16 Reacties
6 maanden geleden
Hoi, wat vreselijk.. dat lijkt me zo heftig. Echt heel erg.
Vrienden van ons hebben hetzelfde meegemaakt. Zij wilden graag dat we afscheid kwamen nemen dus dat hebben we gedaan. Een groot boeket is er heen gegaan en wij hebben een ‘vrolijkere’ rouwkaart gezocht. Dus vlinders in kleur bijvoorbeeld. Wij hebben eerst gefeliciteerd, ze zijn immers papa en mama geworden en daarna gecondoleerd. Dit is al wat jaren geleden. We hoorden recent dat ze dit heel fijn vonden dat we ook aandacht hadden voor het feliciteren. Sterkte ♥️
6 maanden geleden
Ik heb dit recent ook meegemaakt en had beetje onderzoek gedaan en blijkbaar is het belangrijk om ook de geboorte te vieren en te erkennen dat ze een kind hebben gekregen, zelfs al was het er maar kort. Dus ik zou wel ook een geboorte kaart doen. Ik heb zelf ook een soort van combinatie gedaan.
6 maanden geleden
Wat heftig! Wat hieronder gezegd wordt is wel een mooi idee, een wat vrolijke kaart. Ik zou denk ik als je langsgaat ook wat te eten meebrengen. En misschien iets als cadeau waarmee ze het kindje kunnen herinneren? Misschien een knuffel met naam erin geborduurd? Geen idee of dat gek is, maar als ik er zelf over nadenk als mij dit gebeurd, dan zou ik dat fijn vinden.
6 maanden geleden
Hey!
Wat vervelend dat zij dit nu moeten meemaken!
Zelf helaas ons eerste zoontje verloren, (alleen een voldragen zwangerschap, maar daar zit geen verschil in vind ik 😉) en kan alleen dus uit eigen ervaring praten. Maar ik kan je vertellen dat het fijn is als je ze ook feliciteert met de geboorte, en condoleert. Een iets vrolijke kaart zal leuker zijn, misschien ook een kleinigheidje, dat deed ons destijds veel goeds. Zoals een standaard met kaarsje of iets als kleine herinnering.
Mocht het zijn dat ze het fijn vinden dat jullie bijv langskomen, neem iets voor ze mee qua eten of voor de ‘mama’ ze is net bevallen en dat wordt nog weleens vergeten. Ze is tenslotte kraamvrouw. Veel staan daar niet bij stil!
Maar fijn dat zij zn lieve vriendin heeft als jou!
Veel sterkte 😘
6 maanden geleden
Wat verschrikkelijk zeg.
Ons zoontje is overleden, hij is 7 maand geworden. Alle manieren waarop mensen aan ons lieten zien dat ze aan ons dachten waren steun. Ik denk dat ze het ook heel fijn gaat vinden als je de geboorte van het kindje erkent. En daarnaast de condoleance. Op de website van Vlinderkusje zijn heel veel troostcadeautjes te vinden.
En wellicht waardeert ze het ook dat je aangeeft dat je haar graag wil feliciteren met hun zoontje, maar dat je dat tegelijkertijd heel dubbel vindt. Zulk verlies is zo ingewikkeld, waarbij geluk en verdriet zo dicht bij elkaar liggen.
Heel veel sterkte ♥️
6 maanden geleden
Gecondoleerd. Mijn dochter is vlak voor de bevalling overleden na een voldragen zwangerschap. Wat voor mij heel waardevol was: blijf vragen hoe het gaat, ook over 6 maanden. Geef aan dat je het moeilijk vindt om de juiste woorden te vinden, dat mag gewoon. En ik vond het persoonlijk heel moeilijk dat niemand durfde te vragen hoe bevalling was gegaan. Maar het kan ook dat iemand dat juist niet wil delen. Dus vraag haar op den duur ook waar zij behoefte aan heeft. Sterkte
6 maanden geleden
Ik heb het zelf meegemaakt met 24 weken. Ik was blij als mensen me feliciterende met zijn geboorte. Uiteraard vond ik condoleances ook fijn, maar felicitaties meer. Ik had binnen een dag mijn hele huis vol met bloemen. Dat was een ongekend lief gebaar van al onze naasten, maar gaf ook heel erg een crematorium gevoel. Zelf zou ik daarom nooit bloemen sturen.
