Hoi,
Hebben jullie ook schoonouders die erg bemoeien?
ik heb geregeld dat ik 7 maanden met verlof ben daarin zit mijn zwangerschaps/bevallingsverlof/vakantie en ouderschapsverlof...
Mijn schoonmoeder probeerde mij advies te geven over mijn verlof.. naja ze vindt dat dit een te lange periode is .. en dat ik na 4 maanden gewoon hoor te werken omdat ik mij anders ga vervelen thuis.. en toen zei ik dat ik wil genieten van deze tijd met mijn kleine straks, dit vindt ze dus niet logisch. En kreeg ik een aparte opmerking zoals nou ik ga je over 4 maanden wel horen dat je je verveelt thuis..
Ik heb hierdoor hele dag harde buiken gehad door stress.. normaal zit ik er niet mee en kan ik dit goed afsluiten voor mijzelf, maar merk dat ik door hormonen nu echt gevoeliger hiervoor ben en vind het dan gewoon jammer dat er zulke dingen gezegd worden terwijl ik binnen paar weken ga bevallen.. en dat ze dan niet kan bedenken dat dit mij erg kan prikkelen..
Ik heb het met mijn partner besproken, maar wil geen discussie aan over zijn ouders. En zei daarna gelukkig wel dat hij het vreemd vondt en welke gedachte zijn moeder hierbij heeft over deze onderwerp.
Nu hadden we afgesproken dat ze na mijn verlof 1 keer in de week oppast op onze kind .. nu zit ik serieus door dit gedrag te overwegen om onze kind extra een dag naar de opvang te brengen.. want heb het idee dat als ze nu al zoveel wil bemoeien (het komt niet echt als advies over) dat ze dat dan ook met de opvoeding gaat doen. Ik ben al van mezelf heel moeilijk met grenzen stellen dus ben dan bang dat ik heel veel ga toelaten vandaar dat ik zit te overwegen om die keuze dus helemaal niet te nemen (oppassen).