mogelijk slaap. Ik krijg het ook koud zonder deken over mn armen, dus ik slaap met een vestje aan over mijn bevaljurkje (kan makkelijk open voor voeding) en heb deken alleen over mijn benen, die trek ik dan ook strak over me heen zodat zoontje er met geen mogelijkheid onder kan komen. Vond deken verder optrekken ook niet veilig voelen. Zoontje ligt zonder deken.

één maand geleden

Onze dochter slaapt na haar laatste flesje ook tussen ons in. Wij leggen haar gewoon hoog en dan heeft ze wel onze dekens een beetje over zich

één maand geleden

Amen! Alles wat de vrouwen hieronder zeggen, sindsdien slapen we gewoon door, een verademing!!! Laatste keer drinken aan de borst meestal rond 23/00:00 en dan rond 5:00/6 meestal weer, heerlijk

één maand geleden

Hier tot vorige week ook bij ons in bed. Ik deed haar eerst tussen onze kussens in en stopte haar in met een matrozenbedje (lakentje onder haar leggen en dan dubbelvouwen aan de onderkant, en dan weer terug op haar vouwen. Dan zakt ze niet naar beneden.) en daarna ook nog gebruik gemaakt van het verschoningsmatje tussen onze kussens in. https://themomguide.nl/baby/baby-bed-opmaken-het-matrozenbedje/

één maand geleden

Ik houd het dekbed inderdaad zoveel mogelijk weg, alleen hooguit over mijn onderlijf en had de afgelopen dagen een vest aan over mijn hemd, maar heb ook een lekker wollen shirt met lange mouwen dat meestal warm genoeg is, met eventueel een hemd ook weer daaronder.

één maand geleden

Hier ook bed sharing. Wat een verademing. De nachten zijn zoveel beter en stiekem geniet ik er ook van!🥰 de Lactatiekundige en verloskundige raadden het ons zelfs aan, al mochten ze dat niet te hard roepen… want richtlijnen! Inmiddels slaap ik al 6 weken zo (toen m’n zoontje een week oud was ben ik het toch maar gaan doen) Eerst met dekbed er uit. Nu met dekbed erin! Hoe ik het doe: ik lig op m’n rug met het dekbed strak over me heen. Tegen m’n zijde heb ik aan beide kanten een kussen liggen en daarop rusten mijn armen (kan de kleine niet van m’n buik rollen)! M’n baby ligt in zn slaapzakje bovenop mij en bovenop de deken. Zo kan hij er niet onder komen. Ik draag een pyjama tegen de kou voor m’n armen en een deel van mn buik/borst wat niet onder de dekens komt. Zo lukt het prima! Dekbed wordt inderdaad afgeraden, maar denk als je je gezonde verstand gebruikt en zorgt dat je er veilig mee omgaat en nadenkt hoe je gaat liggen, er weinig mis kan gaan. Geniet van het samen slapen mama!🧡 voor we het weten zijn ze zo groot dat ze in hun eigen bed liggen. Dan gaan we deze momenten zeker missen!🥰

één maand geleden

Hier slapen de kids ook in bed. Met mijn oudste gedaan en met de jongste nu ook. Heel fijn veel huid op huid contact en je voelt je kindje goed aan(ziek, warm/koud, pijn, honger etc.) maakt de nachten ook veel efficiënter en ze voelen goed aan dat het tijd is om te rusten, ze nemen je ritme over. Ik heb een wollen/zijde shirt (Uma duna of dilling) reguleert warmte heel goed met korte en lange mouw. Op bed een laken met daarop een deken. Als het koud is dan een dekbed voor 1 pers dwars. Mijn armen liggen altijd boven de deken en de kleine onder mijn bovenarm. Ik heb ook een klein kussen(zo’n lange platte van IKEA) tussen mn knieën op mn zij (vind dat zelf prettig) maar hierdoor kan die kleine ook niet “zakken”. doordat het kindje tegen je aan ligt ben je toch heel alert en reguleer je ook zijn lichaamstemperatuur. Geniet er lekker van mama’s :)