Inmiddels is het ruim 2 jaar geleden en ik vind het fijn als mensen zijn naam noemen
6 maanden geleden
Wat heftig zeg.. vreselijk!
Onze zoon is met 26 weken geboren en dat is heel spannend geweest. Gelukkig is het goed gegaan en kruipt er nu een heerlijk ventje rond. Ondanks dat we niet wisten of onze zoon het zou overleven vonden wij het heel fijn om gefeliciteerd te worden. 1 van de andere ouders die we troffen in het ziekenhuis zei: “of onze kindjes het nou halen of niet, je bent toch vader en moeder geworden. Die titel nemen ze je niet meer af.” Die opmerking is mij heel erg bij gebleven en ik kan me voorstellen dat het voor jouw vriendin ook zo voelt: ze is moeder geworden en dat mag erkend worden, naast het intense verdriet dat ze heeft.
6 maanden geleden
Lieve allemaal,
Superbedankt voor alle reacties.
Ik heb een kaartje gestuurd paar dagen terug mrt zowel felicitaties en condoleance.
Ik heb een kaars opgestuurd omdat ik nog niet wist hoe snel ik langs kon komen. Vandaag langsgeweest met eten en veel gepraat en se heeft alles verteld. En ze gaf het ook aan dat ze het fijn vond om ook felicitaties te krijgen omdat ze ouders zijn geworden, en dit hoe dan ook hun eerste kindje blijft en hij er altijd is geweest en zal blijven in hun hart. Was erg emotioneel maar ik ben blij dat ik jullie tips heb kunnen gebruiken, Bedankt allemaal ❤️❤️
6 maanden geleden
Reactie op Ekn1
Wat heftig zeg.. vreselijk!
Onze zoon is met 26 weken geboren en dat is h ...
Bizar hoe veel beter de kansen zijn met ruim een week langer in de baarmoeder. Echt heel fijn dat het goed is afgelopen bij jullie ❤️❤️
6 maanden geleden
Reactie op Thejip
Ik heb het zelf meegemaakt met 24 weken. Ik was blij als mensen me felicite ...
Haar huis stond indd ook vol bloemen, ik vond het fijner om Iers te geven waar ze langer wat aan heeft dan een paar dagen. Een kaarsje om te branden met een mooie tekst voor hem. En de naam blijven noemen kan ik me voorstellen!!
6 maanden geleden
Reactie op Tessa1987_______
Gecondoleerd. Mijn dochter is vlak voor de bevalling overleden na een voldr ...
Ze vertelde zelf dat ze graag alles wilde delen als ik het oke vond en dat vond ik meer dan oke ❤️
6 maanden geleden
Reactie op Mamaavandrie
Wat verschrikkelijk zeg.
Ons zoontje is overleden, hij is 7 maand geworden. ...
Bedankt voor de website saar b ik iets moois gevonden. En wat ontzettend naar dat jullie dat hebben moeten meemaken....
6 maanden geleden
Ik kan mij voorstellen dat deze verdrietige gebeurtenis ook op jou veel impact heeft en dat hierin graag het goede wil doen.
Ons kindje is ook heel vroeg geboren en heeft twee maanden in het ziekenhuis gelegen. In het begin wisten wij ook niet wat er zou gaan gebeuren.
Wat wij het allerfijnst vonden is dat bezoek eten voor ons meenam. Zowel om diezelfde dag te eten, als om in te vriezen voor later.
Met die lange ziekenhuis dagen (09:00 - 23:00) hadden wij geen tijd om boodschappen te doen en vers eten te koken. Thuisbezorgd had een goede klant aan ons.
Ik zie in één van je berichten dat je dat al gedaan hebt. Super goed dat je daar al aan gedacht hebt!
6 maanden geleden
Reactie op Baby090824
Bedankt voor de website saar b ik iets moois gevonden. En wat ontzettend na ...
Graag gedaan 🤗 fijn dat je iets moois gevonden hebt ♥️
Ja verschrikkelijk, horror. We zijn ondertussen 3 jaar verder en hebben nog een dochtertje mogen krijgen vorig jaar. Het blijft altijd een mega gemis, maar het verdriet overheerst niet meer elke dag. Nooit gedacht dat die dagen nog zouden komen.
6 maanden geleden
Reactie op Baby090824
Lieve allemaal,
Superbedankt voor alle reacties.
Ik heb een kaartje gestuu ...
Dat heb je heel mooi gedaan! Een hele waardevolle vriendin ♥️