83 Reacties
13 dagen geleden
Dochter en ik slapen laatste 2 uurtjes samen, ze word altijd rond 4/5 wakker. Als ik haar dan nog bij mij in bed neem valt ze weer in slaap tot 7/half 8
13 dagen geleden
Reactie op SB63
Wij slapen ook nog samen, inmiddels 16 weken. Meer die dit doen? :)
Wij ook met onze dochter van 17 weken. Soms zou ik willen dat ze in de cosleeper sliep maar ik vind het samen slapen ook heerlijk en makkelijk met borstvoeding. Ik merk ook dat ze de nabijheid nog erg nodig heeft om te slapen. Dus voorlopig blijven we het doen, ik zie wel wanneer het niet meer werkt voor haar of ons :)
13 dagen geleden
Reactie op SB63
Wij slapen ook nog samen, inmiddels 16 weken. Meer die dit doen? :)
Hier ook, gezellig tussen ons in, zo slapen we allemaal het beste. Eigen bedje verzamelt stof.
13 dagen geleden
Reactie op Marlieke85
Hier ook, gezellig tussen ons in, zo slapen we allemaal het beste. Eigen be ...
Hoe leggen jullie je kindje tussen jullie in? Ik heb haar altijd op mijn plek liggen en dan lig ik in het midden. Maar ben zelf zoekende hoe we haar het veiligste in het midden kunnen leggen
13 dagen geleden
Reactie op Romyyyyyyy
Hoe leggen jullie je kindje tussen jullie in? Ik heb haar altijd op mijn pl ...
Groot bed, kleine ligt op een schapenkleed tussen ons in. Hoofd stuk hoger dan ons. Deden we met zijn broer ook zo. Je ligt er toch op, dat hij naast je ligt. Eerste 12 weken sliep hij alleen op mij, toen ook zo maar leren slapen. Geen slaap was ook geen optie.
13 dagen geleden
Reactie op Romyyyyyyy
Hoe leggen jullie je kindje tussen jullie in? Ik heb haar altijd op mijn pl ...
Onze dochter ligt aan mijn kant. Mijn man slaapt heel diep en verandert vaak van houding en dat soms nogal wild😅 Dus fat durf ik niet aan. Op bijv zondagochtend leg ik ze wel eens in t midden als ik al goed wakker ben, hij vindt het wel leuk om wakker te worden met haar lieve koppie als uitzicht🥰
Volgens mij is het iig belangrijk dat je partner geen medicatie etc gebruikt, je zelf in de c-curl ligt en jullie apart beddengoed gebruiken..
13 dagen geleden
Reactie op elinalien
Onze dochter ligt aan mijn kant. Mijn man slaapt heel diep en verandert vaa ...
Dat laatste is idd wel een must! Niks geen ongelukken met babies die onder de dekens verdwijnen. Baby ligt hier zelf in een slaapzak. Ruimmmmm bed is ook wel handig.
12 dagen geleden
Reactie op Miepfer
Weet je wat een gat in de markt zou zijn; slaapzakken voor mama's maar dan ...
Haha dit bestaat! In Duitsland te bestellen, ik heb het eindelijk weer lekker warm snachts😅
https://www.schlummersack.de/products/schlafsack-mit-fussen-fur-erwachsene-3-5-tog?variant=53554359239030
11 dagen geleden
Is het bij jullie voldoende dat de baby in jullie bed ligt of liggen ze ook echt tegen jullie aan? Hirler een baby die echt op mijn arm moet slapen en ik echt moet vasthouden anders slaapt ie niet.. moet zeggen dat de houding die ik daardoor aanneem echt pijn begint te doen aan mn lichaam. Ook merk ik dat ik veel moeite heb met het niet kunnen veranderen van houding /andere zij gaan liggen. Iemand tips? Zelf slapen doet ie gewoon echt niet en samen slapen hou ik zo niet lang meer vol ben ik bang 🥴
11 dagen geleden
Reactie op mamavanma
Is het bij jullie voldoende dat de baby in jullie bed ligt of liggen ze ook ...
hier ligt hij soms tegen me aan op z'n zijtje maar draait ook naar z'n rug, ik slaap soms ook op mn rug ernaast met arm boven z'n hoofd, begin vaak als die c curl. heb je geprobeerd een kussen tussen je benen of misschien op je rug slapen, wissel je ook wel af kwa linker zijde en rechter zijde? (per nachtvoeding) mijn ervaring is dat je onbewust wel weet dat je samen slaapt en dat je heus wel eens een andere houding aan kan nemen.
11 dagen geleden
Reactie op mamavanma
Bij ons begint ze altijd op mijn arm. Ik sliep na een tijdje echt slecht op m’n zij, dus nu draai ik zelf soms naast haar op m’n rug terwijl ik m’n arm opzij laat liggen. Op die manier gaat het nu ook een paar nachtjes fijn. De kleine ligt dus nog steeds vaak op mijn arm, maar mijn rug is me dankbaar dat het even plat ligt.
Verder moet ik soms m’n arm onder haar vandaan halen als ik moet plassen en dan slaapt ze vaak wel verder op haar rug. Maar naar haar cosleeper verplaatsen is dan nog steeds geen optie op de een of andere manier 😂
10 dagen geleden
Reactie op mamavanma
Mijn zoontje is vrijdag 4 maanden en wilt echt tegen mij aan liggen, hij moet voelen dat ik er ben🙈 mijn oudste heeft 1 jaar op mij geslapen dat was zo zwaar, ook vaak in de nacht overal pijn door de slaaphouding. Alleen anders sliep hij gewoon niet. Dus nu bij de 2de is wel een vooruitgang dat ik op mij zij kan slapen 🙌🏼 maar ik vind het ook weer fijn als hij gewoon alleen kan slapen zoals de oudste
10 dagen geleden
Reactie op mamavanma
Onze baby moet mij ook wel voelen. We slapen meestal dicht op elkaar in de c-curl maar krijg daar idd wel pijn van in mn arm en heupen🫠 Als ik haar liggend voedt ligt ze op mn arm (zo in mn elleboog) en dan vallen we soms zo in slaap, met de gezichten naar elkaar toe. Dan gaat mn arm helemaal dood 😅 dus meestal rol ik haar er vanaf als ik wakker word. Als mijn man nog/niet/meer in bed ligt kan ik ff aan de andere kant liggen, dat scheelt al. En ik ga dan soms overdwars liggen, dus eigenlijk aan haar voeten. Dan lig ik met mn knieen tegen haar zij, kan heel comfortabel een hand op haar buik of handje leggen en dan kan ik zelf lekker onder t dekbed en met mn hoofd op een normaal kussen. Dit is niet de voorgeschreven c-curl maar het voelt wel heel veilig en zelf vind ik dit het lekkerst liggen, zij slaapt dan ook prima. Ik merk wel dat ze inmiddels (17 weken) iets makkelijker 'los' ligt en terug in slaap valt.. Ik hoop dat je een manier vindt die voor jullie werkt! Het is heel fijn maar moet wel te doen zijn natuurlijk