één maand geleden

Wij slapen ook samen in de cuddle curl. Hij slaapt veel dieper samen (ligt die alleen elke 3 uur in de nacht, samen red hij makkelijk 5/6 uur) Dekbed gebruik ik nu ook maar altijd mijn arm eruit. Hij ligt met z’n hoofd op “nek hoogte van mij” waardoor hij niet mijn uitgeblazen adem inademt. Verder draag ik nu al een pyjama met lange mouwen. Vraag me wel af hoe ik t het in de winter ga doen, want ik ben een ontzettende kou-kleum. Wel blijf ik de co sleeper gebruiken. Ze zeggen dat je een kleintje niet kan verwennen en daar ben ik t mee eens, maar als hij ligt de mopperen in de co sleeper en ik hem oppak om bij mij neer te leggen krijg ik de grootste glimlach die er bestaat 🤪🫢 dus ik word al bespeelt door een baby van 5 weken maar stiekem vind ik t ook echt heerlijk ! 🫶🏽

één maand geleden

Hoi! Hier nog zoekende. We hebben wel een co-sleeper en als we daar hierin leggen is het oke. Maar na een voeding zo 2/2,5 uur later begint ze te kreunen en te steunen (voedsel komt dan in de darmen). We geven haar eerst een speentje om te reguleren (meteen melk geven is ook niet handig). Maar na een tijdje dan toch de borst en wordt ze meteen rustiger (en pruttelt er in de broek wat door). Nu val ik soms ook in slaap op mijn zij samen met haar. Ook wel een fijn en heerlijk gevoel is dat. Afgelopen nacht na een voeding eens langer blijven liggen. Toen ze haar welbekende krampjes kreeg leek ze veel rustiger in bed te liggen bij ons. Wel ben ik hele tijd alert of ze het niet te warm heeft (ze had nu lange romper aan met een vestje en een broek). Ook ben ik nog zoekende of ik haar op de hoogte van de buik leg (wat wel fijn is voor haar beentjes die dan op mij 90 graden hoek benen steunt) of haar juist omhoog te leggen (ik zowat haar gezicht op de hoogte van haar buik, zodat ik ook gewoon onder de deken kan liggen). Iemand nog tips of ideeën? En waarin slapen jullie kinderen qua kleding?

één maand geleden

Reactie op CocoMup

Hoi! Hier nog zoekende. We hebben wel een co-sleeper en als we daar hierin ...
Als je borstvoeding geeft, dan is het handigst om de baby met hoofd op borst hoogte te laten slapen. Baby’s gaan dan niet “zwerven” in bed op zoek naar de borst. Ze blijven liggen bij de borst(geur). Daarom word co sleepen met fles baby’s afgeraden die gaan zwerven in bed op zoek naar voeding. Dus onder de bovenarm het hoofd, knieën 90 graden opgetrokken. De baby’s voetjes zou je een beetje op je benen en tegen je buik aan hebben tijdens het voeden. Mijn zoontje ligt in romper (lange mouw als het koud is en anders korte mouw) bij ons is het meestal 18-20 graden op de slaapkamer en koelt snachts met raam open nog wat af. Zelf een truitje aan met lange mouw of tshirt. Niet een te los shirt liever wat strakker. Verder doe wat prettig voelt. Wel heb ik een hydrofiele doek onder de baby en mijzelf liggen ivm boertjes enzo.

één maand geleden

Hier slaap ik onder een een dunne wollen deken met ons zoontje. Hij heeft een wolle romper en wollen boxpakje of slaapzakje aan en dan Blote voetjes.. met warmere dagen alleen rompertje. Mijn vriend slaapt onder een dekbed. Aan mijn kant zit hij ingestopt onder het matras zo kort dat hij nog maar tot ong. Net over Mijn billen komt. En heb dan zelf een wolle hemd aan. Of lange of korte mouwen of een lange mouwen pyjama met knoopje. Voor de borstvoeding. Beetje afhankelijk van de temperatuur. Kindje ligt met hoofd maar mij toe, met hoofdje ter hoogte van mijn borst. Eigenlijk precies zoals practicalmom het heeft omschreven. Gaat meestal automatische als je borstvoeding geeft. Ben nog wel zoekende naar een fijne dikkere wolle deken. Mijn dochter heeft een hele fijne met ene kant katoen andere kant wol. Maar is best een investering. Zeker voor een 2 persoonsbed.

