1312 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Gingie23

Je kunt de ochtend voeding kort na kolven, zo’n 50cc maximaal om geen over ...
Als je kleine de borst goed gewend is, gaat hij niet na 1,5 dag ineens de borst weigeren. Dat is echt niet zo. Als ze het door hebben gaan ze niet ineens weigeren. Dit maakt mama's alleen maar onnodig bang

3 maanden geleden

Reactie op Apenootjes

Als je kleine de borst goed gewend is, gaat hij niet na 1,5 dag ineens de b ...
Het is helemaal niet de bedoeling om iemand onnodig bang te maken. Het verschilt per kind, of en wanneer er flow/speen verwarring ontstaat. Met therapeutisch voeden kun je de kans verkleinen. Overigens heb ik nergens gezegd dat het kindje gelijk gaat weigeren na 1,5 dag.

3 maanden geleden

Mijn baby valt vaak in slaap aan de borst, maar als ik dan mn borst terug wil trekken dan blijft ze zuigen 😅 al een paar keer die kaakjes op mn tepel gehad (auw, die zijn sterk!), weet iemand hoe je dat oplost? Ze groeit overigens als kool dus maak me geen zorgen over productie ofzo.

3 maanden geleden

Reactie op C-24Baby

Mijn baby valt vaak in slaap aan de borst, maar als ik dan mn borst terug w ...
Je kan even met je pink in de hoek van het mondje gaan om het vacuüm te verbreken. Anders doet het inderdaad echt zeer! 😅

3 maanden geleden

Reactie op Gingie23

Heb je je tepels opgemeten voor de juiste maat kolfschilden?
In het ziekenhuis zeiden ze dat ik 21mm had, lactatiekundige die vorige week is geweest zei 24mm, zelf meet ik 15mm +2 zal dus 17mm zijn. Ik weet dus echt niet meer wat nu klopt 😬.

3 maanden geleden

Reactie op Momof2cats

In het ziekenhuis zeiden ze dat ik 21mm had, lactatiekundige die vorige wee ...
Wat jij meet zal dan waarschijnlijk kloppen. Hebben zowel de Lactatiekundige als in het ziekenhuis echt gemeten met lint? Anders eens proberen met de 17mm

3 maanden geleden

Reactie op C-24Baby

Niet je borst terugtrekken hoor. Een paar keer en je krijgt tepelkloven. Je pink in de mondhoek om het vacuüm te verbreken en dan kan je je tepel zo uit de mond halen.

3 maanden geleden

Mijn kleine drinkt soms om de 2/3 uur aan 1 borst en valt dan weer in slaap. Moet ik hem persee wakker maken voor de 2 borst aangezien ik niet weet hoeveel hij drinkt? Ben bang dat me productie hierdoor verminderd?

3 maanden geleden

Hoi, vraagje: ik ging met even met de hand kolvenom de druk van mijn borst te halen voor het voeden. Ik zag dat er een soort klontje uitkwam. Is dat normaal?

3 maanden geleden

Reactie op avdh32

Niet je borst terugtrekken hoor. Een paar keer en je krijgt tepelkloven. Je ...
Te laat helaas 🥲 vandaag regeldag en zat er helemaal doorheen. Elke 45 minuten wilde ze voeden. Rechter tepel is nu kapot 💔

3 maanden geleden

Reactie op C-24Baby

Probeer op een mooie goede aanhap te letten. Een kindje dat goed aan de borst ligt kan niet ‘bijten’

3 maanden geleden

Zijn er hier meer dames die fulltime kolven? Mijn zoontje laat er nu meer tijd tussen, dus probeer ik dit ook te doen met kolven, ik merk alleen dat ik dan bij de volgende kolf beurt overvolle borsten heb. Ik heb vannacht bijvoorbeeld om 02:30 gekolfd en vanmorgen om 07:30 haalde ik er ruim 200 ml uit, dan stop ik op een gegeven moment ook met kolven na 8 minuten per borst. Ik ben een beetje bang dat ik nu overproductie begin te krijgen? Hoe kan ik daar het beste mee omgaan?

3 maanden geleden

Reactie op avdh32

Niet je borst terugtrekken hoor. Een paar keer en je krijgt tepelkloven. Je ...
Bij mij lukt dat echt niet goed, zodra ik met mijn pink in de buurt kom hapt ze extra hard aan voor mijn gevoel. Ook als ze lijkt te slapen. Iemand hier tips voor? Ivm kloofjes mag ik haar ook niet blijven voeden tot ze vanzelf loslaat aangezien dat soms wel een half uur tot 45 min kan duren

3 maanden geleden

Reactie op Momof2cats

In het ziekenhuis zeiden ze dat ik 21mm had, lactatiekundige die vorige wee ...
Je tepel verandert van grootte tijdens kolven/voeden. Hierom wel belangrijk om direct na die tijd te meten. Kan wel een keer zo ver uitrekken en een heel stuk groter worden. Heel belangrijk dat je tepel niet langs de rand van de kolfschelp schuurt tijdens het kolven

3 maanden geleden

Reactie op ChantalCarolina

Bij mij lukt dat echt niet goed, zodra ik met mijn pink in de buurt kom hap ...
Zorg ervoor dat je nagel kort is en gewoon goed tussen de kaken in de hoek komen. Vergt even wat oefening, maar je wordt er vanzelf handiger in. Is wel heel belangrijk inderdaad.

3 maanden geleden

Reactie op Mamavanbaby2!

Mijn kleine drinkt soms om de 2/3 uur aan 1 borst en valt dan weer in slaap ...
Ik geef telkens maar 1 borst per keer. Laat haar drinken tot ze los laat.

3 maanden geleden

Reactie op WO

Zijn er hier meer dames die fulltime kolven? Mijn zoontje laat er nu meer t ...
Kijk ook naar de tevredenheid van je zoontje. Als hij genoeg heeft van wat je uit je borst haalt heb je voldoende gekolfd. Als je ze dan elke keer probeert leeg te kolven, ga je inderdaad een overproductie creëren. In het begin zal dit niet snel gebeuren, maar later kan dit wel. Je lijf heeft het signaal van de volle borsten nodig om te remmen zodat de productie afgestemd kan worden op de behoefte van je kindje. Er even vanuit gaande dat je geen prematuur kindje hebt. Als je dat hebt is een soort overproductie nodig om de productie later te kunnen bijbenen.

3 maanden geleden

Reactie op Mamavanbaby2!

Mijn kleine drinkt soms om de 2/3 uur aan 1 borst en valt dan weer in slaap ...
Vooral aan het begin is het wel goed om beide borsten aan te bieden. Je zou tussen de borsten door een luier kunnen verschonen om de baby wakker te maken. Als dat allemaal niet werkt is het niet een probleem, maar je zou het kunnen proberen.

3 maanden geleden

Reactie op Eritralala

Hoi, vraagje: ik ging met even met de hand kolvenom de druk van mijn borst ...
Kan van een verstopt melkkanaaltje komen. Als de baby drinkt zie je dit niet, het komt vaker voor. Je hebt alleen het ‘geluk’ gehad het nu te zien door het handkolven 😅

3 maanden geleden

Niet echt een vraag; wel even een compliment: hoe goed van ons dat we dit avontuur voor onze kindjes aangaan!