84 Reacties

vorig jaar

Onze zoon heeft dit vandaag ook gehad. De druppels had hij geen moeite mee. De prikken opzich ook niet. De 1e prik deed hem niks, bij de 2e begon hij even 10 seconden te huilen. Gelijk in de maxi cosi in slaap gevallen. Toen begon hij te huilen. Klein flesje gehad en best lang geslapen in de kinderwagen. Nu net de grote fles gehad en hij is eigenlijk rustig en wel steeds vrolijk, ook lachen 🥰 Hoop dat het zo blijft en dat de vervelende bijwerkingen weg blijven. First time mom, dus beetje spannend allemaal haha!

vorig jaar

Wij gisterochtend dezelfde combi. Eerst even heel hard huilen maar al snel weer slapen bij papa in de draagdoek. Halverwege die middag toen ze wakker werd uit een lang dutje echt heel hard huilen, ‘s nachts een onrustige nacht en overdag nu ook vaker huilen van de pijn en in de draagdoek moeten echt rondjes blijven lopen om haar in slaap te houden omdat ze dus nog wel last heeft. Meestal kunnen we wel gaan zitten, tenzij ze last heeft van iets. We geven wel paracetamol, gelukkig is ze sinds gisteren precies 3mnd dus nu mag dat. Hopelijk is dit snel over, zowel voor haar als voor ons!

vorig jaar

Wij moesten vandaag ook met ons zoontje naar het consultatiebureau voor dezelfde prikjes! Ik was reuze zenuwachtig! Vond het zo’n sneu idee dat de prikjes hem zeer doen en hij niet begrijpt waarom… en daarna spannend wat de bijwerkingen zijn! Gelukkig was z’n reactie op de prikjes heel mild! Hij gilde even een seconde toen de prikjes erin gingen en hoefde niet te huilen. Na een knuffel moest hij weer lachen en viel pas in slaap toen z’n wakkertijd voorbij was en is daarna ook weer vrolijk wakker geworden. Wel even z’n temperatuur gemeten, maar die is nog steeds goed! Dus hopelijk blijft dit zo! Maakte mij er zo druk om!🙈

vorig jaar

Reactie op Fenke1994

Wij gisterochtend dezelfde combi. Eerst even heel hard huilen maar al snel ...
Oh ja hoop ook voor jullie dat het snel beter wordt. En oei een onrustige nacht. Hoop het niet. Ons meisje slaapt al sinds de kraamweek van 19:30 tot 06:30 (en dan om 22:00 een droomflesje) dus hoop dat we de nachten zou houden🫣 Maar ook geen hoge koorts gehad?

vorig jaar

Reactie op memaa

Onze zoon heeft dit vandaag ook gehad. De druppels had hij geen moeite mee. ...
Oh wat fijn. Hoop voor je dat het zo blijft

vorig jaar

Reactie op Nynke_93

Wij moesten vandaag ook met ons zoontje naar het consultatiebureau voor dez ...
Hoop ook voor je dat het zo blijft. Verschilt zo per kindje wat en hoe de bijwerkingen zijn.

vorig jaar

Oh wat fijn. Hoop voor je dat het zo blijft
Hoop dat het bij jou ook rustig blijft.. zo zielig allemaal

vorig jaar

Gisteren ook die combinatie gehad. Hij vond de prikjes echt vreselijk, moest zo hard huilen dat hij helemaal rood aanliep en de eerste 2 seconden zich zo inspande dat hij het geluid er niet uit kreeg... Mijn hart brak en ik had zelf ook tranen in mijn ogen. Het duurde daarna ook even voor hij weer tot rust kwam. Daarna de rest van de dag een beetje hangerig en veel geslapen (op mij) maar gelukkig geen koorts of andere nare bijwerkingen gemerkt. Vandaag is hij gelukkig weer lekker vrolijk!

vorig jaar

Hier was m’n ventje net ontroostbaar ineens. Heb hem nog nooit zo meegemaakt!❤️ zelfs de borst wilde hij niet. Uiteindelijk toch kunnen troosten en nu ligt hij lekker te slapen!

