31 Reacties
4 dagen geleden
Reactie op elinalien
Even proberen dit topic weer nieuw leven in te blazen! Zoveel topics over z ...
Hier gaat het tot nu toe prima. Wij slapen samen in 1 kamer met zoontjes van 20 maanden en 2 maanden. De oudste ligt meestal bij mij in bed maar ik probeer wel af te wisselen. Soms liggen we met z’n 4en in 1 bed.
Wij blijven samen slapen tot ze zelf aan kunnen geven een eigen kamer te willen. Eigen kamer is ook al af maar nog nooit gebruikt.
Zolang ze allebei nog borstvoeding krijgen is voor mij met z’n alle slapen het makkelijkst.
Ik vind het heerlijk ☺️
4 dagen geleden
Reactie op elinalien
Even proberen dit topic weer nieuw leven in te blazen! Zoveel topics over z ...
ik had het vorige x aangegeven op het consultatie bureau toen de arts vroeg hoe het slapen ging. ze vonden het helemaal niet gek eigenlijk.
4 dagen geleden
Hier ook blije coslaper! Zoontje ligt nu een aantal weken bij mij in bed in plaats van in zijn wiegje naast het bed. We slapen nu allebei veel beter. Ook overdag doen we bijna alleen maar contactslaapjes. Mijn man ligt in de logeerkamer zolang ik nog met verlof ben. Dus we hebben lekker het hele bed. Bv gewoon liggend, ideaal. Luier alleen als hij gepoept heeft
Ik heb een lange mouwen shirt of pyjama aan en het dekbed tot mijn middel en over zijn voetjes.
Vanaf vijf uur is hij meestal onrustig. Dan slaapt hij het laatste deel op mij. Ik lig dan half rechtop tegen een kussen en met een kussen naast me.
De curl ben ik ook wel zat. Kreeg er een beginnende slijmbeursontsteking van in beide heupen... 😢 Dus die wissel ik nu af met rug slapen en dan wel arm boven zijn hoofd.
Ik weet niet tot wanneer ik dit blijf doen. Maar zie voorlopig geen reden om te stoppen!
3 dagen geleden
Hier slapen wij vanaf na de kraamweek samen. Met borstvoeding is dit zo veel handiger! Tot een week geleden sliep m'n dochter de eerste helft van de nacht in de cosleeper en daarna bij mij in bed, maar ze is ziek geweest en sindsdien krijg ik haar niet neer in de cosleeper. Vervelend voor mij, want ik slaap toch het liefst op mijn buik met haar veilig naast me in haar eigen bedje.
A fin. We slapen na meestal buik tegen buik, dus in liggende voedingshouding.. Haar hoofd bij mijn borst / onder mijn arm. Ze weet snachts zo zelf haar weg naar haar voedsel te vinden. We slapen in zo'n groot U-vormig zwangerschapskussen. Daarin kunnen we allebei van onze zij op onze rug rollen en weer terug. Mijn dochter is gewikkeld in een dun merino wollen dekentje, ik slaap onder een dekbed wat een beetje schuin over me heen ligt, zodat mijn benen en schouders bedekt zijn, maar mijn buik en borst niet. Verder draag ik een pyjama shirtje met korte mouw - temperatuur daalt nooit onder 19 graden in onze kamer.
3 dagen geleden
Wij slapen sinds dag 2 samen in het grote bed. Haar ledikant staat tegen het bed aan en de muur dus er is een soort van hekje zodat ze er niet uit valt. Ze ligt naast mij en niet tussen mij en m’n partner in want dat vind ik gevaarlijk. Wij slapen super goed zo samen. Ik heb wel gewoon dekens voor mezelf maar ik lig meer naar de andere kant zodat het niet op haar komt, begrijp je? Zij ligt in haar slaapzakje.
2 dagen geleden
Hier een dochter van 9 weken en we slapen ook nog steeds samen. Mensen in mijn omgeving zeggen dat ik haar nu echt in dr eigen bedje moet leggen maar ik ga die strijd echt niet aan. Als we samen slapen slaapt ze 6 uur achter elkaar en ik dus ook. Ik kan er echt zo van genieten als ik wakker word en ik haar dan zo zie slapen. Er komt vanzelf een tijd dat ze toe is aan dr eigen bedje maar tot die tijd lekker bij mij!! Op onze kamer is het meestal 22 graden dus ze heeft een romper met korte mouwen een pyama broekje sokken en een love to dream slaapzakje. Mijn dekbed komt alleen over haar beentjes.
één dag geleden
Reactie op practicalmom
Hier nog steeds heerlijk co sleeping. Kleine doet het heel goed. Ik breng m ...
Wat fijn hoe jullie het doen met de kleuter er ook bij. Belangrijkste is dat iedereen zo goed mogelijk slaapt ja!
Ja, ik vind het ook eerder gek dat het in Nederland zo weinig gebeurt. Zal wel cultuur zijn en de druk van werken/opvang.. Mijn man is Arabisch, ik Nederlands en wij vinden de typisch Nederlandse opvoeding/cultuur ook vaak afstandelijk en te snel of veel op zelfstandigheid gericht. Moet er niet aan denken dat ze alleen op een kamertje zou liggen🥺 Ben benieuwd of je nog meer dingen overneemt uit de Italiaanse opvoeding. Wij proberen van beide culturen het beste te combineren😄
Inderdaad doen wat werkt en dat is voorlopig lekker zo!
8 uur geleden
Met mijn zoontje lang samen geslapen maar dat was vooral in de zomer. Mijn dochter slaapt in de cosleeper en soms vallen we samen in slaap. Ik heb het dekbed dan niet hoger dan mijn heup, zij ligt in een slaapzak. Dingen die je zou kunnen doen:
- pyjama aan (hemd naar beneden en pyjama naar boven)
- onesie als pyjama
- je kindje in de slaapzak
https://www.borstvoeding.nl/borstvoeding-na-de-eerste-week/veilig-samen-slapen/
6 uur geleden
Hi! Mijn dochtertje van 10 weken slaapt ook alweer 8 weken in ons bed. Vaak gaat ze met ons mee naar boven in de avond, rond 9/10 uur. We willen wel graag meer ritme en haar op een meer normaal tijdstip naar bed brengen. Hoe doen jullie dat? Ik ben bang dat als ik haar begin van de avond in bed leg, zonder dat wij zelf ook gaan slapen, ze niet gaat slapen.
21 minuten geleden
Hier ook gezellig samen slapen. Overdag sowieso lekker contact slaapjes en in de nacht start hij, na op mij in slaap te zijn gevallen, in de cosleeper, zodra hij onrustig wordt slaapt hij lekker verder op mij. Werkt voor ons beiden prima. Ik heb nog behoorlijke opvliegers van de hormonen en slaap zonder deken. Hij lekker in zijn slaapzakje. Over een paar maanden willen ze dit echt niet meer. Dus ik geniet er van zolang als dat ik kan. Hij slaapt nog lang genoeg alleen in een bed.