één maand geleden

Hebben jullie ook dat ze gaan zoeken in de nacht met kleine tussen pozen? Ik had haar nu zowat de hele nacht naast me maar merk dat dan dat ‘natuurlijke’ helemaal boven komt bij haar. Als ze dan even wakker wordt voor het knetteren (vaak 2u na voeding)💩 en ze ruikt mn tepel dsn gaat ze daar naar toe. Ik probeer haar nog foppen met de speen. Maar trapt ze niet in en ze draait dan perongeluk meerdere keren op de buik omdat ze naar mn tepel wil bewegen 😲. Maar dat kan ze natuurlijk nog niet (6weken, iets met zwaartekracht in een bed) Kregen van osteopaat advies om ong 3u tussen te houden om spijsverteringstelsel rust te geven. Na deze keer haar dus wel in co sleeper gedaan. Na 2u weer het knetteren en krampen. Nu heeft mijn man haar maar gepakt en naast hem neergelegd op de zij (voor haar een fijne houding wanneer ze kramp heeft) en ze slaapt weer door en rustig). Kan het zijn dat als ik haar pak ze sneller geneigd is om op zoek te gaan naar de borst (ook al wil ze dan vooral op de zij liggen).

één maand geleden

Reactie op CocoMup

Hebben jullie ook dat ze gaan zoeken in de nacht met kleine tussen pozen? ...
Mijn zoon gaat in de nacht niet op zoek naar de borst hij slaapt ontzettend diep. Wel vroeg ik me af of jullie verschil zien met samen slapen of hij in de co sleeper. Als hij in de co sleeper ligt slaapt hij misschien 3.5 uur door. Slaapt hij bij mij redt die makkelijk de 5.5 uur. Nu vroeg ik me af of dit dan wel weer goed is 🙈.. ik ben bang namelijk dat hij dan misschien toch te weinig voeding krijgt omdat als hij alleen ligt hij wel eerder komt. Hij groeit overigens wel weer goed maar toch blijft t stemmetje in m’n achterhoofd 🙃.

één maand geleden

Reactie op Srhh

Mijn zoon gaat in de nacht niet op zoek naar de borst hij slaapt ontzettend ...
Bij mij verschilt het. Soms gaat hij zoeken en wil hij veel drinken na een drukke dag oid. Maar vaker slaapt hij ook door(5 uurtjes). Ik zet zelf een wekker rond 4 uur ‘s nachts en dan kijk ik of die een “dreamfeed” wil. Om toch te zorgen dat hij dan niet ‘s ochtends wil gaan inhalen. Als hij alleen slaapt slaapt hij max 2 uurtjes, en met samen slapen denk ik dat hij zelfs bijna door zou slapen vanaf 11 tot 7.

één maand geleden

Reactie op CocoMup

Hebben jullie ook dat ze gaan zoeken in de nacht met kleine tussen pozen? ...
Hi! Ik herken dit ook bij mijn zoon. Die gaat vrijwel gelijk happen/zoeken zodra hij wakker wordt en hij in de buurt van mijn borsten ligt

één maand geleden

Hier een koukleum die ook samen slaapt. Ik doe altijd een lange pyjama aan en bij mijn oudste had ik zo een dikke onesie in de winter. Die kon ik makkelijk openritsen voor de borstvoeding.

4 dagen geleden

Even proberen dit topic weer nieuw leven in te blazen! Zoveel topics over zelfstandig slapen in eigen bedje en zelfs eigen kamer, ik ben even op zoek naar herkenning. Hoe gaat het bij jullie met het samen slapen? Bevalt het nog voor jezelf, partner en kindje? Onze dochter (11 weken) ligt nog steeds lekker bij ons. Het voelt voor mij/ons heel natuurlijk en fijn om haar zo dicht bij te hebben. Ik kan snel reageren op alle signalen en ze slaapt veel rustiger. En ook gewoon genieten van de knuffels en het uitzicht als ik mn ogen open doe🥰 Vaak voeden voelt niet zo erg, ff omrollen of rechtop zitten en ze drinkt🙏 Tweede helft van de nacht is ze wel onrustiger, maar ik merk dat de geluiden en bewegingen wel wennen Hoe vaak drinkt jullie kindje? Bij ons worden de blokjes steeds korter gedurende de nacht: 4-3-2-1-1-1 uur. De laatste uren slaapt ze vaak op mij want dan is ze heel onrustig of komt de melk omhoog. Doen jullie samen slapen voor onbepaalde tijd of heb je een leeftijd in gedachten waarop je kindje in eigen bedje gaat? Hoe gaan jullie het doen als ze straks gaan rollen? Wij gaan ons bed tegen de muur schuiven, moet nog iets regelen voor tussen matras en muur.. Nog tips om die verrekte c-curl wat comfortabeler te maken?😅 Een voedingskussen in mn rug en tussen mn benen helpt al om niet op mn rug te rollen en voor mn heupen. Maar mn nek en schouders🥺 Ik ga denk ik een van de kussens bestellen die hier in staan: https://cosleepy.com/pillow-guide Nog nieuwe tips om warm te blijven nu het kouder wordt? Pyjama's, onesie, dekentjes? Nog volgtips op social media? Ik volg @cosleepy en @happycosleeping op Insta en r/cosleeping op Reddit. Welke reacties krijgen jullie uit je omgeving? Ik merk dat het erg uiteenloopt maar nog niet zo normaal wordt gevonden. Terwijl het juist zo natuurlijk voelt voor ons. En zeggen jullie op het consultatiebureau ook dat je samen slaapt? Ik ben benieuwd 🤗

