17 Reacties

4 maanden geleden

Het hetzelfde drama.. dan gaat even goed en na een dagje veel lopen of dingen gedaan te hebben is het drama. Ik ga nog steeds naar de bekkenbodem fysiotherapeut. En nu ook voor mijn lage rug. Mijn zoon is nu 1 jaar. Heb geen tips, ik zie dat je al oefeningenin mee hebt gekregen en naar fysiotherapeut gaat.

4 maanden geleden

Reactie op butterfly1990

Het hetzelfde drama.. dan gaat even goed en na een dagje veel lopen of ding ...
Zo vervelend he.. wil ook graag sporten maar als je het al weer erger hebt na een drukke dag met veel lopen en staan dan ben ik bang dat het alleen maar erger word馃ゲ erg nare pijn! Volgende week weer heen en dan weer verder kijken. Hopelijk is het bij jou ook snel over!

4 maanden geleden

Ik heb hetzelfde! Zou eigenlijk naar een fysio moeten gaan 馃槄

4 maanden geleden

Reactie op Celzw

Zo vervelend he.. wil ook graag sporten maar als je het al weer erger hebt ...
Ik heb ook nog steeds klachten maar sporten helpt hier juist wel. Je lichaam moet ook weer sterker worden. Dus doe gerichte fysio oefening op core en bovenrug en daarnaast weer redelijk alles mee met mijn functionele trainingen. En eindelijk nu ik wat sterker wordt heb ik het idee dat het wel iets beter gaat. Maar tis wel ff doorzetten want die door die pijn heb je echt niet altijd zin!

4 maanden geleden

Ik merk ook meer last als ik ongesteld moet worden. Misschien dat het daar ook mee te maken heeft?

4 maanden geleden

Bij mij heeft dry needling (bilspier) heel goed geholpen

4 maanden geleden

Ik heb hetzelfde! Zou eigenlijk naar een fysio moeten gaan 馃槄
Zo naar.. maar ik zou het wel doen ja!

4 maanden geleden

Reactie op em1235

Ik heb ook nog steeds klachten maar sporten helpt hier juist wel. Je lichaa ...
Oh beter! Jaa ik hoop het voor mij ook, morgenvroeg weer naar fysio dus even overleggen.

4 maanden geleden

Reactie op Nathalie 0419

Ik merk ook meer last als ik ongesteld moet worden. Misschien dat het daar ...
Klopt, dan komt er weer druk op de bekkenbodem etc, ik heb het nu de week na mijn menstruatie wel heel erg gehad

4 maanden geleden

Reactie op Vth23

Bij mij heeft dry needling (bilspier) heel goed geholpen
Oh wat fijn! Maar had je het dan ook echt in je bil of erboven bij bekken/heup, want daar zit het precies bij mij

4 maanden geleden

Reactie op Celzw

Oh wat fijn! Maar had je het dan ook echt in je bil of erboven bij bekken/h ...
De pijn zat erboven (bekken/onderrug) maar bleek dus deels vanuit mijn bilspier te komen, daar stond veel te veel spanning op. Oefeningen van de bekkenfysio, en vooral het plat liggen, hielpen ook wel maar dat was tijdelijk. Hier heb ik veel langer effect van. Je zou het eens kunnen navragen bij jouw fysio :)

4 maanden geleden

De fysio heeft bij mij niet echt geholpen. Drie weken geleden naar de osteopaat geweest en sindsdien geen last meer 馃コ Bleek dat het helemaal vast zat bij mij stuitje, wat uitstraalde naar mijn bekkengebied, bilspieren en onderrug. Ga volgende week weer en doe uiteraard ook core-/krachtoefeningen

3 maanden geleden

Ik ben bij de psychosomatische fysiotherapeut geweest, en daar zijn ze achtergekomen, dat ik een blokkade heb aan de linkerkant van mijn onderrug. (Daardoor blijft ik pijn houden in dat gebied) En een lichte scoliose in de boven ruggenwervel, wat door verkeerde houding kan komen/zwangerschap/bevalling. Morgen heb ik nog een afspraak staan bij de osteopaat en ook nog een afspraak bij de podotherapeut om mijn steunzolen te halen.

3 maanden geleden

Ik heb super veel last van bekkeninstabiliteit tijdens en na de zwangerschap gehad. Met momenten kan ik zelfs niet lopen van de heftige pijn (idd na lang lopen, staan, ongelijke grond, kindje dragen etc.) Maar voor mij is pilates 茅cht een lifesaver! Ik dacht eerst: hoe ga ik sporten als ik zoveel klachten heb maar na twee lesjes voelde ik al meteen verbetering. Ik ben gestart met Mama Pilates (specifiek door iemand die het begeleid met verstand van deze klachten) maar doe het tegenwoordig ook zelfstandig thuis. Probeer om de dag een lesje te doen van +/- 15 tot 30 minuten en mn klachten zijn echt flink geminderd! Je moet wel weten hoe je beweegt en met name je onderrug, buikspieren en bekken aansterken op een GOEIE manier dus zou of specifiek op youtube zoeken naar zo鈥檔 lessen of als je er financieel mogelijkheden voor hebt begeleid 1-op-1 of specifiek Mama Pilates.

3 maanden geleden

Ik heb het ook, van alles al geprobeerd en af en toe is de pijn echt ondraaglijk en kan ik amper mijn rug rechten. Ik vermoed dat (na bij verschillende professionals te zijn geweest) het mijn stuitje is die niet helemaal recht zit. Ik zeg al bijna een jaar dat het voelt alsof de pijn in mijn botten zit ipv in de spieren.

3 maanden geleden

Heb 1 behandeling gehad bij de osteopaat, en ik merk duidelijk verschil. Hopelijk na een paar behandelingen dat ik pijn vrij weer ben.

3 maanden geleden

Keertje bij een bekkenbodem fysiotherapeut langsgaan (wel gecertificeerd) om uit te zoeken wat ik had en welke oefeningen ik moest doen om het te verbeteren. Heeft mij enorm geholpen. Daarna weer begonnen met Pilates (yoga kan ook) en nu geen klachten meer. Dit werkt super goed, omdat het je diepe buikspieren traint en je als het ware een natuurlijk korset traint voor de toekomst. We tillen wat af met die kleintjes 馃槄.