22 Reacties

vorig jaar

Ik kan er eentje huren via de verloskundige praktijk

vorig jaar

Reactie op Ruby92

Ik kan er eentje huren via de verloskundige praktijk
Ja kunnen wij ook maar vind dat ook goed aan de prijs nog, dan kan ik net zo goed de ocean reef kopen dan heb ik er daarna ook nog wat aan

vorig jaar

Hier kan je ze huren (maar ik woon in Engeland). Dat is veel handiger, want hoe vaak heb je zo'n ding nou nodig? Hetzelfde geldt voor een TENS-apparaat - ik wil er graag één hebben tijdens de bevalling, maar verder hoef ik er geen. Gelukkig kan je die hier ook heel goedkoop huren :)

vorig jaar

Je kan huren

vorig jaar

Reactie op noordhollandxxx

Je kan huren
Ja dat weet ik maar dan ben ik ook 200 euro kwijt voor een bad die miss wel niet gebruikt word

vorig jaar

Andere invalshoek: ga lekker onder de douche :p. Heb je geen werk van het huren en opzetten van dat ding. Of opruimen. Hoor ook van veel, en snap ik ook, dat het water afkoelt op een gegeven moment en dat het dan niet meer chill is. Douche is altijd warm,hielp bij mij heel goed en je kunt er zo weer onder weg! Maar eigen keuze natuurlijk:)

vorig jaar

Reactie op MOMNITA

Andere invalshoek: ga lekker onder de douche :p. Heb je geen werk van het ...
Ja dat is plan B idd haha maar een onderwater bevalling leek me wel wat

vorig jaar

Ik ben prima bevallen in zo'n Ocean Reef bad. Dat lijkt precies op diegene waar iemand een link van heeft verzonden. Er is een groot verschil tussen 'onder de douche' of in bad de weeën opvangen. In het bad voelt je buik veel lichter en het verlicht (daardoor) veel beter de heftigheid van de weeën dan zonder bad. Dat is mijn ervaring. Ik heb deze keer een veel kleiner bad besteld, want ik ben zelf niet groot en het is wat praktischer in mijn badkamer. Ik heb deze keer een soort 'ijsbad' met een diameter van 80 cm gekocht en de hoogte van de rand is 75cm. Het voordeel is dat je die gewoon kan uitvouwen en de rand moet dan wel opgeblazen worden, maar dat kost maar enkele minuten. Ik heb nu nog niet de ervaring of dit ook goed gaat 'bevallen', maar de Ocean Reef kan ik sowieso aanraden. Ik heb hem van te voren goed schoongemaakt en uitgespoeld. Verder geen hoes of iets dergelijks erin gedaan.

vorig jaar

Reactie op Augusta43

Ik ben prima bevallen in zo'n Ocean Reef bad. Dat lijkt precies op diegene ...
Ah oke, nouja was maar een idee he , denk dat iedere ervaring in dat opzicht erg persoonlijk is :)

vorig jaar

Vorige keer bevallen in Intex Ocean Reef. Dat ging prima. Slangen, koppelstukken etc moet je zelf los erbij komen maar iig een stuk goedkoper dan zon bevalbad huren wat vaak al 200€ is. Daarnaast vond ik het ook wel fijn om er niet al teveel geld aan uit te geven omdat je nooit weet hoe je bevalling verloopt.

vorig jaar

Reactie op Abby93

Vorige keer bevallen in Intex Ocean Reef. Dat ging prima. Slangen, koppelst ...
En nu 3 jaar later gebruiken we hem nog steeds als kinderzwembad ;)

vorig jaar

Ik lees mee. De vorige keer ben ik gewoon op bed in t ziekenhuis bevallen. Een bad bevalling wordt me nu aangeraden en ik mag gelukkig ook thuis, maar ik heb echt geen idee hoe ik dat voor me moet zien zeg maar. Volgende keer verloskundige gooi ik natuurlijk al mn vragen wel op tafel, maar jullie ervaringen ben ik ook benieuwd naar