4 dagen geleden

Hier nog steeds heerlijk co sleeping. Kleine doet het heel goed. Ik breng mijn kleuter en baby tegelijk naar bed als mijn man werken oid is. En m’n man tilt de kleuter over in z’n eigen bed ‘s nachts en de baby slaapt ‘s nachts gewoon bij ons in bed. Maakt het allemaal heel relaxed en ze gaan beide gewoon lekker slapen. Ik kruip erbij rond 11/12 uur en dan rond 2 eerste voeding,(dan soms rond 5), en dan rond half 8 voeding, dan is ook iedereen wakker voor school en werk enzo. Door het co sleeping slapen we allemaal gewoon lekker. Mijn man doet ‘s nachts de kleuter en ik de baby. En de kleuter komt nog heel vaak nachtmerries honger plassen e.d. altijd een hele slechte slaper geweest. De baby slaapt heel goed van 8 tot 7 met een paar voedingen. Ik doe soms 1x verschonen maar soms ook niet hij poept niet meer ‘s nachts. De baby heeft wel heel erg last van reflux dus ons bed staat op een plankje dat werkt heel goed. Ik heb zelf een tshirt of truitje aan. Bij ons is het nog 20 graden op de slaapkamer. (Aanrader is wol/zijde shirt, nu bij dilling -20% met mamalotje20 geloof ik) Ik slaap meestal op m’n zij maar soms ook op m’n rug met die kleine tegen m’n zij gaat ook prima hoor. Wij hebben een wollen dekbed(ademend) en die kan hij niet over zich heen trekken dat is te “stroef”. Mijn 3 zussen vinden het heel normaal die doen ook aan cosleeping allemaal. Maar op m’n werk zijn meer mensen die het niet normaal vinden en hebben een bepaald idee hoe het hoort, en dat is ook prima. Maar net wat goed werkt voor je. Merk wel dat onze kinderen vaak knuffeliger zijn dan kids die vrij afstandelijk/ op zichzelf worden opgevoed. Bedenk wel dat in India enzo het super normaal is om te cosleeping of broertjes en zusjes in een bed samen enzo. En dat is maar 1/3 van de wereldbevolking al. Tel daar Indonesië, afrika en zuid Amerika bij op. Dus zo gek is het egt niet. Ik heb Italiaanse roots en daar gaan kids vaak gewoon met de ouders naar bed. Er is daar helemaal geen bedtijd. Het is maar net wat werkt. Hoe gaat het bij jullie cosleeping? Bevalt het nog?

4 dagen geleden

Bij ons ook al sinds het begin samen slapen. We proberen het wel altijd in de co-sleeper naast ons maar als hij gaat huilen dan is het gelijk bij ons pakken. Ik vindt het ook niet meer dan normaal om je baby op die manier geborgenheid te bieden, baby's weten namelijk pas na 6 maanden dat ze niet meer in de baarmoeder zitten. Bij mij ligt die op de borst, ik doe de voedingskussen rondom hem en onder mijn armen, daarnaast leg ik nog kussens neer en aan de open kant de co sleeper. Het dekbed doe ik tot over zijn kontje en stop ik in. Ik houd zijn nekje in de gaten voor de hitte, werkt perfect voor ons