1312 Reacties

3 maanden geleden

Houden jullie een minimale tijd tussen de borstvoeding? Zoon wil soms na een uur alweer drinken maar bij mn dochter (kunstvoeding)werd aangeraden niet korter dan 2u er tussen te laten, om het maagje rust te geven. Hoe werkt dat met borstvoeding? Ik zit overigens ook continu onder de melk 😅 en mn bed ook. Moet echt nog even wat handiger worden met al dat gelek

3 maanden geleden

Reactie op Anoniem_MM

Houden jullie een minimale tijd tussen de borstvoeding? Zoon wil soms na e ...
Ik houd geen minimale tijd aan. Ik heb begrepen dat overvoeden bij borstvoeding eigenlijk zelden voorkomt. Het is het beste voor je productie om je borstvoeding echt op vraag en aanbod te laten zijn. Ik heb soms momenten dat mijn zoontje 2 uur lang niet van de borst af wil (clusteren) en laat dat zoveel mogelijk toe voor zover dat lukt met een rondrennende peuter 😅 Ik zou de melk gaan opvangen in een lekschaal (die niet vacuüm trekt want dat zorgt voor meer productie dan nodig) zo kun je al langzaam een voorraadje melk opbouwen.

3 maanden geleden

Hoeveel minuten geven jullie per keer borstvoeding? Ik bied beide borsten aan en doe vaak de eerste 10 tot 15 minuten en de tweede meestal ook. Soms heb ik het idee dat onze zoon dan nog niet genoeg heeft gehad. Hij is geboren met 35+4. In het ziekenhuis gaven ze aan dat het voedingsmoment niet langer dan een half uur, 40 minuten mag duren omdat hij dan niet genoeg rust tussen de momenten door.

3 maanden geleden

Ik vind het lastig een ritme te vinden. De ene keer drinkt hij 10 minuten uit 1 borst, de andere keer ruim 20 min uit beide borstel. Ik had begrepen dat het beter is om eerst 1 borst leeg te laten drinken voordat je de andere borst aanbiedt. Hoe doen jullie dit?

3 maanden geleden

Reactie op Anoniem_MM

Houden jullie een minimale tijd tussen de borstvoeding? Zoon wil soms na e ...
Ik voed op verzoek, vandaag wilt die vaak drinken, om de 2 uur wel. En ook lang. Ik vind het allemaal prima. Als tip tegen lekker en niet alles eronder, ik doe altijd een hydrofiele doek in de rand van mijn bh en dan over de baby heen. Als je snapt wst ik bedoel.

3 maanden geleden

Ik voed ook op verzoek. Dus zodra ik signalen van mijn baby zie dat ze wil drinken, dan leg ik haar aan. Bij borstvoeding moet (en hoef) je niet op de klok te kijken. Behalve als er meer dan 3 uur tussen voedingen is. Zo is het altijd, bij mijn andere vier kinderen, ook heel succesvol geweest.

3 maanden geleden

Reactie op Augusta43

Ik voed ook op verzoek. Dus zodra ik signalen van mijn baby zie dat ze wil ...
Zo doe ik het ook! In het begin goed op letten dat er niet meer dan 3u tussen zit maar dat is deze keer überhaupt nog niet aan de orde 😅 en verder voeden op verzoek. De baby kan dit als allerbeste regelen ❤️

3 maanden geleden

Reactie op Liesvc2024

Hoeveel minuten geven jullie per keer borstvoeding? Ik bied beide borsten a ...
Door juist bv te geven creëer je de rust voor je baby. Lekker huid op huid en hem zo veel aanleggen als hij wilt. Bv geven is stress verlagend voor baby's. Ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat hij er te uitgeput van zou raken. Bij mijn 1e gaven ze dat advies ook in het ziekenhuis. Mijn zoontje was met 34 weken geboren. Ik heb mij voor de 2e veel beter ingelezen oa op de la leche league. Uit onderzoek is gebleken dat baby's die frequent aan de borst gaan het juist beter doen.

3 maanden geleden

Reactie op Judith_A

Ik houd geen minimale tijd aan. Ik heb begrepen dat overvoeden bij borstvoe ...
Heb je een aanrader qua merk opvangschaal die niet vacuüm trekt?

3 maanden geleden

Reactie op Nathalievr91

Ik vind het lastig een ritme te vinden. De ene keer drinkt hij 10 minuten u ...
Ik laat hem drinken zo lang als hij drinkt, dat is inderdaad de ene keer veel langer dan de andere keer en echt een ritme is er niet. Eigenlijk lijkt dat ook best wel op hoe we zelf als volwassenen werken, de ene dag heb je veel honger en wil je meer eten en heb je bijvoorbeeld meer zin in tussendoortjes en de andere dag ben je sneller verzadigd. Ze geven zelf wel aan wat ze nodig hebben en wanneer het genoeg is, alleen vervelend als je zelf een ritme wil. Wat ook nog kan helpen is alleen op papier opschrijven (ipv in een app) hoe laat je hebt gevoed en welke borst, dan ga je je minder bezighouden met de tijdsduur.