vorig jaar

Hier ook vandaag en ze kreeg begin van de middag koorts, zetpil gegeven en lekker gaan slapen. Ze drinkt de fles nog goed maar slaapt gewoon veel. Ze wil idd ook veel huidcontact, maar dat mag ook lekker.

vorig jaar

Reactie op Nynke_93

Hier was m’n ventje net ontroostbaar ineens. Heb hem nog nooit zo meegemaak ...
Ah toch nog ontroostbaar huilen. Zo zielig. Hier loopt haar temperatuur nu op. Normaal rond de 36,5 nu 37,7

vorig jaar

Reactie op VDB1993

Hier ook vandaag en ze kreeg begin van de middag koorts, zetpil gegeven en ...
Ja gelukkig drinkt ze hier ook gewoon goed door

vorig jaar

Dinsdag dezelfde gehad. Idd heel hard huilen, daarna diepe slaap. Even wakker voor flesje toen weer diepe slaap. Gister ook redelijk veel geslapen. Geen koorts etc gehad gelukkig en volgens mij is ze nu wel weer oké :)

vorig jaar

Onze heeft de prikjes maandag gehad en ook de 2de rota druppels. Ze heeft veel geslapen voelde wat warm maar geen koorts, wel wat meer huilen dan normaal en wilde minder vaak drinken maar voor de rest valt het mee!

vorig jaar

Hier ook vanmorgen gehad en hij heeft nu 38.3. Hij drinkt nu wel, en kleed hem wel dunnetjes aan. Lastig altijd. Weet ook niet goed vanaf wanneer zetpil te geven, want CB raadde het af. Maar vindt koorts toch ook nooit fijn.. wat zouden jullie doen?

vorig jaar

Reactie op MamaI2020💙

Hier ook vanmorgen gehad en hij heeft nu 38.3. Hij drinkt nu wel, en kleed ...
Een enkeke keer pcm 60mg kan echt geen kwaad en zorgt wel voor wat meer comfort bij je baby. Ik doe het persoonlijk wel 😊

vorig jaar

Reactie op loisceleste

Een enkeke keer pcm 60mg kan echt geen kwaad en zorgt wel voor wat meer com ...
Klopt. Ik kan me herinneren dat ik dat ook altijd wel bij onze oudste heb gedaan. Een zetpilletje bij koorts na de vaccinatie. Maar het CB gaf nu aan dat de richtlijnen waren veranderd en je bij koorts contact op moest nemen met de huisarts. Maar hij drinkt goed, plast goed en is verder wel alert.

vorig jaar

Ah toch nog ontroostbaar huilen. Zo zielig. Hier loopt haar temperatuur nu ...
Ja, zo sneu!❤️ nu weer veel aan het huilen. Heb maar een zetpil gegeven en we doen hem nu maar weer naar bedje. Voelt zich heel duidelijk niet fit. Hoe is het met jullie mup buiten de koorts?

vorig jaar

Reactie op MamaI2020💙

Hier ook vanmorgen gehad en hij heeft nu 38.3. Hij drinkt nu wel, en kleed ...
Grappig hoe het CB toch overal ander advies geeft. Hier was het advies, niet op voorhand geven maar als ze koorts krijgen wel. Zo’n 60mg zetpil helpt alleen maar, je kleintje voelt zich niet fijn. Ik zou het lekker geven. Wat zegt je eigen gevoel, die wijst vaak wel de weg

vorig jaar

Reactie op VDB1993

Grappig hoe het CB toch overal ander advies geeft. Hier was het advies, nie ...
Ja echt bijzonder eigenlijk! Ik denk altijd als ik me niet lekker voel, dan pak ik ook een paracetamol. Waarom zou ik mijn kleintje daar dan niet mee helpen. Natuurlijk het liefst zo min mogelijk, maar zo als bij koorts vind ik het anders.