vorig jaar

€200? Ik had eentje voor iets van 135€ gehuurd 1 persoons is flink groot. Als je het op een verdieping gebruikt ipv begane grond, houdt dan wel rekening met de belasting van de vloer en het gewicht van bad met water en jou erin. Bij de bevalbaden staat dat netjes aangegeven. Let wel op het duurt wel ff voordat je hem hebt opgezet. Zou het bad niet gelijk vullen met water want anders is het snel afgekoeld en moet je het water deels eruit halen en bijvullen. Het is wel een werkje om daarna schoon/ droog te maken. Bij ons hielp gelukkig de kraamzorg die bij de geboorte was me man hierbij. Brengen en ophalen was verder top bij zo een huur bad.

vorig jaar

Ik lees mee! Fijn zulke ervaringsverhalen! Even een praktische vraag: Als je gaat voor een 'gewoon' zwembadje (zoals die van de link die eerder werd gedeeld), hoe krijg je het bad dan weer leeg?

vorig jaar

Reactie op Anoniem-1234

€200? Ik had eentje voor iets van 135€ gehuurd 1 persoons is flink groot. ...
Waar heb jij het bad gehuurd? Met alle tools erbij zoals een schepnetje enzo, kom ik steeds rond de 180 euro. En zijn er dames die bewust niet kiezen voor een verwarmd bad? Het lijkt mij nu wel lekker (doorgaans douche ik standje lava), maar het is de eerste keer dus ik heb geen ervaring. Ik kan mij ook voorstellen dat het afgekoelde water misschien wel lekker is omdat ik het misschien heel heet krijg? Zo’n afdekzeil a 20 euro is ook nog een optie..

vorig jaar

Reactie op dolfijntjes34

Waar heb jij het bad gehuurd? Met alle tools erbij zoals een schepnetje enz ...
Ik heb geen verwarmd bad. Het verwarmde bad wat ik ken heeft erg harde randen, is blijkbaar onhandig met in elkaar zetten (begreep ik van iemand die als doula werkt en het weleens heeft meegemaakt) en blijkbaar gebruiken veel vrouwen uiteindelijk de verwarmingselementen toch niet. Aangezien we in de zomer bevallen en ik had bij mijn vorige bevalling (in december haha) eerder te warm dan te koud had lijkt het me sowieso niet nodig.

vorig jaar

Reactie op Aspergesoep

Ik lees mee! Fijn zulke ervaringsverhalen! Even een praktische vraag: Als j ...
Ik weet het niet meer. Volgens mij zit er een soort stop in de bodem. Of met een pomp. En oh ja, ik heb ooit eens een badje gehad voor de kinderen, en die lieten we leeglopen met een stukje tuinslang met 'de wet van communicerende vaten' (ff Googlen). Het badje wat ik nu heb heeft een soort afvoerslang.

vorig jaar

Reactie op dolfijntjes34

Waar heb jij het bad gehuurd? Met alle tools erbij zoals een schepnetje enz ...
Deze https://www.bevalbadhuren.nl/shop/bevalbad-1-persoons-met-bevalbadpakket/ Geboortespiegel heeft de verloskundige. Volgens mij zat bij ons toen wel dat vloerzeil, thermometer en schepnetje er gewoon bij. Maar je kan ook gewoon je babybadje thermometer gebruiken hoor. En handdoeken eronder leggen. (Wij hadden handdoeken over zeil heen gelegd zeker voor het in en uitstappen). Afdekzeil is leuk maar niet perse nodig. Ik wisselde bad en douche en bal af, dus dan hadden we continu dat zeil moeten wisselen. Bij de tweede keer vullen hebben we hem niet zo vol gedaan zodat we op het laatst voor de geboorte de temperatuur makkelijk omhoog konden krijgen door bij te vullen met warm water. (Ik was achteraf gezien ook veel te vroeg in bad gestapt, bij de eerste weeën al 🫣😇 hahah maar dat kon ik makkelijk uitstellen tot ik verdere ontsluiting had.) Ps. Zou wel het water niet te ver af laten koelen anders krijg je het niet terug warm voor de geboorte van de kleine in het water.

vorig jaar

Dank voor de tips!