3 maanden geleden

Volgens mij heeft mijn zoontje vandaag een regeldag. Kan dat ook met 2 weken oud zijn? Hij is de hele dag onrustig, aan het mopperen en wil alleen maar aan de borst. Dan valt hij in slaap, leg ik hem eventjes weg en dan begint hij weer. Allemaal prima, heerlijk dat babyknuffelen, maar even rustig naar de wc kunnen gaan is ook wel fijn.

3 maanden geleden

Reactie op MamaI2020💙

Volgens mij heeft mijn zoontje vandaag een regeldag. Kan dat ook met 2 weke ...
Volgens mijn kraamverzorgster wel. Die heb ik vandaag met precies dezelfde vraag geappt 😬

3 maanden geleden

Mijn dochter is morgen 2 weken oud. Zij krijgt mijn borstvoeding uit de fles. Ik kolf dus alles af. Ik hoop dat iemand hier nog tips heeft hoe ik het draaglijker voor mezelf kan maken. Tussen de kolf beurten door zijn mn borsten eigenlijk continue hard, gespannen en ik voel steken. Ik kan niet eens op mijn zij liggen dat doet gewoon pijn. Onder de douche ook echt erg gespannen, ook onder m’n oksel naar mn borst toe is erg gevoelig. Ik moet echt om de 3 uur kolven, anders loopt het er gewoon uit. Ondanks dat mn dochter niet meer om de 3 uur voeding krijgt. Ik kolf met de handsfree kolven van Youha 10min beide kanten. Soms iets langer zodat het wat soepeler voelt maar ik ben dan zo bang voor over productie. Ik zie niet hoe ik ooit langer dan 3 uur tussen kolf beurten kan laten, laat staan ooit afbouwen en stoppen?

3 maanden geleden

Reactie op missanabel

Volgens mijn kraamverzorgster wel. Die heb ik vandaag met precies dezelfde ...
Dat is toch fijn om te horen, want ik wist het echt niet meer wat hij vandaag heeft. Ik was bang dat het te vroeg is, maar dat hoeft dus niet. 😊

3 maanden geleden

Ik leg mijn kleine van 2 weken aan beide borsten aan. Hij stopt niet vanzelf aan 1 kant en ik stop hem zelf na 20 min en ondertussen is die soms alleen aan t sabbelen. Soms valt die in slaap en maak ik hem wakker voor de 2e borst maar wilt niet uit moeheid… wordt mn productie dan minder?

3 maanden geleden

Reactie op Siobhaini

Mijn dochter is morgen 2 weken oud. Zij krijgt mijn borstvoeding uit de fle ...
Wat vervelend dat je dat gevoel blijft houden. Het klinkt alsof je je borsten niet leeg gekolft krijgt. Hoeveel kolf je in die 10min? Heb je wel eens een andere kolf geprobeerd?

3 maanden geleden

Reactie op Siobhaini

Mijn dochter is morgen 2 weken oud. Zij krijgt mijn borstvoeding uit de fle ...
Heb je al eens geprobeerd om je borsten 1x in de 24 uur zo leeg mogelijk te kolven? Dit mag gewoon en heeft geen invloed op de rest van je kolfmomenten die dag. Voor mij heeft dit goed geholpen om van die gespannen borsten af te komen. Zodra ik merk dat het weer terug komt, herhaal ik het gewoon.

3 maanden geleden

Reactie op Ivke_x

Wat vervelend dat je dat gevoel blijft houden. Het klinkt alsof je je borst ...
Meestal rond de 120ml in 10min. Ik ben zo angstig voor over productie. Ik ben begonnen met een gehuurde kolf van medela, ik ben bevallen dmv keizersnede en hiermee kwam het goed op gang. Toen dat op dag 4 zo was heb ik de youha aangeschaft

3 maanden geleden

Reactie op MelissavO202

Heb je al eens geprobeerd om je borsten 1x in de 24 uur zo leeg mogelijk te ...
Dat heb ik nog niet geprobeerd! Maar zolang dat niet zorgt voor over productie ga ik dat zeker proberen! Thanks :)

3 maanden geleden

Reactie op MamaI2020💙

Volgens mij heeft mijn zoontje vandaag een regeldag. Kan dat ook met 2 weke ...
Ik zag net met huilen dat hij aan de binnenkant van zijn mond ook witte vlekjes heeft. Ook zijn tong maar dat werd wel minder, dus ik dacht melk. Maar nu twijfel ik toch over spruw. Hij drinkt verder wel heel rustig aan de borst en drinkt ook goed. Zal ik het nog even aan kijken of gaat spruw niet vanzelf over?